הסיפוק מחינוך ילדי העתיד שווה הכל

הסיפוק מחינוך ילדי העתיד שווה הכל

אט אט, בלי ששמנו לב, מהפכה הרימה את ראשה: מהפכת החינוך. גם בעיצומה של שנת הקורונה, גם כשהעתיד היה נראה לוט בערפל וגם כשהיה נדמה שהחיים יתקשו לחזור למסלולם ההגיוני, מצאו את עצמם אקדמיים עושים הסבה למקצוע ההוראה. חושבים שמדובר במגמה חולפת? הנה כמה נתונים מעניינים על הסבת אקדמאים להוראה, וגם סיבות אפשריות לתופעה.

5,500 אקדמאים מדי שנה

כבר מזמן לא מדובר בקומץ של אנשים אלא במגמה של ממש. מומחים מעריכים כי מדי שנה כ-5,500 אקדמאים ממקצועות מגוונים בוחרים להניח לתחום התמחותם וללימודיהם המקוריים, ופוצחים בקריירה בתחום ההוראה. ולמרות שנדמה כי מדובר בצעד "טראגי" (למידת תואר אחד רק כדי לעבור לתואר אחר) – אתם יכולים להיות רגועים. לרוב מדובר במקצועות שיכולים לשמש גם בשדה ההוראה. כך למשל, כימאים במעבדות עוברים להיות מורים לכימיה, אנשי מחקר מתחום המתמטיקה מחליפים את עולם המחקר בכיתת הלימוד ועובדים סוציאליים מגיעים לתפקידי ייעוץ בבית הספר. במקרים כאלה, בהם יש זיקה ברורה בין התחום הנלמד באקדמיה לבין המקצוע הנלמד בבית הספר, ההכשרה נעשית פשוטה מאוד ומתמקדת בעיקר במתודות חינוך ולימוד ופחות בתחום הלימוד עצמו. במקרים אחרים ההכשרה אורכת מעט יותר זמן, אך עדיין קצרה מהרגיל – כי כאמור, זוהי הסבת מקצוע בלבד.

הקורונה – זרז למורים

מאות אלפי עובדים איבדו בתקופת הקורונה את עבודתם והוצאו לחל"ת, ללא תאריך סיום נראה לעין. אנשי מקצוע פוטרו, ונדמה היה כי הקטסטרופה הבריאותית מחלחלת גם לזו התעסוקתית. בצל משבר הקורונה העולמי, החליטו יותר ויותר אקדמאים לפנות למקום בו הם ידעו שתמיד יהיו תקנים, שאליו תמיד יהיה ביקוש ובו תמיד תהיה עבודה – גם בזמן משבר בריאות עולמי. כן, אתם מנחשים נכון, הם עברו להוראה. לצד הצורך ביציבות, מומחים מניחים כי הסבת אקדמאים להוראה התרחשה כחלק מתהליך רחב יותר, של רצון לממש איזו תחושת שליחות נסתרת, ולעבוד במקצוע שיש בו ערך מוסף.

וכך, בחסות הקורונה וחוסר הוודאות, ביקשו כ- 1,000 מורי דרך שאיבדו את עבודתם הקבועה (כי אין תיירים, ואין באמת מה לראות חוץ מחנויות מכולת פתוחות ורחובות ריקים) והוצאו לחל"ת, להשתלב בשדה ההוראה הבית ספרי בקורס הסבה להוראה.

במקרה הזה המעבר היה הרמוני להפליא. אחרי הכל, מדובר באנשי הוראה לכל דבר ועניין שעובדים עם קבוצות, יש להם יכולות רטוריקה והדרכה ולא פחות חשוב – גם בקיאים בתחומים מגוונים, החל מתנ"ך וגאוגרפיה וכלה בהיסטוריה.

נקודת המוצא היא אמנם הקורונה, אך הרציונל העומד בבסיס הרצון להשתתף בתוכניות הסבה להוראה הוא התשוקה לחנך והרצון להיות חלק ממקצוע שנותן שליחות וערך – גם לתלמידים וגם למורים. הקורונה, במקרה הזה, הייתה רק הזרז.

9 סיבות טובות לעבור להוראה

  1. ביקוש גובר למורים

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מקצוע ההוראה הולך וגדל, וכמות הצעירים והבוגרים שפונה ללימודי הוראה גדל בהתמדה. זהו אחד המקצועות היחידים בו הביקוש וההיצע הולכים יחדיו – תמיד צריך מורים, וכנראה שתמיד יהיו צעירים או אקדמאים שרוצים להיות מורים.

  1. הזדמנות להשפיע באופן עמוק על חייהם של ילדים

מחקרים מראים כי הגורם החשוב ביותר המשפיע על הצלחתו הלימודית של ילד הוא איכות המורה שמלמד אותו, ומן העבר השני – מורים חווים סיפוק עצום כשהם מבינים שילד רכש מיומנות חדשה או הפנים ידע חדש בזכותם.

  1. מקצוע מבוקש בכל העולם

אם אי פעם תחלמו על רילוקיישן או שתרצו לשלב בין עבודה לחיים מעבר לים, דעו כי מקצוע ההוראה הוא מקצוע מבוקש מאוד בכל רחבי העולם, כך שלא משנה לאן תגיעו ומה תהיה השנה – תמיד יהיה לכם מקום בשדה ההוראה.

  1. מקצוע מצוין להורים

אין הרבה סוגי קריירות שיכולים להתחרות עם הנוחות שמאפשרת עבודת ההוראה. העובדה שמדובר בקריירה עם לוח זמנים המעניק חופשים רבים כל כך (חגים, חופש גדול וסופי שבוע) מאפשרת להורים רבים לבלות זמן רב עם ילדיהם, ולכל מי שרוצה לפתח כישורים נוספים מלבד הקריירה, לעשות זאת בזמן הפנוי הרב העומד לרשותו.

  1. תמריצים להמשך לימוד והתפתחות מקצועית

אינספור השתלמויות, קורסים ייעודיים ואפשרויות התפתחויות מחכות למורים לכל אורך הקריירה, ומאפשרות להם להמשיך לגדול, לצמוח, לרכוש כלים חדשים, אישיים ומקצועיים, ולהיות מורים ואנשים טובים יותר.

  1. תרומה לקהילה

מורים, במו ידיהם, רגישותם ומיומנותם, מסוגלים להכשיר תלמידים להפוך לאנשים טובים יותר – לחברה ולעצמם. התפקיד העצום הזה תורם למשפחות, לקהילה ולמדינה כולה. לא פחות!

  1. תפקיד מעולה לאנשים יצירתיים

אם אתם יצירתיים ומחפשים מוצא ליצירתיות הזו, דעו כי מקצוע ההוראה הוא אחד התפקידים שיותר דורשים חשיבה יצירתית, זאת בשל העובדה שיש צורך לשתף את כל התלמידים בתהליך הלמידה, פיתוח פעילויות למידה ושימוש בטכנולוגיות חדשות שגורמות ללמידה להיות חווייתית, מעניינת וגם זכורה יותר עבור התלמידים.

  1. סביבת עבודה שאף פעם לא משעמם בה

אקדמאים שבוחרים במקצוע ההוראה יודעים: אין סיכוי שיהיה להם משעמם בתפקיד. כאן אין שעות מתות, אין הפסקת צהרים שמשתרעת עד אין סוף ואין תחושה של "ריקבון". מורים מעידים כי אף יום בהוראה אינו דומה למשנהו, וזאת בזכות מכוון האנשים שהמורים באים איתם במגע, האתגרים המשתנים והתגליות היומיומיות שבעבודה עם ילדים. כל אלו הופכים את ההוראה להרפתקה מרתקת.

  1. סימן שאתם צעירים

להיות מוקף בצעירים כל יום, כל היום, במשך שנים, זה מתכון נפלא לאלו מכם שמעדיפים לא להזדקן לעולם. הסביבה האנרגטית, כך מעידים מורים רבים, עוזרת להם לשמור על ראש פתוח, על השקפה רעננה ועל אורח חיים בריא, גם אם חלפו שנים מהיום בו התחילו לעבוד – וזו מתנה יקרה מפז!

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5249203
-0SFH1CMFn9II-PC791Cmhf-lIDXrcexQzD7J6eTaD8
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-ot1EtMQM9CRr0hLt5e3jaqnu3pRqm7Ai2mqemn4rp8c
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form