איך לשרוד את התואר ועוד בחיוך?

איך לשרוד את התואר ועוד בחיוך?

לא פשוט להיות סטודנט. אם אתם מתעניינים בלימודים אקדמיים, חשוב שתהיו מודעים לכל מה שכרוך בכך. לימודים אינטנסיביים ומורכבים, עבודה במקביל בכדי לכסות הוצאות רבות, אורכם של לימודים מסוג זה - כל אלה מצטרפים, לכדי אתגר של ממש. אך אל דאגה - אפשר להגיע לתואר הנכסף בהצלחה ואפילו בחיוך! אינספור סטודנטים עשו זאת לפניכם והם חיפשו וגם מצאו, לא מעט דרכים להתמודד עם המשימה. אלה כמה רעיונות שימושיים שיסייעו לכם:

 

ניהול זמן

ניהול זמן הוא תמיד אתגר בחיים. אצל סטודנטים, הדבר בא לידי ביטוי בצורה מודגשת במיוחד. אם אתם בוחרים למשל במסלול לימודים עם תואר משולב יש לכך יתרונות רבים. עם זאת, הדבר מחייב משמעת עצמית גבוהה מהרגיל וניהול זמן מוקפד. לכן, כדאי פשוט להשקיע די זמן, בלימוד נושא ניהול הזמן. מדובר אגב בנושא שגם נחקר ונלמד באופן אקדמי. הוא אף קשור מאוד להיבטים של עולם העבודה והעסקים, דוגמת ניהול פרויקטים. כך שזה בהחלט שווה את זמנכם. זו השקעה טובה לעתיד.

 

ניהול אנרגיה

עוד מומלץ, ללמוד לנוח. כן, אנשים רבים לא יודעים לנוח! הם פועלים ביום יום עם רמות לחץ גבוהות, שלא לצורך. בלילה ישנים גרוע וכמובן, כל זה מתבטא גם בלימודים. מה הפתרון? מודעות למתח וטיפול נקודתי בסיבותיו. זה יכול להיות אפילו היבט טכני קטן, כמו כרית טובה לשינה. טיפ נוסף: הנאה מהפעילות שאתם עושים, מצמצמת את העייפות שהיא גורמת. ככל שתמצאו סיפוק ועניין במה שאתם לומדים, כך תתעייפו פחות במהלך הלימודים. נכון, הפטנט הזה לא עובד באופן ליניארי. כלומר, לא תוכלו להגיע בצורה כזו לאפס עייפות. אבל גם עשר אחוז סיוע לסטודנט בצמצום העייפות, לרוב מתקבל בברכה. סיפוק ועניין אגב, הם לא דבר מוחלט שלא תוכלו לשלוט בו. ניתן בהחלט להתרגל לחפש אותם באופן יזום, היכן שהם לא נמצאים מבחינתכם בדרך כלל. מה יש לכם להפסיד?

 

ספורט - גוזל זמן? מעייף?

כן, ספורט מעייף. אבל ספורט גם משפר את הכושר וזה כבר יסייע לכם להתעייף פחות. מבלבל? אכן, יש מה ללמוד כאן וגם לתכנן בחוכמה. האפשרויות בנושא הספורט רבות מאוד. במוסד האקדמי בו אתם לומדים ובקרבתו, יהיו לרוב מתקני ספורט מגוונים בהם תוכלו להתאמן. ישנן גם פעילויות ספורט שמארגנים מוסדות אקדמיים ואת אס"א - איגוד הספורט האקדמי. הפעילות עשויה להיות תחרותית או שלא, בעצימות ותדירות נמוכה (ולכן פחות מעייפת) או אינטנסיבית מאוד. בכל מקרה, מומלץ שהיא תהיה מהנה עבורכם אישית, דבר שיבטיח את אפקט המנוחה הנפשית שספורט מספק. סטודנטים אשר משקיעים במיוחד בנושא ניהול זמן, יגלו במוקדם או במאוחר את עולמו המעניין של ה-High-intensity interval training או HIIT. בגישת אימון זו, ניתן לדחוס כמה שיותר תועלת מבחינת כושר, לכמה שפחות זמן אימון.

 

להשאיר רזרבות

סטודנטים פועלים פעמים רבות, באופן שקרוב למיצוי המשאבים שעומדים לרשותם. במידת האפשר, כדאי להשאיר תמיד רזרבות. הכוונה לרזרבות של כסף וגם של זמן. זאת, מאחר שגם הסטודנט הכי יעיל, עם כוח הרצון והמוטיבציה הגבוהים שנראו מעולם, ייתקל בשינויים ובהפתעות שלא בשליטתו. במקרים כאלה, הרזרבות עשויות להיות חיוניות ולעשות הבדל גדול.

 

אינטרנט ומחשב - יותר חזק יותר טוב?

לא! לא תמיד. לסטודנט הממוצע, אין צורך במחשב החדיש והחזק ביותר. כך גם לגבי חיבור האינטרנט - לא דרוש החיבור המהיר ביותר. מה שיותר חשוב, זה שקט תעשייתי עבורכם. משמע - שכל ציוד ושירותי המחשוב, יעבדו בצורה אמינה, עקבית ומבלי לבזבז לכם זמן. אחרי שנה שנתיים, הלפטופ הופך להיות איטי ודורש החלפה? ובמילא הוא כביכול התיישן? לא. ממש ממש לא. אם הוא איטי מבעבר, אולי זו אשמתכם. כי זה מה שקורה ללא תחזוקה. כמו כן, ייתכן שהאיטיות נובעת מהימצאות נוזקה על המחשב, במחשבים שלא זוכים לתחזוקה הולמת, הדבר נפוץ יותר. מעשית, כדאי ללמוד קצת על תחזוקת מחשבים אישית ולגבש לעצמכם שגרת תחזוקה פשוטה שהיא מעט המחזיק את המרובה. הכי חשוב - להקפיד עליה.

 

להכיר את העיר

במקרים רבים, סטודנטים עוברים לאזור שלא מוכר להם, בכדי לגור בקרבת מקום הלימודים. אופי חיי סטודנט האינטנסיבי, לא מותיר זמן רב לדברים אחרים. כדאי בכל זאת, להשקיע קצת זמן ולהכיר את העיר או השכונה בהדרגה יותר טוב. לא להסתפק במכולת שבה אתם קונים או בקניון שבו מרוכזות חנויות שימושיות. כך תוכלו ליהנות יותר משהותכם במקום. דרך אחת לעשות זאת, היא לגוון במסלולי ההליכה. אגב, הליכה היא אחלה של דבר לסטודנטים. זה בריא, זה מרענן מנטאלית וכך גם תכירו את הסביבה.

 

לעבוד בתחום שלכם

כדאי לנסות לעבוד במהלך הלימודים, בתחום שקרוב לנושא התואר עצמו. הדבר עשוי להיות שימושי עבור הפרנסה לאחר סיום הלימודים וגם מעניין ומסייע במהלכם. עד כמה הדבר יתאפשר, כבר תלוי בתחום שאתם לומדים. אם זה וטרינריה למשל, אין בכל מקום בתי חולים לחיות. נהפוך הוא. אבל אם התחום קשור למשל להייטק, היצע המשרות גדול מאוד. זאת, על פני כל הארץ וגם לחסרי ניסיון.

 

חשיבה חברתית

אתם אמנם לומדים עבור עצמכם, אבל לא לבד. קל יותר ללמוד ביחד. לכן, גם לאנשים ביישנים יחסית, כדאי קצת יותר להיפתח בלימודים.          עוד כיוון חברתי שירענן את שגרת הלימודים, הן פעילויות שונות שמוצעות בקמפוס. אם זה הרצאות, אירועים או פסטיבלים לסטודנטים. ולא לשכוח את פר"ח - פרויקט החונכות הוותיק. בפר"ח תוכלו לתרום קצת לחברה, לעזור לילדים אשר זקוקים לסיוע לימודי או חברתי ולקבל מלגה. וגם פרח בלב, כמובן.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5253277
SShrHenoA52fCEfvUNLYgpGdvfKv1Rwy1ijrT9uYg8w
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-i0SVuSdSXR4zD9BrNv0uSfkucxaQC3215RKmzNI9l4Y
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form