הדבר שמשגע את העולם – NFT

הדבר שמשגע את העולם – NFT

המרדף של אנשים אחרי כסף יוצר שוב ושוב אפשרויות רווח חדשות מכל מיני סוגים. השיגעון החדש בעולם הוא NFT, כאשר לבטח, מרבית האנשים ששמעו את הביטוי, כלל לא מצליחים להבין אותו, או איך אפשר להרוויח ממנו. גם אם אתם לומדים מדעי המחשב, סביר להניח שלא נתקלתם במונח NFT. עוד לפני שנתחיל, ה-NFT משגע את העולם, הופך את עולם הכלכלה ועתיד להפוך למשהו שכולנו משתמשים בו בצורה כזו או אחרת. האם זה דומה לביטקוין? בערך. האם יש משהו פיזי שניתן להיאחז בו? כמובן שלא. אז איך זה עובד? בואו ננסה להסביר ולהראות לכם, איך גם אתם יכולים להשתמש בנכסים דיגיטליים ולהרוויח עליהם כסף.

מה זה אומר?

NFT הם ראשי התיבות של NON-FUNGIBLE TOKEN, כלומר, פריט שלא ניתן לשינוי. עדיין לא הבנתם? זה בסדר. זה אומר שיש נכס שהוא ייחודי ולא ניתן להחליפו בשום דבר אחר. זאת בניגוד גמור לכל המטבעות הדיגיטליים, הביטקוין והבלוקצ'יין, שהם בהחלט ניתנים לשינוי ולמסחר, ועליהם הם מתקיימים. נכסים שאין להם תחליף בעולם האמיתי יכולים להיות קלף ספורט יוצא דופן או צעצוע חד פעמי. כלומר, תוכלו להחליף ביטקוין בביטקוין, ולקבל את אותו הדבר. אבל אם תרצו להחליף את הקלף או הצעצוע, תצטרכו לקבל משהו אחר תמורתו, והוא ככל הנראה יהיה שונה לחלוטין, לרבות כסף או פריט אחר, שהוא ניתן או לא ניתן לשינוי.

נכס דיגיטלי

ה-NFT עובד פחות או יותר כך, רק עם נכסים דיגיטליים. ברמות הגבוהות ביותר, ה-NFT הוא למעשה חלק מהאתריום בלוקצ'יין, שהוא מטבע קריפטו לכל דבר, כמו ביטקון, אבל הבלוקצ'יין שלו תומך ב-NFT הללו, אשר מאחסנים בתוכם מידע נוסף אשר מאפשרים לאנשים לעבוד בצורה שונה ממטבעות אחרים. ה-NFT יכול להיות נכס דיגיטלי כולל ציורים, מוזיקה, אינטיליגציה מלאכותית ועוד, אם כי ההתלהבות הנוכחית סובבת סביב מכירת אומנות דיגיטלית. מדובר למעשה בשלב הבא בעולם האומנות, אשר עוזר להנגיש אותו לאנשים, ולנסות אף להרוויח עליו. כלומר, תוכלו לקנות ציור מקורי של אמן מסוים, ולסחור בו, מבלי הצורך לראות אותו או להשתמש בו בצורה פיזית.

לקפוץ על הטרנד

כמובן שכולם קופצים על הטרנדים, ומייסד טוויטר החליט למכור ציוץ שלו בקצת מתחת ל-3 מיליון דולר. את הציוץ, כאמור, אין שום אפשרות להחליף, והוא ייחודי למשתמש ולזמן שהוא נכתב. הקונה מבין שיש לו ביד משהו מיוחד וחד פעמי, אותו יוכל למכור או שאותו יוכל להחליף בעתיד. פריטים נוספים שנמכרו הם סרטון של 50 שניות על גריימס בכמעט 400 אלף דולר, ואדם ששילם 6.6 מיליון דולר על וידאו באתר ביפל. הסיפור הוא שכל אחד יכול להוריד את הסרטונים הללו, מבלי לשלם עליהם. עם זאת, הרכישה ב-NFT של החומר הזה מאפשרת לקונה להפוך לבעלים של הקניין הרוחני הזה. עם זאת, הבעלים של הסרטון עדיין יכול לשמור על הבעלות עליו, בסיטואציות מסוימות. אם ננסה לפשט את זה – כל אחד יכול לקנות ציור של ואן גוך ברחוב, אך יש רק ציור אחד מקורי של ואן גוך.

בניית קהילות

במשך זמן רב, אנשים בנו קהילות של דברים ששייכים להם, וזה משהו שקורה עכשיו עם NFT. נוצרת קהילה מאוד גדולה של אנשים עם נכסים דיגיטליים, שמחליפים אותם וקונים אותם אחד מהשני, בתקווה לייצר עוד נכסים או עוד רווח. יש הרבה מאוד קהילות כאלו כיום בעולם, ולקהילה הגדולה ביותר קוראים פאדג'י פינגווינס. קהילות נוספות כמו קריפטופאנקס ובורד אייפ יאכט קלאב גם הן צוברות תאוצה, וכמות הנכסים עולה בצורה משמעותית בכל יום. הקהילה היא זו שמחייה את הנושא, וככל שהקהילה תהיה גדולה ופעילה יותר, הנכסים יהיו שווים יותר, בדיוק כמו שעובדת הבורסה. למעשה, אנשים הצליחו לייצר עולם מסחר משלהם, עם פריטים ייחודיים, ללא קשר לעולם הכלכלי שכולנו מכירים.

מה המטרה?

המטרה של NFT היא למעשה לגדול ולשרת את כל מי שמעורב בה, בין אם אתם קונים, מוכרים, אמנים או מחזיקים בשורה ארוכה של פריטים דיגיטליים למען הכיף. אמנים יוכלו למכור את האמונות שלהם מבלי לקיים תערוכות יקרות ומיותרות. זה מאפשר לאנשים אפילו לייצר סטיקרים ולהימנע מלמכור אותם דרך חנויות האפליקציות, ובכך לשלם עמלה גדולה לחברות הגדולות. יש דרך אחרת כיום למכור נכסים דיגיטליים, והיא הרבה יותר משתלמת. ב-NFT תוכלו גם לקבל אחוזי מכירה עתידיים על כל עסקה, ובכך להמשיך להרוויח על הקניין הרוחני שלכם למשך הרבה מאוד זמן, בדומה למה שקורה עם אחוזים על כרטיסי שחקן בעולם הכדורגל, למשל.

פריטים ייחודיים

בעולם ה-NFT, כל פריט הוא למעשה ייחודי, אם כי גם בעולם קלפי הספורט, יכול להיות שיש עוד 50 גרסאות שלהם המסתובבות בעולם, או אפילו מאות. לכן, ה-NFT שנמצא עדיין בחיתוליו, הוא מאוד מורכב. יש הרבה אנשים שקונים כיום כמות גדולה מאוד של נכסים, בתקווה שהם יצברו ערך בעתיד הקרוב ולכן, יש עדיין סימני שאלה, בגלל שהצבירה היא עצומה. בנוסף, לעשירים יש יתרון משמעותי, כי אנשים יעדיפו לקנות מוצרים מסלבריטי, בגלל הערך של האחזקה שלו, מאשר מאנשים רגילים. לדוגמה, כוכב הרשת לוגן פול, מכר קלפי פוקימון דיגיטליים לאחרונה במיליון דולר, שספק אם היו נמכרים באותו מחיר מאנשים אחרים.

האם כדאי להשקיע?

ה-NFT הוא הדבר הכי מעניין שקורה כיום בעולם הכלכלה, ואם הוא יתפוס תאוצה, הוא ייתן לכל אחד מאיתנו את האפשרות לסחור בנכסים דיגיטליים בקלות. כל אחד יוכל לבצע הימור מושכל, גם על חומרים שנראים סתמיים, ולקוות שהם יגדילו את ערכם בעתיד. מדובר על אותו סוג הימור שיש בבורסה, רק הרבה יותר מעניין וכזה שפונה לקהל צעיר יותר. האם כדאי להיכנס? עבור אנשים שיש להם כסף להשקיע – בהחלט.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5224674
dtAoF1A3hjFnKkSuIjH8uV5_Q63qNmUNCFcINWGTLJA
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-7931vL1MBln2Z3hlFHJiWXOiPD32_WKRY7Oz-1BC1h4
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form