חושבים להיות מורים?

הסבת אקדמאים להוראה

אם הגעתם לקרוא את המאמר הזה, סביר להניח שאתם חושבים להיות מורים. אם אתם כאן, אז כנראה שהשלמתם תואר ראשון ואתם מרגישים, איך לומר בעדינות, שאתם לא רוצים להמשיך במסלול הקריירה שהוא מציע. אז המסר הראשון שלנו לכם הוא: אל תתעלמו מהמחשבות הללו. בישראל ובכל העולם יש אינספור בוגרי תואר ראשון שמרגישים שהם רוצים לעשות הסבת מקצוע, ורבים מהם בוחרים לעשות זאת במסגרת לימודי הוראה, שיכשירו אותם להיות מורים. אם גם אתם נמנים עליהם, אנחנו כאן כדי לספר לכם קצת על התהליך הכרוך בצעד הזה, על היתכנותו ועל הצעדים הפרקטיים שיש לעשות בדרך לשם. 

רגע, האם חייבים תואר בהוראה כדי להיות מורים?

התשובה לכך היא כן ולא. מצד אחד, אתם חייבים הכשרה מעשית ותיאורטית שתהפוך אתכם למורים מן המניין, ומאידך אתם לא חייבים לעבור מסלול שלם של לימודי הוראה בדרך למקצוע הנכסף, אלא רק להשלים תוכנית של הסבת אקדמאים להוראה.

איזה תואר עלי להשלים כדי להיות מורה?

כאמור לעיל, התוכנית להסבת אקדמאים להוראה מיועדת בדיוק לאלו מכם שהשלימו תואר ראשון אך הוא לא תואר ראשון בחינוך. לכן, כמעט כל תואר ראשון יספיק כדי להתקבל לתוכנית ולקצר את הדרך משמעותית בדרך להשגת הקריירה הבאה שלכם. בין אם למדתם מקצועות במדעי הרוח כמו פסיכולוגיה או סוציולוגיה ובין אם השלמתם תואר בפיזיקה – לא נותר לכם עוד הרבה כדי להפוך למורים או לעסוק בתחומים משיקים, כמו בגן ילדים למשל.

האם ניתן לקבל רישיון הוראה עם תואר ראשון?

הדרך הקלאסית להיות מחנכים בישראל עוברת בלימודי תואר ראשון הכוללים בסופם שנה של סטאז', במסגרתו מתנסים הבוגרים בעבודה מעשית שוטפת במסגרת החינוכית הנבחרת. רק בתום השלמת הסטאז' ניתן לקבל הסמכה להוראה מעשית. אך אם אתם אקדמאים בעלי תואר אקדמאי רלוונטי, החלק של רישיון ההוראה – זאת אומרת המעשי – ייטול נפח גדול יותר מהלימודים. במסגרת הלימודים התיאורטיים, תשלימו קורסים שונים בהתאם לתואר המקור שלכם, שיסייעו לכם להבין את החלק הפרקטי, הרגשי והתיאורטי של הלימודים בתוך מסגרת חינוכית. בתום תוכנית ההסבה תדעו כיצד עובדת המסגרת החינוכית, תכירו תיאוריות שונות הנוגעות לחינוך ותקבלו כלים אורייניים שיסייעו לכם בעבודה היומיומית מול התלמידים. במקביל תעבדו על קבלת רישיון הוראה, אותו תוכלו לקבל רק לאחר השלמת תוכנית סטאז' במסגרת חינוכית לבחירתכם.

למה זה כדאי?

מקצוע ההוראה הוא אחד המקצועות הנוחים שיש. ברמה הרגשית הוא מתגמל מאוד, כיוון שאתם זוכים לגדל את הדור הבא של מדינת ישראל. ברמה המעשית, זוהי קריירה המאפשרת עבודה בשעות גמישות עם לא מעט ימי חופש וימי עבודה קצרים יחסית.

בנוסף, כי זו הדרך הקצרה ביותר להשיג קריירה חינוכית. כשאתם בוחרים בתוכנית הסבת אקדמאים להוראה אתם למעשה רותמים את התואר המקורי שלכם לטובת הקריירה בה באמת תעסקו – וכך שנות הלימודים שהשקעתם בו אינן יורדות לטמיון.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5223547
Q24_SGuoQMM8U4-OrkYbCV-wNXMX2KkUXINsjzU9nTc
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-ERWi9eC4SGJy88KjkK73R4RlpTQQHayC4XAxivYc3uw
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form