פסיכולוגיה : אפשרויות תעסוקה לאחר התואר

נכון, כדי לעבוד כפסיכולוגים נדרש לרוב תואר שני או דוקטורט, אך גם לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה לתואר ראשון בלבד יכולים להיות נקודת מוצא מעולה לכמה מסלולי קריירה – בתחום הפסיכולוגיה או בתחומים נוספים.

נכון, כדי לעבוד כפסיכולוגים נדרש לרוב תואר שני או דוקטורט, אך גם לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה לתואר ראשון בלבד יכולים להיות נקודת מוצא מעולה לכמה מסלולי קריירה – בתחום הפסיכולוגיה או בתחומים נוספים. מהם מסלולי הקריירה הנפוצים לבעלי תואר בתחום ומה כוללים עיקרי התפקיד השונים? בואו לגלות מה יקנה לכם לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה 

מסלולי הקריירה הנפוצים

רוב הסטודנטים המשלימים תואר בתחום ממשיכים לאחר מכן לעבוד במשאבי אנוש בפרט ובעולמות ה"אנוש" בכלל, דרך שלל משרות: יועצי קריירה, טכנאים פסיכיאטריים, מומחים לשיקום וכדומה. כל המשרות האלה דורשות מיומנויות שתואר ראשון בפסיכולוגיה מספק, כמו היכולת להעריך ולאתר צרכים אנושיים, להתנהל בחמלה ובאמפתיה כלפי הלקוח הפוטנציאלי וכדומה.

תואר בפסיכולוגיה קונה לכם הכשרה מעולה ולא מעט מיומנויות אותן תוכלו ליישם במקצועות ודיסציפלינות רבות. כשאתם מחפשים עבודה, זה יעזור לכם מאוד להכין רשימה מסודרת של מיומנויות שמעסיקים פוטנציאלים יכולים למצוא אטרקטיביות. כך למשל, סביר להניח שבמהלך הלימודים השלמתם לא מעט משימות כתיבה ומחקר אקדמיים. המיומנות הזו תעמוד לצידכם כשתרצו להתמיין לתפקידים רבים – החל ממנהל עסקים, דרך קציני מבחן ועד לעבודה בספריה אקדמית.

סוכנות פרסום

קריירות פרסום רבות מתחילות, תאמינו או לא, בתואר בפסיכולוגיה. אם מבינים שבסיס הפרסום מורכב מזיהוי הצורך הפסיכולוגי של הלקוח הפוטנציאלי ומתן מענה הולם לצרכיו (גם אם הוא בעצמו לא יודע שהם קיימים) – ניתן להבין בקלות מדוע. בוגרי לימודי פסיכולוגיה  משתלבים בקריירות פרסום מגוונות, לעתים לאחר השלמת קורס קצר בעולמות הפרסום, השיווק והתקשורת.

יועצי קריירה

מטרתו של יועץ הקריירה היא לסייע לסטודנטים ולמחפשי עבודה להכווין את הקריירה שלהם למסלול הנכון, דרך גילוי הפוטנציאל הטמון בהם. העבודה השוטפת כוללת ביצוע עבודת הערכה רבה, כמו גם איתור קריירות, סיוע בשינוי קריירה או בצורך לשיקום מקצועי. חלק ניכר מלימודי הפסיכולוגיה עוסק בעצמי של האדם, במה שמפעיל אותו ובגילוי של השניים, ולכן יועצי קריירה רבים הם בוגרי תואר ראשון בתחום.

טיפול בילדים

לימודי פסיכולוגיה בתואר ראשון מקנים לבוגריהם מיומנויות מעולות לעבודה עם ילדים בשלל מסגרות. הבוגרים משתלבים במסגרות לבריאות הנפש, במעונות יום, צהרונים ומסגרות נוספות המטפלות בילדים בשלל מצבים.

פסיכולוגיה מחקרית

עבודה במעבדה לא מתאימה לכל אחד, אך אם יש לכם את התשוקה ללמוד, להתנסות ולחקור סוגיות אנושיות רחבות – זו משרה נהדרת עבורכם. עוזרי מעבדה בתחומי הפסיכולוגיה משתלבים במעבדות שונות, במשרדי ממשלה, בתוכניות אוניברסיטאיות או בעסקים מהמגזר הפרטי ומסייעים דרך הכלים שקיבלו במהלך התואר לחקור את ההתנהגות האנושית.

מחקרי שוק

הבוגרים בקיאים בביצוע ניתוחים סטטיסטיים ובמתודולוגיות מדעיות, ואלו מיומנויות שימושיות בכל הנוגע לביצוע משימות מחקר, הכוללות בין השאר גם איסוף וניתוח נתונים, עריכת ראיונות וביצוע סקרי דעת קהל.

משרות בתחום בריאות הנפש

אמנם תואר ראשון בתחום אינו מאפשר עבודה כפסיכולוגיים, אך הוא מכין את הבוגרים לעבודה בעולמות בריאות הנפש. כמה משרות שניתן למנות תחת תחום זה הן טכנאים פסיכיאטריים, טכנאי בריאות הנפש ועבודה בבתי חולים פסיכיאטריים.

קציני מבחן

תואר בפסיכולוגיה מקנה את האפשרות לבוגריו לשמש כקציני מבחן, מה שבהמשך סולל את הדרך לקריירה בתחומי המשפט הפלילי. קציני מבחן מפקחים ועובדים עם אנשים שהורשעו בפשעים. הם מבצעים מעקבים תכופים אחר ההתנהגויות שלהם לאורך תקופת המבחן, מתאמים עם אנשי מקצוע מתחומים נוספים ומטפלים רלוונטיים המשך טיפול בעת הצורך ונותנים המלצות בפני בית המשפט בתום התקופה או לפי דרישה.

מומחי שיקום

תחום השיקום הפיזי והנפשי מסייע לאנשים הנאבקים לחיות עם מוגבלות פיזית ונפשית להשתלב מחדש בחברה, להיות עצמאיים ולנהל חיים בוגרים בכוחות עצמם. לעתים קרובות זהו תפקיד הדורש תואר שני, אך תוארזה נחשב גם להכנה מספקת לקריירה בתחום השיקום.

עבודה במכירות

נכון, לא קל לעשות את ה"שיפט" מעולם הטיפול הנפשי לעבודה בתחום המכירות, אך למעשה מדובר בשני תחומים די מקבילים זה לזה. תואר זה מסייע לסטודנטים לרכוש מיומנויות תקשורת בינאישיות המכינות אותם בצורה נהדרת לתפקידי מכירות ושיווק. מעסיקים פוטנציאלים מוצאים יתרון בעובדה שרבים מבוגרי לימודי פסיכולוגיה מסוגלים לתקשר בצורה יעילה, ויש להם גם הבנה טובה של ההתנהגות האנושית – מיומנות חיונית מאוד של נציגי מכירות מובילים!

קריירה בהוראה

לימודי פסיכולוגיה סוללים את הדרך לתעודת הוראה בהמשך, ומשתלבים נהדר יחד. רבים מבוגרי התואר משמשים כמורים – לא מתוך ברירת מחדל, אלא מתוך בחירה אמיתית והבנה של נפש האדם. בין השאר, מוצאים בוגרי פסיכולוגיה משרות הוראה בבתי ספר יסודיים, בחטיבות ביניים או בבתי ספר תיכוניים, והם עשויים ללמד מקצועות שונים, כולל כמובן פסיכולוגיה.

תואר "רב תכליתי"

יש תפיסה מוטעית לגבי תואר בפסיכולוגיה, והיא מחלחלת לתודעה הקולקטיבית. התפיסה הזו קובעת שתואר ראשון בתחום, בפני עצמו, הוא כמעט חסר תועלת והוא רלוונטי רק כתואר מקדים לתואר שני בתחום או דוקטורט בפסיכולוגיה. בפועל, המציאות בשטח שונה להפליא. נכון שתואר זה יכול להוות אבן דרך משמעותית והכרחית בדרך לתארים מתקדמים בתחום, אך ניתן ליישם אותו בכמה מסלולי קריירה מעולים המשיקים לתחום וגם בתחומים אחרים מלבד פסיכולוגיה. זהו תואר רב תכליתי, המשתלב באופן הרמוני לחלוטין עם עולמות אחרים – החל מעולמות המשפט, דרך עולם המכירות והשיווק, עולמות הטיפול ועוד.

כדי לייעל את הלימודים שלכם ולהבטיח שלא יהיו לחינם, כדאי להתכונן מראש ולהתוות לעצמכם איזשהו מסלול קריירה או אקדמי משוער. תוכלו כמובן לסטות ממנו בכל עת, אך ירגיע אתכם מאוד לתכנן מראש להיכן תרצו להמשיך לאחר התואר הראשון – להמשך הלימודים ולעבודה כפסיכולוגים מן המניין, עבודה בתחומים אחרים או קריירה המתאימה לבוגרי תואר ראשון, כפי שמנינו לעיל.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5253401
Q1MthW8NKEFfw2KhLL1wmjkgwTGScU4orCTZMxbBPbc
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-Kds_KUo_Ut5CdQcBZLzCzKCmySBcXXlAK84xjVQP8YA
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form