איך תשלבו לימודים וקריירה?

איך תשלבו לימודים וקריירה?

כסטודנטים בלימודים גבוהים, אתם וודאי נתקלים בצורך לשלב בין לימודים לבין עבודה. סטודנטים רבים רוצים אף להתחיל את הקריירה המצפה להם בסוף התואר ולצבור ניסיון שיעניק להם התחלה מעולה בחיים שאחרי הלימודים. שאלת מיליון הדולר (במלוא מובן המילה) היא: איך עושים את זה נכון? אם אתם לומדים מדעי ההתנהגות, משפטים ואפילו פסיכולוגיה (ועוד שלל תארים נהדרים), המדריך הזה מיועד במיוחד בשבילכם: איך אפשר לשלב לימודים לתואר עם תחילתה של קריירה מצליחה. יוצאים לדרך!

תכנון מראש

אם אתם מבקשים למצוא את האיזון המושלם בין העבודה ללימודים, חשוב מאוד לתכנן זאת מראש. מה זה אומר? ראשית, התחילו בלהבין את לוחות הזמנים של מקום הלימודים וודאו שהעבודה שלכם לא מתנגשת איתם בשעות. ככלל, מומלץ מאוד למצוא עבודה גמישה שתאפשר לכם לשלב בין הלימודים לבין הקריירה, ולשים לעצמכם ככלל: עבודה זה חשוב, קריירה זה מעולה וגם צבירת ניסיון זה נהדר, אבל חשוב לשים את הלימודים האקדמיים בראש סדר העדיפויות. ככלות הכל, לשם כך התכנסנו. אם אתם רואים שהעבודה שמצאתם לא מאפשרת זאת, שקלו למצוא עבודה אחרת.

בחרו תוכנית לימודים מתאימה

כיום יש מגוון תוכניות לימוד לבחירה. החל מלימודים אינטנסיביים הכוללים גם לימודים במהלך חופשת הקיץ ועד לשילוב עם לימודים מקוונים המאפשרים לימוד בזמן ובקצב המתאים לכם. בחירת תוכנית לומדים תאפשר לכם לא רק לברור את התוכן הרלוונטי וזה שגם מעניין אתכם, אלא גם ובעיקר לתכנן את רמת הגמישות.

הגדירו את המטרות שלכם

לפני שיוצאים לדרך ואפילו לפני שבוחרים תוכנית לימודים ועבודה, הכי חשוב זה להיות ברורים עם עצמכם לגבי השאיפות האישיות שלכם. מה אתם מקווים להשיג באמצעות הלימודים? האם אתם שואפים לתפקיד ניהולי? האם הייתם רוצים "להתניע" את הקריירה שלכם במקביל ללימודים? איך הייתם רוצים שהקריירה שלכם תיראה בעוד חמש שנים?

באמצעות מענה על השאלות האלה, תוכלו לקבל מושג ברור יותר לגבי התוכנית המתאימה ביותר לצרכים שלכם, וזה גם יסייע לכם בהמשך לשמור על מיקוד ומוטיבציה.

בכל מצב, הישארו מפוקסים

הסיכוי לשלב בהצלחה קריירה ולימודים אקדמיים עולה משמעותית כשמצליחים להיות מסודרים ומפוקסים. מה זה אומר? ראשית, עליכם לעקוב אחר מועדי ההגשה השונים בלימודים, המשימות השונות שנדרשות מכם בקורסים שדורש התואר ולתכנן קדימה את הלו"ז לשבוע, לחודש ולסמסטר הקרוב. מצד שני, חשוב לשמור על פיקוס גם במישור של העבודה. יש משימות מיוחדות? פגישות עם עמיתים? דד ליינים שאתם חייבים לעמוד בהם? תכננו מראש והיו מרוכזים כל הזמן, כך תוכלו להימנע מלחץ או לעשות דברים ברגע האחרון.

שמרו על ערוץ תקשורת פתוח עם המעסיק

הלימודים שלכם נמצאים בעדיפות עליונה, אך התפקיד שלכם חשוב לא פחות. יש סיבה שבגללה בחרתם להתחיל את תהליך ההעסקה שלכם כבר בלימודים, וחשוב מאוד לזכור את זה – וגם להצליח בהתאם. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא לשמור על ערוץ תקשורת איכותי ופתוח עם המעסיקים שלכם.

במה זה בא לידי ביטוי? אם משהו צץ בלימודים ואתם לא יכולים לעמוד במשימה שלקחתם על עצמכם למרות שניסיתם מאוד, ספרו על כך למעסיק שלכם. סביר להניח שהוא או היא יגלו יותר סימפטיה אם הם ידעו מהי הסיבה שבגללה אתם מאחרים או נאלצים לבטל לו"ז מסוים – הם יעריכו זאת יותר מאשר אם פשוט תוותרו עליו מראש בלי לשתף. מאידך, כמובן שזהו לא פתרון ארוך טווח ורצוי להשלים משימות בזמן ובאופן מיטבי. אם אתם רואים שהאתגרים שלכם בעבודה חוזרים על עצמם, נסו למצוא פתרונות מעשיים כדי למנוע זאת. כך או כך, חשוב לשתף את המעסיק בעת הצורך, לשתף באתגרים העולים ולהראות להם שאפשר לסמוך עליכם.

בנוסף, כדאי לדעת כי לא מעט ארגונים יודעים במה כרוכה העסקת סטודנטים והם ישמחו להקל עליכם ולהציע לכם גמישות בשעות העבודה ובמשימות השוטפות. מעסיק טוב ואיכותי לא רק יבין אתכם, אלא גם יהיה "נכס" מעולה ללימודים שלכם ויגיש לכם עזרה מקצועית שתעניק לכם סיוע רב במהלך הלימודים.

אמצו דפוס עבודה מובנה

כשאתם מפצלים את לוח הזמנים שלכם ומנסים להתרכז ביותר מדבר אחד בו זמנית מבלי לתכנן זאת מראש – אתם עלולים לצאת קרחים מכל הכיוונים ולא להשלים אף משימה כמו שצריך. כדי להימנע מכך, חשוב ליצור מבנה קבוע לחיי העבודה שלכם ולחיים האקדמיים. בפועל זה אומר כך: דעו מהם הימים שאתם מקדישים לעבודה ולמשימות בעבודה, תכננו מראש את הזמנים המוקדשים ללימודים ונסו שלא לערבב אותם אחד עם השני (בעבודה לא להשלים משימות שקשורות ללימודים ואת זמן הלימודים להקדיש ללמידה).

טפחו משמעת עצמית

משמעת עצמית היא לא בהכרח תכונה מולדת, אלא כזו שאפשר לטפח ולאמן את עצמנו להשיג. כשתצליחו ללמד את עצמכם להיות קשובים ללו"ז ולתכן אותו באופן מיטבי כך שגם אם אתם ממש רוצים לזנוח את חובותיכם לא תעשו זאת כי תבינו שאתם מחויבים למטרה – תהיו גם מאושרים יותר לאורך זמן.

גם כשהלו"ז צפוף, זכרו להירגע

בניגוד לתלמידים אחרים שיש להם הרבה זמן פנוי ליהנות ולהירגע, אתם צריכים ללהטט בין לימודים לעבודה ולנסות להספיק הכל. וזה, כפי שאתם עתידים לגלות, עשוי להיות מאתגר למדי. בדיוק מהסיבה הזו חשוב עוד יותר שתנסו למצוא זמן להירגע, לנוח ולצבור כוחות. למרות ששתי המטרות שלכם חשובות, גם הלימודים וגם העבודה, המיקוד הקבוע רק בשניהם עלול לגרום להיות לא טוב לנפש שלכם. מלבד זאת, אתם גם לא תצליחו להיות במיטבכם אם תהיו מותשים. אז מה עושים כשהלו"ז גם ככה צפוף ואין בו זמן נוח להירגע? יוזמים זמן כזה, גם אם קצר וגם אם פעם אחת בשבוע, בו אתם לא עושים דבר מלבד לנוח. זה ישתלם לכם!

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5253003
cSssteZH7OIZ1JRG9UWWs9eFXs1iv0cAb8NNvHK6o8M
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-YfLJvtgFgKK2FkO3PIvEi1yJ-gDTtoUp3-QZgzzLNdg
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form