אוהבים בעלי חיים? הנה ההזדמנות שלכם

אוהבים בעלי חיים? הנה ההזדמנות שלכם

בעלי חיים לסוגיהם, החל מחיידקים, דרך חרקים, עופות ועד ליונקים הם חלק משמעותי בסביבה הקרובה ובכדור הארץ בכלל. לכל אחד מהם יש תפקיד בהתקיימות חיים בעולמנו ולכן לימודים המתמקדים בבעלי החיים, טיפול בהם, שמירה עליהם ומציאת דרכים להיעזר בהם גם לשיפור מחיי בני אדם הם חיוניים. במכללת תל חי תואר ייחודי הנקרא מדעי החי. הוא משלב בין מדעי החיים לבין אקולוגיה וזואולוגיה, בין המיקרו למאקרו.

מה ההבדל בין מדעי החי למדעי החיים?

מדעי החי כוללים בתוכם את תחום מדעי החיים יחד עם תוספות המקנות ידע הנדרש לטיפול, שמירה ועבודה עם בעלי חיים, כולל התמודדות עם אתגרים שמציב תחום זה כמו היכחדות בעלי חיים, איבוד שטחי מחיה עבורם ועוד. כאמור, יש בו התייחסות הן למיקרו ברמת התא הבודד והן למאקרו- בעל החיים השלם ויחסי הגומלין שלו עם סביבתו ומצבו בעולם. התואר מקנה כלים לטיפול וגידול בעלי חיים וכן כלים בסיסיים לטיפול רפואי ולכן מהווה קרש קפיצה ללימודי וטרינריה לעומדים בתנאי הקבלה הנדרשים.

מה כוללים הלימודים?

בשנה הראשונה יילמדו מקצועות בסיס כמו פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, אקולוגיה של הארץ ועוד. בשנה השניה תהיה כניסה לעומקם של התחומים השונים בקורסים כמו גנטיקה וגנטיקה מולקולרית, ביוכימיה, וכן קורסים כמו הזנת בעלי חיים, רביה, אנדוקרינולוגיה ופיזיולוגיה על היבטיה השונים. בשנה השלישית, בנוסף לקורסי חובה כמו פתולוגיה, רביית יונקים ועוד עומדים לרשות הסטודנטים מגוון קורסי בחירה בהתאם לעניין שלהם ושאיפותיהם להמשך כמו ניהול גני חיות ופינות חי, מחלות בכלבים וחתולים, אנטומיה וטרינרית, פרזיטולוגיה ועוד. בנוסף בשנה זו יעסקו הסטודנטים בכתיבת סמינר מתקדם שיכול להיות מבוסס על מחקר עצמאי.

היכן יכולים להשתלב בוגרי תואר במדעי החי?

האפשרויות העומדות לרשותם של בוגרי תואר זה הן מגוונות.

  • בפן האקדמי: תארים מתקדמים בתחום הן בתל חי והן במגוון אוניברסיטאות בארץ ובעולם. אפשרות נוספת היא, במידה ועומדים בתנאי הקבלה, לימודי וטרינריה באוניברסיטה העברית וגם במוסדות אקדמיים בחו"ל כמו באוניברסיטה ללימודי וטרינריה ורוקחות בקישיצ'ה, סלובקיה.
  • בפן התעסוקתי: ניתן להשתלב בחברות ביוטכנולוגיה וחקלאות מתקדמת, מעבדות ומכוני מחקר, גופים כמו החברה להגנת הטבע, רשות שמורות הטבע והגנים, משרדים ממשלתיים כמו משרד  החקלאות, הבריאות ואיכות הסביבה במגוון תפקידים, ניהול פינות חי, גני חיות, חוות לגידול בעלי חיים למטרות חינוכיות (רכיבה טיפולית ותרפיה באמצעות בעלי חיים), השתלבות בחברות המייצרות מוצרים שונים עבור בעלי חיים וגידולם, עבודה כעוזרים לווטרינרים ועוד.

למה דווקא אצלנו?

למכללת תל חי צביון וזיקה לכל תחום הטבע והאקולוגיה, בין היתר בשל מיקומה הייחודי. החיבור לטבע בא לידי ביטוי בין היתר בסיורים המתקיימים כבר משנה א' בכל רחבי הארץ. ישנם קורסים הייחודיים לתואר זה שלא ניתן למצוא בכל תואר מקביל במקומות אחרים כמו ביות בעלי חיים. ניתן לבחור במסלול בריאות בעלי החיים המתאים במיוחד למעוניינים להמשיך לווטרינריה. במכללת תל חי מעבדות מצוידות היטב שהעבודה בהן מהווה חלק משמעותי מהתואר. באופן כללי, הסביבה, החיים החברתיים והאווירה הופכים את הלימודים לחוויה מכוננת בחיי הסטודנטים

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5249253
ZK0sgMYmu05P2IMXTScgOsao2SPf5n5dT-7sUwSwtVk
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-d3hUJsjr35dKFG-7v6nTOADGC11eOa2zlV-8L--bD88
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form