לימודים בצפון

לימודים בצפון ושקט נפשי

בשעה טובה החלטתם להתחיל ללמוד, ובקרוב תהפכו לסטודנטים. סדר היום שלכם ייראה אחרת ממה שהתרגלתם עד עכשיו: אתם אמנם תכירו אנשים חדשים וכנראה גם תרכשו חברים טובים, אבל אתם גם תהיו עסוקים בדברים כמו סיכומים, הרצאות, הגשות, מבחנים ועבודות. תקופת לימודים – ולא משנה אם מדובר בתואר ראשון, שני או משהו אחר – עשויה להיות אחת התקופות המלחיצות ביותר; העומס גדול, יש דד-ליין ולוחות זמנים ושיעורים עם נוכחות חובה – ובעיקר הרבה הרבה דרישות. כאשר מוסיפים לכך את העובדה שסטודנטים רבים משלבים את תקופת הלימודים שלהם עם עבודה – הלחץ אפילו גדול יותר והתקופה עמוסה יותר. אבל מה אם ישנה אפשרות אחרת? שיכול להיות שתקופת הלימודים שלכם אולי תהיה עמוסה, אבל היא גם תהיה נעימה ושקטה בגלל הסביבה שבה תלמדו? אם זה נשמע לכם כמו השילוב המושלם – השילוב בין לימודים איכותיים וברמה גבוהה לבין סביבה רגועה וירוקה-  לימודים בצפון הם לגמרי משהו שכדאי לכם לשקול.

מהן האפשרויות הקיימות ללימודים בצפון?

אם בעבר כמות המכללות הייתה קטנה יחסית והפיזור הגאוגרפי שלהן היה בעיקר באזור המרכז (כלומר כדי ללמוד במכללה היה צריך בדרך כלל להתקרב לאזור המרכז או אפילו לגור שם) – המצב כיום שונה כמעט לחלוטין. מכללה בצפון היא כבר לא דבר נדיר כל כך, וכמובן שיש ללימודים במכללה כזו יתרונות רבים. המכללה האקדמית תל חי, לדוגמא, מציעה מסלולים לימוד מגוונים ומעניינים:

  • תואר ראשון בתחומי המדעים (ביוטכנולוגיה, מדעי המחשב, מדעי המזון, מדעי הסביבה, מדעי החי ועוד).

  • תואר ראשון במדעי החברה והרוח (חינוך, עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה, לימודים רב תחומיים, כלכלה וניהול).

  • תואר שני בתחומי המדעים (ביוטכנולוגיה, מדעי התזונה, מדעי המים).

  • תואר שני במדעי החברה והרוח (פסיכולוגיה חינוכית, עבודה סוציאלית, חינוך, טיפול באמצעות אומנויות, לימודי גליל ועוד).

  • מכון לאומנויות – שילוב לימודי אומנויות שונות (למשל המחלקה לאמנות פלסטית, המחלקה לצורפות, המחלקה לקרמיקה) ביחד עם תואר B.A.

  • לימודי חוץ – מרכז להעשרה ופנאי, מרכז להכשרת מטפלים ועוד.

מעבר לעובדה שתחומי הלימודים כל כך מגוונים וכל אחד יכול למצוא את מה שהוא אוהב, ולא רק זה – אלא גם ללמוד ברמה גבוהה, לימודים בצפון טומנים בחובם עוד מספר יתרונות שלא בהכרח קשורים ללימודים עצמם. החל מעלויות מחיה זולות יותר, דרך נוף ואיכות חיים – הכול נמצא בצפון. אם אתם לפני תואר ראשון או שני, לימודי תעודה או שפות – לא משנה; האפשרות הזו של ללמוד בצפון לגמרי רלוונטית עבורכם, והיא לחלוטין משהו ששווה לבדוק.

מהם היתרונות בלימודים בצפון?

נסו לדמיין את הסיטואציה הבאה: יש לכם מבחן גדול בעוד יומיים, ואתם לומדים ומשקיעים לקראתו בשיא הרצינות. אתם לוקחים איתכם את חומר הלימודים, מכינים משהו טעים לשתות ו... יוצאים החוצה ללמוד באוויר הפתוח. זו לא סיטואציה דמיונית, זה לגמרי אפשרי; אם תלכו בכיוון של מכללה בצפון, ותגיעו למסקנה שזה מה שמתאים לכם – תוכלו להנות בדיוק מסיטואציות כאלה ומיתרונו נוספים רבים, כגון:

  • אפשרויות מגורים זולות יותר – במידה ותרצו לחסוך נסיעות ולחוות חוויית מגורים צפונית, בסמוך למכללה שלכם – תופתעו לדעת כי אפשרויות המגורים רבות ומגוונות. ערים בסביבה, מושבים ואפילו קיבוצים – פותחים את שעריהם בפני סטודנטים הלומדים באזור, ומציעים מגוון של דירות, יחידות דיור ומעונות המתאימים כמעט לכל תקציב. באופן טבעי, אפשרויות המגורים בצפון תהיינה כמעט תמיד זולות יותר מאשר במרכז – ומדובר ביתרון משמעותי, בעיקר עבור סטודנטים שאין להם יכולת ו\או זמן לעבוד במשרה מלאה. תוכלו למצוא דירות יחיד או דירות שותפים, ובעצם לבחור את אפשרות המגורים שהכי מתאימה לכם.

  • טבע קרוב ונגיש – בין אם אתם מטיילים רציניים שמתכננים טרקים מדי סוף שבוע, ובין אם אתם "רק" אוהבים קצת דשא וטבע – לימודים בצפון יאפשרו לכם את שני הדברים, ואת כל מה שבאמצע. האפשרויות של לצאת מפתח הבית ולראות נוף ירוק של הרים, לצאת אחר הצהריים לטיול קצר בסביבה או אפילו ללמוד למבחן מוקפים בדשא וטבע – קיימות כולן בצפון, והופכות את כל חוויית הלימודים לרגועה, נעימה ושקטה הרבה יותר.

  • איכות חיים – פחות רעש, פחות פקקים, יותר שקט ויותר רוגע. במהלך שנת הלימודים כמעט כל סטודנט חווה לחץ – מבחנים ועבודות, עומס, שעות לימודים ארוכות... הסביבה בצפון מאזנת את כל אלה, ואיכות החיים עולה בהתאם. 

 

איך לקבל את ההחלטה הכי טובה לגבי לימודים בצפון?

אין ספק כי ההחלטה להתחיל ללמוד, באופן כללי, היא לא פשוטה. לא תמיד יודעים מה בדיוק רוצים ללמוד, ולא תמיד בטוחים לגבי מוסד הלימודים הספציפי. לפעמים חוששים מהמרחק או מהעובדה שאין אנשים מוכרים שילמדו איתכם. השילוב של תחומי לימוד מגוונים ושל סביבה ירוקה וזולה יחסית למחיה, הוא שילוב שעשוי להקל על ההחלטה. לפני שאתם מתחילים לארוז – חשבו היטב על הדברים הבאים:

  1. גיוון חברתי - האם אתם מעוניינים להעביר את שנות התואר שלכם עם סטודנטים נוספים שמגיעים מכל הארץ ויוצרים חברויות מגוונות?

  2. עלויות מחיה זולות יותר - האם מתאים לכם לשלם פחות על שכר דירה, ופחות על תחבורה ציבורית מקומית?

  3. מרצים איכותיים ורמת לימודים גבוהה - האם אתם רוצים שמגוון תחומי לימוד יהיו פתוחים בפניכם, ולדעת שאתם לומדים במקום איכותי עם רמת לימודים גבוהה?

השיקולים רבים ומגוונים, וכל סטודנט וסטודנטית צריכים לבדוק היטב מה הכי מתאים עבורם. בכל מקרה יש לנסות ולראות את התמונה המלאה, להתחשב בכל השיקולים ולקבל החלטה טובה; בכל זאת, אתם עומדים להעביר פרק זמן לא מבוטל במקום הלימודים אותו תבחרו... אם אתם עומדים לפני התלבטות, חשבו על לימודים בצפון. כנראה שלא תתחרטו. 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5250428
uTCP5gvxF0w4UVRF9rYa4b0uN6KyDk8mUodgA0CGZMQ
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-HDyZ8LAGrfWXPTxFC2rWtPcDhLx9AnZkE8fz9-o4f40
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form