איך מתרגלים חזרה ללמידה לאחר הקורונה?

למידה לאחר הקורונה

משבר הקורונה הותיר את כולנו עם רגשות שונים של בלבול, חוסר וודאות, פחדים וחששות. ככל הנראה שהמחלה תמשיך ללוות אותנו בחודשים הקרובים, ולכן אנחנו צריכים לעשות את המקסימום כדי להתרגל לשגרת החיים החדשה והשונה הזו.

אך לצד זה צריך גם לחשוב קדימה על העתיד, להמשיך ולתכנן תוכניות וגם להתרגל לחיים שלאחר הקורונה. אז אחרי כל מה שעברנו עד עכשיו, איך מתרגלים ללימודים בתקופה שלאחר הקורונה?

לימודים מרחוק ומקרוב

השוני העיקרי בין אופי הלימודים הוא כמובן ההבדל בין לימודים מרחוק לבין יום לימודים רגיל במוסד האקדמי. מכללת תל חי מקפידה על כל ההנחיות כך שגם הלימודים במכללה עצמה ייעשו בצורה בטוחה ומסודרת, ולכם יהיו את הכלים כדי לשמור על עצמכם ועל הבריאות שלכם, בדרך להשגת התואר הנכסף.

ללימודים מרחוק יש יתרונות וחסרונות, והם בעיקר מאפשרים גמישות גדולה יותר בהשוואה ללימודים פרונטליים. אך מנגד, יש פחות אפשרות של שיח פתוח ופחות אפשרויות לשאול שאלות ולנהל דיונים. ולכן עם החזרה ללימודים פרונטליים כל אלו יהיו אפשריים שוב. הקושי כמובן יהיה להסתגל מחדש למסגרת לימודית מובנית ונוקשה יותר, שמאפשרת פחות גמישות.

יום פתוח – לחשוב על העתיד

אם עדיין לא התחלתם ללמוד ואתם מתלבטים מהו הצעד הבא עבורכם, אנחנו מזמינים אתכם להשתתף ביום פתוח של מכללת תל חי. בין אם מדובר באפשרות של סיור וירטואלי במכללה ותקשורת מרחוק, ובין אם תצטרפו אלינו אחרי שנחזור לשגרה ולרגיעה ותוכלו לקחת חלק במסגרת של יום פתוח רגיל – אנחנו כאן עבורכם כדי להכיר לכם את המכללה ואת תוכניות הלימודים, להראות לכם את האווירה המיוחדת ואת היחס האישי שאפשר לקבל רק במקום קטן ששם דגש ענק על הסטודנטים.

מה אפשר ללמוד אצלנו?

במכללת תל חי תמצאו מגוון רחב של מסלולי לימודים אקדמיים: פסיכולוגיה, חינוך, עבודה סוציאלית, שירותי אנוש, מדעי התזונה, מדעי החי, ביוטכנולוגיה ועוד.

מסלולי הלימוד יאפשרו לכם להתמקד בלימודים בתחום ההומני – לימודים הקשורים לחברה ולתרבות, לצד מסלולי לימוד מדעיים אשר יכינו אתכם לקראת עבודה בתחומי הטיפול (תזונה), או בתחומי המחקר והפיתוח (מדעי המחשב, מדעי הסביבה וכך הלאה).

במסלולים השונים יש אפשרויות לשלב קורסים מתחומים מקבילים, כדי להעשיר את הידע ואת הניסיון, וכדי להבטיח שתצאו מהמסלול האקדמי עם הידע הרחב והמקיף ביותר.

ללמוד באווירה אחרת

הייחוד הגדול של מכללת תל חי הוא אווירה שונה לחלוטין ממוסדות אקדמיים אחרים. המיקום בצפון הארץ יוצר קהילה מגוונת של סטודנטים שהגיעו לכאן ממקומות שונים בארץ, קהילה שמשלבת בין לימודים, עבודה והכנה לעתיד, לבין בילויים וקשרים חברתיים.

בנוסף המיקום של המכללה גם הוא מהווה יתרון גדול, בגלל הנופים עוצרי הנשימה והמרחבים הפתוחים של המכללה. ההרגשה היא כאילו לומדים בטבע, ותמיד יש את האפשרות למצוא איזו פינה שקטה כדי לשבת ולהירגע במהלך יום הלימודים. יום פתוח הוא אחת ההזדמנויות עבורכם לבוא ולראות, ולהרגיש בעצמכם את האווירה המיוחדת.

אנחנו יודעים עד כמה לימודים אקדמיים יכולים להיות מלחיצים ולחוצים, ועד כמה התקופה הזו היא שונה ומורכבת. הרצון להגיע להישגים אקדמיים לצד הצורך להמשיך ולעבוד כדי להתפרנס, וכמובן הרצון לשמור על החיים הפרטיים העשירים – חברים, משפחה, תחביבים וכו'. הרבה פעמים השילוב בין כל אלו יוצר קונפליקטים ומתחים, וזה דבר טבעי שכל סטודנט חווה. ולכן האפשרות ללמוד במקום רגוע ומרגיע כל כך חשובה.

בנוסף היתרון של לימודים במכללה הוא כמובן גם היחס האישי שכל סטודנט מקבל. בניגוד למוסדות אקדמיים גדולים, שם בכל מסלול לימודים יש מאות סטודנטים, במכללה המסגרת מצומצמת יותר. המשמעות היא שבכל שיעור יש קבוצות קטנות יותר של תלמידים, והלמידה נעשית בקצב שמותאם לקצב של המסלול. גם הנגישות והזמינות של המרצים הרבה יותר גבוהה לשאלות וייעוץ.

מה הכי מתאים לכם?

אחת ההחלטות הכי משמעותיות שאנחנו מקבלים היא מה אנחנו רוצים ללמוד ומה יהיה תחום העיסוק שלנו אחרי הלימודים. האם אתם אוהבים אומנות או מדעים? האם אתם רוצים לעבוד במחקר או רוצים לטפל באנשים? 

אנחנו ממליצים לכם לעבור על רשימת המסלולים באתר שלנו, ולבדוק למה אתם מתחברים – מה הכי מעניין אתכם? מה הכי מדבר אליכם? איזה מסלול מתכתב עם התכונות החזקות שלכם?

וכמובן שאנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ולהתייעץ, כדי להגיע למסלול המתאים ביותר.

לומדים ללמוד

הקושי המרכזי של רוב הסטודנטים היום הוא הלמידה עצמה. למעשה רובנו כלל לא למדנו איך לומדים. זה נראה לנו כמו משהו טריוויאלי לחלוטין שאנחנו עושים כבר מגיל אפס ובוודאי ב-12 שנות הלימודים במערכת החינוך. אבל למידה היא תהליך מורכב, שדורש עבודה אקטיבית שלנו.

כל אחד לומד קצת אחרת, יש אנשים שצריכים לראות את הדברים בצורה ויזואלית, יש אחרים שצריכים לשמוע את ההסברים, לעומת אנשים שצריכים ללמד אנשים אחרים או להגיד את הדברים בקול כדי שהם ייקלטו בצורה טובה. אין דרך אחת ללמוד, וטוב שכך. ולכן כדאי מאוד להיות סקרניים לגבי תהליך הלמידה, להתנסות בסוגים שונים של למידה ולראות מה עובד הכי טוב בשבילכם.

האם אתם אנשים שצריכים לסכם במהלך השיעור? האם אתם צריכים לכתוב כל דבר, מילה במילה? או שאולי אתם מעדיפים לשבת עם ספרי הלימוד ולעשות את העבודה בעצמכם?

תקופת הקורונה הכריחה אותנו להצטמצם לאפשרות של למידה מרחוק, וכאמור היו לה יתרונות וחסרונות, אך היא בהחלט לא מייצגת את הלמידה הפרונטלית. ולכן כשנחזור לשגרה כדאי יהיה לבחון ולבדוק מחדש את הרגלי הלמידה שלכם, והאם הם באמת מתאימים לכם – או רק מעכבים אתכם ומקשים עליכם.

לסיכום, תקופת הקורונה דרשה מאיתנו להסתגל למציאות חדשה ומורכבת, ובסיומה נצטרך להסתגל מחדש למציאות הרגילה והשגרתית. ביחד נעשה את זה בהצלחה.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5233003
7X_bXADfXwrz06SApHQYEKbU301p1erLZ9FPqAGTvVk
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-RJColV-zx7PsTJpq9d0WIPILH_dldsO9LNUwiZxkUTM
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form