איך כדאי להתכונן לשיעור מקוון?

כיצד להתכונן לשיעור מקוון

בשנים האחרונות הלימודים המקוונים נמצאים במגמת עליה, יותר ויותר אנשים משתמשים באינטרנט כדי ללמוד ונרשמים לשיעורים מקוונים הן של מכללות והן של אנשים פרטיים. יחד עם זאת למידה מרחוק זהו מושג יחסית חדש, ומי שלא התנסה בכך לפני כן אולי יזדקק למעט זמן כדי להסתגל. אם אתם צריכים להעביר שיעור מקוון לסטודנטים או לתלמידים שלכם, כך תתכוננו. 

לימודים בעידן המקוון

אי אפשר להתעלם מכך, הלמידה המקוונת הופכת להרבה יותר פופולרית ככל שחולפות השנים, והמעבר אליה הוא בלתי נמנע מסיבות רבות: החל בגמישות ועד גישה קלה יותר לחומר הנלמד. צמיחה זו פותחת פתח למגוון גדול יותר של אפשרויות תעסוקתיות עבור סטודנטים ללימודי חינוך. יחד עם זאת עדיין מדובר בקונספט מעט חדש הדורש מחקר, הכנה ותרגול. לכן כדי לסייע לכם להיות כמה שיותר מוכנים, המומחים של מכללת תל-חי, ריכזו עבורכם כמה טיפים חשובים. 

תכננו מראש את השיעורים שלכם

שיעור מקוון שונה בתכלית השינוי משיעור פיזי, כאשר אחד ההבדלים העיקריים הוא שהתלמידים אינם נמצאים מולכם בכיתה. כתוצאה מכך תכנון מקדים הוא חיוני לסביבת הכיתה המקוונת. כאשר אתם מעבירים שיעור מקוון עליכם להיות מוכנים מראש עם כל חומרי הלימוד הנחוצים ולעדכן את הסטודנטים הווירטואליים לגבי ההכנות שעליהם לעשות כדי להיות שותפים לשיעורים שלכם. הכינו מראש מצגות או מערך שיעור והימנעו עד כמה שניתן מהפתעות כאלו ואחרות. 

השקיעו בטכנולוגיה 

לימודי חינוך אינם כוללים הוראה מקוונת, גם אם נרשמתם למכללות מובילות בתחום כמו תל-חי, עדיין אין זה אומר שבתום הלימודים תוכלו להפעיל מערך מקוון בצורה מושלמת. אם החלום שלכם הוא להעביר קורסים אונליין, כדאי מאוד שתכירו את הטכנולוגיה והאפשרויות שעומדות לרשותכם. יכול מאוד להיות שאין לכם תמיכה טכנית אבל אתם כן יכולים להתכונן עם מחשב אמין ולהשקיע בתוכנה ובחומרה, בחיבור אינטרנט חזק ובפלטפורמה שתתאים במדויק לצרכים שלכם. 

הכינו לעצמכם את סביבת העבודה

העברת מערכי שיעור מרחוק מהווה אתגר, וללא סביבת העבודה המתאימה יהיה גם מאתגר לשמור על משמעת עצמית. בעזרת הגדרת סביבת עבודה תוכלו להימנע מכך. אם יש לכם חלל בבית אותו תוכלו להסב לפינת עבודה באופן מוחלט, מה טוב. הקפידו שחלל זה יהיה ידידותי עד כמה שניתן ויכלול את כל מה שאתם צריכים עבור מערכי השיעור. חלל העבודה צריך להיות נעים ומזמין אך גם יצרני במקביל ומומלץ לשמור עליו חף מהסחות דעת כמו למשל טלוויזיה, בני משפחה אחרים או גישה למטלות הבית. 

הקפידו לחדש ולעורר דיונים

כיתות לימוד מקוונות שונות לחלוטין מכיתות לימוד מסורתיות, לכיתות אלו יש פוטנציאל להרגיש יותר קרות ומכניות יותר. דיונים בין התלמידים יכולים לעשות הבדל גדול אך הדרך לשם עלולה להיות ארוכה. לכן התפקיד שלכם הוא ליזום דיונים ולעודד שיח, ממש כמו שהייתם עושים בכיתה רגילה. המטרה היא לשמור על התלמידים שלכם כמה שיותר מעורבים בנושאים הנלמדים ולעזור להם להבין את החומר לעומק. 

שמרו על תקשורת

בין אם אתם מתמחים בלימודי חינוך ובין אם בכל תחום אחר, פתיחת מערך שיעורים מקוון מציע גמישות גדולה יותר. יחד עם זאת כדי שהקונספט יעבוד, עליכם לשמור על נוכחות מקוונת באופן עקבי. עזרו להכניס אנושיות וחום לכיתה שלכם, הציגו את עצמכם והכירו את התלמידים, וודאו שהתלמידים או הסטודנטים יודעים כיצד ומתי ליצור עמכם קשר במידת הצורך. הקפידו שיש ערוץ תקשורת פתוח עד כמה שניתן עבור שאלות ותשובות הנוגעות לחומר, הרחיבו על החומר הנלמד ועוד.

הניעו את התלמידים שלכם

בתל-חי יודעים שכל תלמיד או סטודנט לומד אחרת והמוטיבציה משחקת תפקיד חשוב לכל אורך תהליכי הלמידה השונים. יש כאלו ולהם המוטיבציה ללמוד באה באופן טבעי, בעוד שאחרים יזדקקו למעט הכוונה ועידוד. חשבו על דרכים יצירתיות להניע את התלמידים לבצע את המשימות כדי להפיק את המרב מתהליך הלימוד המקוון. העובדה שהם אינם נוכחים פיזית בשיעור עלולה להשפיע על מידת המוטיבציה שלכם, לכן התפקיד שלכם למצוא דרכים יצירתיות ומגוונות לדחוף אותם קדימה על מנת להגדיל את המוטיבציה שלהם ללמוד.

בקשו משוב

התלמידים הנוכחים בשיעורים המקוונים שלכם יכולים לספק לכם משוב חשוב שיעזור לכם לדייק כל פעם יותר ויותר. באמצעות משוב תוכלו גם אתם לדחוף את עצמכם קדימה ולהשתפר. אל תשכחו, הסטודנטים והתלמידים שלכם חוו מהי למידה מקוונת, חוויה מסוג זו יכולה לעזור גם לכם ללמוד על הנקודות החיוביות והשליליות של הכיתה המקוונת שלכם. מלבד התלמידים שלכם, הקפידו לשמור על קשר עם מרצים/ מורים מקוונים אחרים שיכולים להעלות בפניכם נקודות שלא חשבתם עליהן. לימודי חינוך נחשבים לתחום שיתופי וקשרים וחוות דעת מסוג אלו יוכלו רק לעזור לכם להתכוונן, לגדול ולהתפתח ולהעביר מערך שיעורים מקוונים מקצועי ואיכותי. 

לסיכום:

בסך הכל, הוראה מקוונת מהווה הזדמנות נפלאה המציעה גמישות והמון תועלות שלא ניתן להתכחש להן. שוק זה רק הולך וגדל ומציע יתרונות רבים לאנשי חינוך, לצד האפשרות לפתח קריירה מרגשת. בדרך זו יכול להיות לכם פוטנציאל להגיע לתלמידים שאולי לא הייתם פוגשים בכיתה הפיזית, שכן לימוד מקוון פותח אפשרויות להירשם לשיעורים ללא תלות גאוגרפית (לדוגמה רוב הסיכויים שתלמידים שגרים בצפון ירשמו למכללות בצפון כמו למשל תל-חי, וכן הלאה).

הוראה מקוונת אומנם אינה פשוטה כמו שנראית, אך היא גם לא נועזת כמו שאתם אולי עשויים לחשוב. עשו את המחקר שלכם, תכננו את שיטות הלימוד וקפצו למים. באמצעות שמירה על ערוצי תקשורת פתוחים תוכלו להגיע לתלמידים שלכם ועל ידי בקשת משוב תוכלו לדייק את שיטות הלימוד שלכם, לחדש, לאתגר ולהציע ערך מוסף. 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5235922
O2M7z3XHfxHAxQGDdn1njE50Ne5wZ2yjCM-frCQE9H4
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-nlAHQV_LmoPyCbk7Ec35DbS-To7LD4qOPZoHGaf1V9A
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form