איך תבחרו באיזה מקצוע לעסוק?

איך תבחרו באיזה מקצוע לעסוק?

לא קל לבחור מקצוע בחיים. כיצד עושים זאת היטב? אלה כמה נקודות מפתח שיסייעו לכם בכך:

מסלולים רבים

ראשית, כדאי לזכור את התמונה הכללית - יש אינספור דרכים להיכנס למקצועות השונים. לימודים אקדמיים למשל, הם לא רק במסלול הרגיל, הידוע. יש במסגרתם מסלולים מיוחדים כמו הסבה להוראה או לימודים מרחוק (נוסח האוניברסיטה הפתוחה). יש מקצועות שלא דורשים לימודים מקדימים, אלא מכשירים תוך כדי העבודה. יש יוזמות אישיות עסקיות, בהן אתם מגיעים עם הרעיון ומתחילים לפעול לפיו, לטוב או לרע. יש מקצועות שמהווים המשך ישיר של הכשרה וניסיון שקיבלתם בצבא ועוד. האפשרויות רבות.

הבנת המגבלות

חשוב מאוד, להבין את המגבלות והסיכונים, אשר מובנים במקצועות שונים. לא תמיד ניתן לדעת זאת באופן מלא מראש, אבל את הרוב תוכלו לברר. יש מקצועות שבהם הגיל משחק תפקיד חשוב. באחרים דרוש כושר גופני גבוה או שישנם סיכונים באופן העבודה עצמו (כעבודה בגובה). סוג אחר של מגבלות שכדאי לקחת בחשבון בבחירת מקצוע לחיים, הוא מגבלות אישיות. למשל - האם האופי שלכם באמת מתאים למקצוע שבו מדובר? עוד היבט אישי חשוב מאוד, הוא האם תיהנו מעבודה במקצוע (בשונה מלימודים)?

הבנת התחרות במקצוע

מה ההיצע מול הביקוש? אם תתעמקו בנושא זה למשל לגבי עריכת דין, תגלו ש"השוק מוצף" במחפשי עבודה. מצד שני, יש תחומי התמחות ספציפיים בעריכת דין, שבהם דווקא יש חוסר גדול בעובדים מתאימים. כך שהנושא מורכב וכדאי להתעמק בו ביסודיות, ככל שניתן.

שכר - נושא מורכב

שכר הוא דבר שמשתנה לאורך זמן. לעתים, מקצוע או תפקיד בשכר נמוך יחסית, מהווה "כרטיס כניסה" למקצוע או תפקיד אחר, שם תזכו לשכר גבוה יותר. לעתים, השכר כולל רכיבים נוספים שאופייניים לאותו מקצוע, כמו ביטוח מנהלים או הטבות מיוחדות. אתם עשויים לקרוא על מקצוע שבו מרוויחים שכר יוצא מהכלל לשעה. אבל כמה זמן אותו מקצוען משקיע להשגת הלקוחות? לקביעת כל שעת עבודה כזו עם לקוח? בסך הכול, שכר הוא נושא מורכב וכדאי לזכור זאת כאשר משווים מקצועות מבחינה זו.  

כולם טועים

טעויות הן לא סוף העולם וגם אותן כנראה תעשו במהלך חיפוש המקצוע האידיאלי עבורכם. ייתכן שתנסו כיוון לימודים מסוים ותגלו שזה לא מתאים לכם. יתכן שהלימודים יהיו מהנים, אבל תגלו שהיצע העבודות נמוך או שהעבודה עצמה בשטח לא מוצאת חן בעיניכם. לעתים, נסיבות משתנות ולא תמיד בשליטתנו, באופן שמשפיע גם מבחינת הפרנסה. כך שכדאי להניח מראש, שמציאת מקצוע חלומותיכם תיקח לא מעט זמן.

להתעדכן

בכל מקרה, כאשר אתם מתלבטים בין כמה מקצועות אפשריים לעתיד, כדאי לברר לא רק עליהם באופן כללי ועקרוני, אלא גם על חדשות לגביהם. תחומים רבים, דוגמת הייטק, הם דינאמיים ביותר. מתחוללים בהם כל הזמן שינויים רבים, לצד הזדמנויות מיוחדות שנפתחות בלימודים ובתעסוקה. חלקן עשויות להיות רלוונטיות עבורכם. למשל, הצעות מיוחדות עבור חיילים משוחררים או עבור חרדים.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5245432
tF6iuO7Wr3nvmCHeddh8xGRInbVX7FY2tfLq7sGOdJo
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-MJ4pmWuIKL4rnMXPsfp3S77ONHidi5nmXKdrBo5a2Po
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form