.M.A חינוך
  • M.A בחינוך

למידע נוסף מלא פרטיך:

By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.

M.A בחינוך

החוג לחינוך פותח תכנית לתואר שני בחינוך.

התכנית תאפשר למועמדים מתאימים במערכת החינוך ומחוצה לה, לשלב לימודים מתקדמים עם הכשרה מקצועית בתחומי התמחות מבוקשים ומתפתחים. התכנית מיועדת לבוגרי החוגים לחינוך במכללה האקדמית תל-חי, ובשאר המוסדות האקדמים בארץ כולל מכללות אקדמאיות להכשרת מורים בעלי תואר Be.D. ותעודת הוראה בכל התחומים, לעובדי ההוראה במערכת החינוך הפורמלית ועובדים בחינוך הבלתי פורמלי, המעוניינים להתקדם לתפקידי ניהול במוסדותיהם. בנוסף התכנית מיועדת לעובדים במערכות השלטון המקומי והרשויות המקומיות המעוניינים להרחיב אופקים. מועמדים מחוגים אחרים במדעי החברה והרוח (כמו פסיכולוגיה, שירותי אנוש, עבודה סוציאלית) שיתקבלו לתכנית יצטרכו בלימודי השלמה.

מערכות החינוך בעולם עוברות טלטלה מחינוך המבוסס על עקרונות שעוצבו בתקופת המהפכה התעשייתית במאה ה- 19, לדרכי הוראה של המאה ה – 21 של דרכי למידה מגוונות, ודגש על תהליכי הבנה ועל פיתוח מיומנויות של יכולת למידה עצמאית וחשיבה מסדר גבוה ויצירתית. לימודי התואר השני בחינוך במכללה האקדמית תל-חי אמורים להתמודד עם הטלטלה החינוכית בכך שכמחצית מתכנ"ל מוקדשת ללימודי בסיס שמטרתם היא יצירת תשתית מעמיקה של ידע הנחוץ לאנשים העוסקים בחינוך. לימודי הבסיס יאפשרו חשיפה לפרספקטיבות חינוכיות בעולם בכלל ובארץ בפרט. התכנית תאפשר למוסמך להבין את התהליכים והמתחים של מערכות חינוך בראייה כוללת (למשל באמצעות הקורסים הבאים: "פילוסופיות חינוכיות", "מדיניות חינוכית", "רפורמות חינוכיות" ו"רב תרבותיות בחינוך"), ובמבט גלובלי ולוקלי. בנוסף, הושם דגש על התמקדות בתהליכים במערכת החינוך בארץ מנקודות מבט של התפתחות היסטורית והתפתחות חברתית.

  • התמחות בניהול, שתעסוק ביסודות כלליים בניהול ויסודות ספציפיים בניהול חינוכי. תחום זה הוא קריטי בכל מערכת החינוך בארץ. המנהל ושדרת הניהול בבית הספר (סגן המנהל, רכזי השכבות ורכזי המקצועות) ומי שנמצאים בעמדת ניהול במוסדות חברתיים, ניצבים מול מציאות משתנה, ערכית וטכנולוגית, וזקוקים לידע מעודכן שישפר את כישורי הניהול שלהם. הסטודנטים יחשפו למגוון תחומי ידע ומיומנויות הרלוונטיות לתפקידים הניהוליים בבית הספר במאה ה-21.
  • התמחות באוכלוסיות ייחודיות וחינוך מיוחד - המחנך והמורה בכיתה ובמסגרות הבלתי פורמליות פוגש במהלך עבודתו החינוכית בדילמות מורכבות. שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים, הוראה של תלמידים בכיתה הטרוגנית, התמודדות עם בעיות התנהגות, התאמת ההוראה לילדים עם קשיי למידה ומוגבלויות וכו... קיימות תכניות התערבות לימודיות וטיפוליות וכן דרכי הוראה מגוונות הלימודים במסגרת ההתמחות יבחנו לעומק את הסוגיות המורכבות ואת תוכניות ההתערבות הקיימות, בניסיון להכשיר אנשי חינוך ליצור סביבות למידה מאתגרות ויצירתיות המותאמות לצורכי הלומד, ולתווכן לשטח. יושם דגש על עבודה חינוכית בגוון טיפולי.

בהנחה שרוב הסטודנטים עובדים, הלימודים רוכזו ליום אחד בשבוע במשך 4 סמסטרים על מנת להקל על הסטודנטים שרובם עובדים.