אתרי פריחה בצפון

אתרי פריחה בצפון

אוהבים טבע? חובבי פריחות? אם אתם גם מתעניינים בלימודים, יש לנו עבורכם תשובה אחת מצוינת, לכל אלה גם יחד ועוד: הצפון. דויד בן גוריון אולי אמר, שהנגב עוד יהיה פורח. אבל בינתיים, הצפון לא מחכה והוא בהחלט מגשים את החזון הפרחוני הזה. ככה באופן טבעי ונון שלאנטי, הוא פוצח לו בפריחה תקופתית. ללימודים במסגרת מכללה בצפון יש יתרונות רבים. הטבע המרהיב הוא בוודאי אחד מהם. תארו לעצמכם, ללמוד בסביבה של טבע הררי ומרחבים. וכמובן, כתלמידי מכללה אתם גם תגורו באותה סביבה ותוכלו ליהנות ממנה בחגים, סופי שבוע ובכלל. אז לשם ההמחשה, אלה כמה אתרי פריחה בולטים בצפון:

 

כל הכלניות נוחתות שם - מנחת מגידו

בעמק יזרעאל אשר בקרבת עפולה, יש מנחת מטוסים קטן ופסטוראלי. קוראים לו מנחת מגידו. כדאי גם לכם לנחות שם מדי פעם, עם הרכב הפרטי או בכל דרך אחרת. במיוחד בחודשים ינואר עד מרץ. אם אתם מחובבי הכלניות, תשמחו למצוא שם ובשפע את הכלנית המצויה. 

מיקום: אתרו את כביש 65. עכשיו העיפו מבט למעלה במפה, בצד הצפוני של כביש זה. אתרו את העיר עפולה. קילומטרים בודדים דרום מערבית ביחס אליה, תגלו את המנחת. שדה הפרחים נמצא לידו. 

 

גבעת הפרחים במעגן מיכאל

צבעונים, אירוסים, כלניות, חצבים, נרקיסים, נוריות! הגבעה הזו לא מפסיקה לגוון ולהפתיע. כך שתוכלו להגיע אליה בעונות שונות ובכל פעם היא תראה שונה. בסביבת הגבעה יש גם בריכות דגים, אשר מושכות עופות מסוגים שונים.

מיקום: בצד שמאל של המפה תראו ים. למעלה ומימין לים, תמצאו את זכרון יעקב. שם ליד נמצא הקיבוץ ולידו הגבעה.

 

גבעת הרקפות ברמות מנשה

גם הגבעה הזו היא משהו מיוחד. בחורף ובאביב, היא מתכסה כולה במשטחי רקפות, לבנות וורודות. יש בה אמנם גם פרחים אחרים, כגון כלניות, אך מי ששולטת בשטח באופן מובהק, היא הרקפת המצויה. האפקט המשולב של הגבעה המיוערת, המיקום הפסטורלי ומשטחי הוורוד והלבן, הוא שילוב מנצח. למרבה ההפתעה, המקום עדיין לא מוגדר כשמורת טבע וחבל. הגבעה ידועה באופן נרחב רק משנות השישים, תודות לשני מטיילים שגילו אותה. גם לכם כדאי לגלות מקום קסום זה, שהוא קל למדי לטיול מהיר, הן מבחינת הגעה והן מבחינת הסיור במקום עצמו.

מיקום: ליד כביש 672, מצפון לקיבוץ גלעד.

 

תל חזקה (הר חוזק) - הרים ופרחים.

הר חוזק הוא הגבוה מבין כמה פסגות בסביבתו. כך שהטיול אליו משלב את החוויה של טיפוס על רכסי ההרים, הנוף הנשקף מהם וכמובן הפריחה. אירוס הלבנון, חלמונית גדולה, סתוונית תשבץ,

רקפת יוונית - אולי לא תזכרו את כל השמות המעניינים האלה, אבל ההנאה מהפרחים מובטחת.

מיקום: שמורת הטבע רכס בשנית, ברמת הגולן.

 

מייבשים את הביצות. או שלא.

ביצה אחת לפחות השאירו לנו החלוצים וקוראים לה שמורת אירוס הביצות נוב. אזור זה, הוא שארית נדירה של שטחי הביצות שהיו כאן בעבר. ואם מדברים על דברים נדירים בטבע, מעניין לדעת שאירוס הביצות הנדיר גדל כאן. יותר מכך - זה המקום היחידי בעולם, שבו הוא צמח מוגן. חוץ מאירוס הביצות, שעל שמו המקום נקרא, תמצאו כאן גם לא מעט פרחים וצמחים אחרים. החל מנרקיסים ועד מגוון צמחי ביצה בעלי שמות מוזרים ואקזוטיים, כגון עדשת המים הגיבנת או בוציץ סוככני.

מיקום: ברמת הגולן, חפשו את הישובים נוב וחספין. אם תסתכלו באמצע, תמצאו שמורת טבע. זהו, הגעתם.  

 

שמורת נחל תבור

בשמורת נחל תבור ובמיוחד בקניון שממוקם בתוכה, תוכלו למצוא פריחות נהדרות של תורמוס ההרים. זה אמנם לא הגרנד קניון בארה"ב, אלא קניון בקנה מידה קצת יותר ישראלי. אבל עדיין - חוויה. אם וכאשר יספיק לכם מהצפייה ביופי הכחול העז של התורמוסים, יש עוד. השמורה כוללת  

מעיינות, חורשה שיטה מלבינה ייחודית, חניון לילה ואת עין שחל - מקור המים העיקרי של נחל תבור.

מיקום: ליד קיבוץ גזית, על כביש 7276.

 

יער, אלונים וגם פרחים - שמורת אלוני אבא

שמורת אלוני אבא ידועה בעיקר בזכות יער האלונים המרשים שבה. עם זאת, יש בה גם פריחות יפות, עם מגוון פרחים רחב ובעיקר כלניות. ללא ספק - שילוב מושלם.

מיקום: מצפון לישוב אלוני אבא, בצמוד לכביש 7513. עוד בסביבה, נמצאים הישוב בית לחם הגלילית והכפר הבדואי בסמת טבעון.

 

פריחה וגם ים - חוף דור הבונים

לאורך אזור זה של חוף ים יפהפה, יש גבעות עם מבחר פרחים נרחב, כולל צמחי חוף מיוחדים.

בסוף החורף ובתחילת האביב, אפשר לראות שם רקפות, סחלבים, כלניות וצבעוני השרון. זאת, לצד חבצלות חוף, קריתמון ימי, נר הלילה החופי, עדעד כחול ועוד.

מיקום: רואים במפה את מושב הבונים על החוף? עכשיו חפשו את מושב דור, קילומטרים בודדים מדרום לו. מצאתם? אז זה החוף. משם לכאן. 

 

כמה מילים לסיום

האמת - לא קל לבחור אתרי פריחה לרשימה כזו. יש כל כך הרבה! חלקם ידועים מאוד, חלקם פחות. יש רבים אשר קרובים לדרכי גישה נוחות ואפילו לכבישים מרכזיים. אחרים, עשויים לדרוש הליכה מאתגרת יותר בשטח ויותר השקעה בניווט, בכדי ליהנות מהמראה המרהיב. פרחים הם מסוג הצמחים, אשר מחזיקים מעמד גם בתנאים פחות קלים. אך חשוב לקחת בחשבון שמבחינת נופים, אתרי פריחה הם סוג נוף דינאמי מאוד. מצבם תלוי לא רק בעונת השנה, אלא גם בכמויות הגשמים ובגורמים נוספים. סביר שהמראה ישתנה, בכל פעם שתגיעו ליעד מסוג זה. הצבעים, סוגי הפרחים, פיזור ריכוזי הצמיחה ועוד. חלק מהקסם, הוא כמובן השינוי החד שבו אזור צחיח יחסית, פורח בבת אחת בחודשים מסוימים.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5230042
qc2KwRPrmAAprTxVjgohDtpaiAWd33DlYQqQR_RB1bY
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-eh79wjcJXOyN5J1sZbPcZqfFJCPyMCAwImn8-8yE0WM
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form