תואר במדעי התזונה

תואר במדעי התזונה בתל-חי

מזון הוא צורך פיזי בסיסי של האדם, אך מלבד היותו צורך "טכני", הוא משמש אותנו בכל שלב וכמעט בכל תחום בחיינו, גם במקומות הרגשיים יותר, דוגמת שמחות, אהבות או חלילה בשעת אבל. את המידע העצום שנאסף לאורך השנים לגבי תזונה, הרגלי אכילה וחינוך תזונתי אספו החוקרים, והם מוגשים לכם באריזה אקדמית מושכת וגם שימושית: תואר במדעי התזונה. לא יודעים האם מתאים לכם ללמוד מדעי התזונה? לא בטוחים מה כולל התואר או כיצד הופכים אותו לקריירה? הנה כל מה שכדאי לדעת בדרך לתואר ראשון בתחום מדעי התזונה.

בקטנה על מדעי התזונה

מדע התזונה בוחן את ההקשרים הקיימים בין תזונה לבריאות, בדגש על אופטימיזציה של הרגלי אכילה ובמטרה אחת: לענות על צרכיו התזונתיים של האדם. תוכניות תואר ראשון במדעי התזונה כוללות בתוכן לימודי ביולוגיה, כימיה ומדעי החברה, ומלמדות את הסטודנטים לנתח כיצד משפיעים המזון והתרופות על הגוף. התלמידים צוברים ידע יסודי על מושגים כמו קטבוליזם (כיצד גוף האדם מפרק מזון) ואנבוליזם (כיצד הגוף משתמש בחומרי תזונה כדי ליצור ולתקן תאים ורקמות), ורוכשים גם ידע המשיק לעולמות קולינריים, אתניים ובטיחות מזון.

סטודנטים למדעי התזונה מטפחים מיומנויות תקשורת הדרושות לקריירה במחקר, חינוך לבריאות וכן פיתוח קריירה בתחום הכושר. נוסף על כך, הם לומדים גם נושאים הקשורים למדיניות ציבורית וניהול תוכניות, המכינים אותם לקריירה בעולמות המזון, דיאטה, ייצור תרופות ובריאות עולמית.

למה כדאי?

  • תואר שימושי ומבוקש – לימודי תואר ראשון במדעי התזונה גורמים לסטודנטים לפתח הבנה מחודשת של הקשר בין בריאות האדם, תזונה ורפואה. הם יכולים ליישם ידע זה כמומחים לבריאות הציבור, כמבקרי בטיחות מזון וכיועצי תזונה. ממש כפי שעולם המזון נוגע בכל תחום בחיינו, כך אפשרויות העבודה בסוף הלימודים מבוקשות. זהו תחום מבוקש, המאפשר לסטודנט להשתלב בעולמות תוכן שונים – שדה המחקר, הרפואה או הקולינריה.
  • קו ההגנה הראשון – התזונה לא רק משפיעה על כל תחום בחיינו, יש לה גם חשיבות מכרעת ליתר היבטי הבריאות של האדם, ולמעשה – הכל מתחיל מתזונה נכונה. תואר במדעי התזונה מאפשר לסטודנטים לקחת חלק פעיל בחינוך הדור הבא, בני נוער וילדים, ולסייע להם לשמור על בריאות איתנה – דרך התזונה. דרך קו ההגנה הראשון של האדם – התזונה – לומדים הסטודנטים לפתח מיומנויות הערכה וייעוץ.  
  • אתגר אוניברסלי – באופן טבעי, ילדים ומבוגרים הם האוכלוסייה הרגישה ביותר לפגעי תזונה שונים. בסוף התואר, מקבלים הסטודנטים הזדמנות לא רק לחינוך תזונתי אישי, אלא לוקחים חלק באתגרים אוניברסליים של אוכלוסיות הזקוקות לסיוע כדי לא להגיע להשמנת יתר או תת תזונה.

מה לומדים?

  • כימיה וביולוגיה של המזון – תואר ראשון במדעי התזונה שם דגש על הכימיה והביולוגיה של המזון וכיצד הם מתקשרים לגוף האדם. הלימודים כוללים מטבוליזם, תזונה ברמה התאית ודיאטות טיפוליות.
  • תזונה אנושית – באמצעות חקר מערכות הגוף השונות ולמידה כיצד משפיע המזון על כל אחת מהן, ניתן להבין את מערך ספיגת המזון, עיכולו ו"אחסונו" בגוף. הסטודנטים לומדים להעריך באופן ביקורתי חלופות מזון שונות ולומדים מהם חומרים מזינים, תוך בחינת הריאקציה שלהם עם מערכות הגוף, תפקוד כולל ותגובות אפשריות.
  • תוחלת חיים – לימודי מדעי התזונה חוקרים כיצד משפיע הגיל על הרגלי צריכת המזון ובריאות האדם. התלמידים לומדים מהי התזונה המומלצת לתינוקות, ילדים, בוגרים וקשישים, כמו גם בוחנים דפוסי אוכל בקבוצות הגיל השונות.
  • תזונה וניהול מחלות – שיעורי התזונה הקלינית מלמדים כיצד קשור המזון והחומרים המזינים לניהול מחלות. הסטודנטים לומדים את השפה והמינוח הדרושים לעבודה בסביבת תזונה קלינית, ומפתחים מיומנויות של ייעוץ בתחום המזון, הערכת תזונה, טיפול רפואי באמצעות תזונה וכדומה.
  • תזונה ותרבות – שיעורי תזונה ותרבות מתמקדים באופן שבו אוכל ממלא תפקיד בחיי היומיום האנושיים. הסטודנטים לומדים את ההיסטוריה האתנית של אוכל, בישול וגיאוגרפיה של האוכל, ומפתחים מיומנויות הקשורות בתכנון ארוחות, בחירת אוכל, הכנת אוכל ובטיחות מזון במסגרת מקצועית.

מה עושים עם זה?

  • תזונאים ודיאטנים – כמומחים לתזונה, תזונאים ודיאטנים מסייעים למטופליהם לפתח הרגלים של אכילה בריאה ונכונה. באמצעות הכלים שקיבלו במהלך התואר, הם מעריכים את צרכיו התזונתיים של המטופל ומסייעים להם לבחור במזון בריא בהתאם לסגנון החיים, תקציב ופרמטרים אישיים נוספים. תזונאים קליניים ודיאטנים מורשים גם להעניק טיפול תזונתי לחולים במחלות כרוניות שונות, דוגמת סכרת. העבודה כתזונאים או דיאטנים נעשית בקופות החולים, גופים ממשלתיים, מוסדות חינוך או באופן פרטי.
  • עובדי בריאות בקהילה – עובדי בריאות בקהילה מעריכים את הצרכים הקשורים לבריאות של אנשים וקבוצות בקהילה שלהם, ומפתחים תוכניות וחומרים חינוכיים כדי לסייע ​​להם לקבל אינפורמציה מועילה בתחום המזון, בריאות ותזונה. הם עשויים גם לעזור לחברי הקהילה לקבל גישה לתוכניות מזון ותזונה אחרות או שירותי בריאות.
  • מאמני כושר – מאמני כושר ומדריכי כושר מדריכים לחיים בריאים ופעילים. הם עשויים לעבוד עם לקוחות באופן פרטני או במסגרת קבוצתית. מאמני כושר ומדריכים הלומדים מדעי תזונה מבינים טוב יותר כיצד המזון קשור לגוף האדם ויכולים לייעץ טוב יותר למתאמנים בתחומים הקשורים לבקרת משקל ובחירות שונות באורח החיים.
  • השתלבות באקדמיה – תואר ראשון במדעי התזונה פותח דלת לאקדמיה, ומיועד גם למי שרוצה להתמקד במחקר אקדמי ולהמשיך לתארים אקדמיים מתקדמים. תזונאים אקדמיים עוסקים במחקר מדעי ממוקד מטרה הבוחן את השפעת המזון ומרכיביו על הגוף, התפתחות מוצרי מזון וגידולים חקלאיים, חקר ההזדקנות וכדומה.
  • טכנאי מדעי מזון וחקלאות – טכנאי מדעי החקלאות עובדים במעבדות או בשטח עם מדעני חקלאות ומזון. הם עשויים לאסוף ולמיין נתונים ודוגמאות וכן להכין דו"חות מחקר ומצגות. טכנאי מדעי החקלאות ועוקבים אחר פרוטוקולי מחקר ומעבדות ספציפיות בהתאם לשטח הנתון כדי להבטיח איכות ובטיחות.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5249338
m7Vrdb2SzEL_jsUSGS6N9fanA5ofWOikp-VMwhmrB5M
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-TFP2oXi2r11GNgGlxKYUihQ_pOgudgODtkwj0-VRK3I
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form