היחידה לשוויון מגדרי במכללה האקדמית תל חי הוקמה בשנת 2018 על מנת להתמודד עם ייצוג חסר של נשים בסגל הבכיר ובדרגות האקדמיות הגבוהות, תופעה המאפיינת מוסדות להשכלה בישראל ובעולם המערבי בכלל.

היחידה עוסקת בהעלאת מודעות לנושא הוגנות מגדרית, יצירת תנאים התומכים בקידום נשים במכללה, והתומכים בנשים בסגל המבקשות לקדם את הקריירה שלהן.

נהלים

מעקב קידום נשים

מענקים

Accordion Title פעילות היחידה

פעילות היחידה

פעילות היחידה נועדה ליצור תנאים להוגנות מגדרית במכללה וסביבת עבודה ולימוד שיצמצמו את הפערים בין גברים לנשים בסגל הבכיר ובדרגות הגבוהות, וכן לעקוב אחר התקדמותם של תהליכים אלו. 

Accordion Title מנטורינג

מנטורינג

מחקרים שונים בעולם הוכיחו כי בכל תחומי הדעת עומדים בפני נשים באקדמיה מכשולים וחסמים רבים המובילים להאטה בהתקדמותן המקצועית. במחקר שערכנו ב- 2018 חברות סגל השיבו שתוכנית מנטורשיפ עשויה לסייע להן להתגבר על מכשולים שונים בדרכן האקדמית.
לאור זאת פתחנו תוכנית מנטורשיפ ייחודית עבור חברות הסגל הבכיר והזוטר. התוכנית מיועדת לנשים הנמצאות בכל שלב בדרכן המקצועית ורואות בלווי ובתמיכה של חוקרת בכירה מהן בארגון מנגנון שיקל ואולי אף יאיץ את ההתפתחות המקצועית. תוכנית המנטורשיפ שלנו תהיה רגישה לצרכים של כל פונה ופונה ותיבנה יחד אתה את התמיכה הרצויה. התהליך יכלול בירור של הצרכים והקשיים, עזרה בהתמצאות בתרבות הארגונית האקדמית ובהתנהלות במוסד, בניית תכנית עבודה ישימה, ניהול וארגון זמן, עזרה בכתיבת מאמרים, עזרה בכתיבת מענקי מחקרם ועוד.
לחברת סגל המעוניינת להשתתף בתוכנית תוצמד מלווה מבין צוות המנטוריות של היחידה בהתאם לתחום הדעת. תכנית העבודה עם המנטורית תבנה יחד, תוך הקשבה לצרכים העקרוניים והספציפיים שתציגו בפניהן.

Accordion Title קידום כתיבה ומחקר

קידום כתיבה ומחקר

במסגרת היחידה לשוויון מגדרי נבנתה תוכנית שמטרתה לייצר מרחבים זמניים מגוונים לפיתוח מחקרים ולכתיבה בלי הפרעות. התוכנית כוללת:
1) רטריטים של שלושה ימים רצופים במרחב נעים בתנאים נוחים מחוץ למכללה, במימון חלקי של היחידה. הרטריטים מספקים הזדמנות להתבודדות למטרות מחקר וכתיבה, אבל גם מאפשרים שיחות עם עמיתות על תהליכי המחקר והכתיבה והתייעצויות ותמיכה ברגעים קשים של תהיות או סתם חוסר ריכוז. בכל יום יש גם פעילויות התרעננות לכל מי שמעוניינת, הכוללים למשל שעורי יוגה, צ'יקונג, טיולים רגליים קצרים ועוד.
2) רטריטים קצרים (בני שלוש עד ארבע שעות) בזום בימים ובשעות קבועים. במסגרת זאת נפגשים בכתובת משותפת לשיחה ראשונית על המטרות האישיות ואז פונות כל אחת למטלות שהגדירה לעצמה. הפסקה קצרה מדי 45 דקות המאפשרת דיווח ובסיום שיחה קצרה על התובנות מהתהליך. המפגשים מפורסמים במייל ופתוחים לכל מי שמעוניינת. 

Accordion Title הטרדות מיניות בקמפוס

הטרדות מיניות בקמפוס

האקדמיה היא מוסד היררכי והחיים בה מתנהלים במסגרת יחסי כוח מורכבים שעלולים לייצר לא אחת מרחב לא בטוח. מחקרים שנעשו בשנים האחרונות והתנסויות מוסדיות בטיפול במקרים של פגיעות מיניות באקדמיה, הוכיחו כי סטודנטיות ומרצות ונשות מנהלה אינן ממהרות לנצל את המנגנונים הקיימים המטפלים בפגיעות אלה. קבוצת קלמ"ה [אמנת אחריות קהילתית] היא קבוצה של מרצות/ים, סטודנטיות/ים וא/נשי מנהלה שמנסה ללמוד את המנגנונים הקיימים בקמפוסים ולחקור מודלים נוספים קהילתיים שצמחו במקומות שונים בעולם במטרה לשפר את המענה לנפגעות ונפגעים באקדמיה בכלל ובתל חי בפרט. הקבוצה היא קבוצת לימוד ופעולה  והיא פועלת להעלאת מודעות ומיגור הטרדות ופגיעות מיניות במכללה, וכן מספקות מענה לא/נשים שזקוקים לסיוע, מידע ותמיכה. 
קלמ"ה הוקמה על ידי התא לשוויון מגדרי בשיתוף עם היחידה לשוויון מגדרי ב-2019 ומפתחת בתהליך ממושך מודל להתמודדות עם פגיעות מיניות בדרך המתאימה לאופיה הייחודי של המכללה. המודל מופץ גם על ידי חברות וחברי קלמ"ה גם לארגונים אקדמים נוספים.
למידע נוסף והצטרפות לקבוצה ניתן לפנות לקלמ"ה במייל: [email protected] 
למובילי קלמ"ה בטלפון: מורן שאטו 053-6248506, יעל הראל 054-7511980, תמר הגר 050-7354951, ומיכל זונדלביץ במייל [email protected]

Accordion Title מחקר

מחקר

פעילות היחידה נועדה בין השאר לבחון פערים מגדריים במבנה הארגוני, בהתנהלות האקדמית, בייצוג נשים בדרגות גבוהות, בתפקידים ובוועדות שונות במכללה, וכן חלוקת התגמולים הפורמליים והלא פורמליים עבור תפקידים אלה. תוצאות הבדיקה מופיעות במעקב קידום נשים במכללה. מהתוצאות עולה כי קיימים פערי שוויון מגדריים, ממצאים שמתבטאים גם בסקרים השנתיים.
סקרים אלו מזהים קשיים וצרכים של נשות הסגל במכללה ומהווים את הבסיס לבניית תוכנית העבודה של היחידה לשוויון מגדרי.
בנוסף, היחידה מנהלת מחקר איכותני המבוסס על ראיונות עם חברות סגל המשתתפות בתהליכי מנטורינג מגוונים בתל חי ובמיג"ל על מנת לייצר 'מפות מנטליות' שיחדדו את ההבנה לגבי גורמים מעכבים כמו גם מעצימים בהקשר הארגוני.
השילוב בין תוצרי הסקרים והמחקר האיכותני יאפשרו את פיתוחו של מדד מגדרי, שיבטא את המשמעויות וההיבטים הממוגדרים בעבודה היומיומית של חברות הסגל במכללה. מדד זה יאפשר מעקב אחר השינויים ארוכי הטווח בקידום נשות סגל.

בגרף הנ"ל ניתן לראות את ההתפלגות המגדרית לפי דרגה בין השנים 2016-2018. 

גרף המציג התפלגות מגדרית לפי דרגה בשנים 2016-2018

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5229632
cdcaZIPNjDxqgi2Dxb_wEc0o312IuILlADStewvnhWw
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-R7J8NrMgA7_y4otyQiZRUTZKNHOJ119XnE3spnCdFsU
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form