חינוך | לימודי חינוך | תואר ראשון בחינוך - המכללה האקדמית תל חי

רוצים עוד מידע?

חינוך

כל העוסק בחינוך כאילו נוטל על עצמו שליחות מרצון.

החוג לחינוך במכללה האקדמית תל-חי מציב לעצמו שתי מטרות משולבות:

  • להעניק לבוגריו כישורים אקדמיים איכותיים, כדי שיהיו אנשי חינוך בעלי ידע רחב ויכולת ניתוח ביקורתית.
  • להקנות לבוגריו מטען ערכי-חברתי, שיאפשר להם לתרום מכישוריהם לקידום חברתי ותרבותי, ולהיות אזרחים אקטיביים.

רוח זו הביאה תמיד אל בין כנפי החוג סטודנטים רבים מהגליל ומחוצה לו. בני קהילות ותרבויות מגוונות שלכולם מכנה משותף של סקרנות אינטלקטואלית, מחויבות חברתית ובסיס ערכי.

החוג מציע מספר מסלולים ומוקדי התמחות ספציפיים:

מסלולים:

  1. מסלול אוכלוסיות ייחודיות וחינוך מיוחד- תכנית חדשנית המשלבת חשיפה לגישות עכשוויות בתחום אוכלוסיות ייחודיות. הכרות עם מגוון האוכלוסיות - ילדים ובוגרים עם הלקויות השונות. מקנה ידע על הבסיס הפיזיולוגי, הפסיכולוגי, החינוכי, והחברתי של אוכלוסיות המשתייכות הן למסגרות החינוך המיוחד והן למסגרות הרגילות. הסטודנטים לומדים את המודלים התיאורטיים והיישומיים של אבחון ודרכי התערבות במערכות החינוך, המגורים, התעסוקה ומסגרות לשעות פנאי.
  2. המסלול לסיוע ולשיקום באמצעות האמנויות- משלב בין המסלול לאוכלוסיות מיוחדות ולימודי אמנות מעשית (ציור, פיסול ורישום) או לימודי דרמה. המסלול מכין את בוגריו לתואר שני בטיפול באמנויות או תואר שני בדרמה תרפיה.
  3. שילוב אקדמי עם המכון לאומנויות-  המסלול משלב לימודי אקדמיה בחוג לחינוך במוקדים אומנויות, אוכלוסיות ייחודיות וחינוך מיוחד .
    בוגרי החוג יהיו זכאים לתואר ראשון בחינוך ותעודת בוגר באחת ממחלקות המכון לאמנויות תל חי (צורפות, אמנות פלסטית או קרמיקה).

מוקדים:

  1. שילוב אמנויות בחינוך- התפיסה של המוקד היא כי האמנות לסוגיה הינה כלי משמעותי לחינוך הפרט והקבוצה הן במסגרות פורמליות ובלתי פורמליות. תחומי אמנות נלמדים: אמנות פלסטית, כתיבה, מוסיקה, דרמה ותנועה.
  2. חינוך חברתי ומנהיגות- במוקד הזה נבחן את המציאות החברתית לעומק, נאתר כשלים ונלמד כיצד לפתור אותם באמצעות עשייה חינוכית בבית ספר, בתנועת הנוער, במתנ"ס, בעמותה לשינוי חברתי. אפשר לעשות אחרת ולשנות.
  3. עיצוב מרחבים חינוכיים- התכנית הינה חדשנית מסוגה בארץ. מפתחת בקרב הלומדים תפיסה עיצובית חדשנית בנוגע למרחבים חינוכיים מגוונים. במוקד הסטודנט ייחשף לתפיסות חינוכיות רלוונטיות המבטאות גמישות יצירתיות והתאמה לשונות בין הלומדים. על פי תפיסה זו המרחבים החינוכיים משתנים, רעיונית, מבנית וטכנולוגית. תכנית זו באה למלא ואקום הקיים היום במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית ופותחת אופק מקצועי חדש.

 

למה כדאי ללמוד חינוך בתל-חי?

  • חוג בעל ותק אקדמי של 20 שנה, עם למעלה מ- 1,100 בוגרים שסיימו בהצלחה.
  • כל תחום התמחות כולל מערך של לימודי שדה ופגישות עם מצבי שטח.
  • בחוג קיים מסלול מדרשה- בשיתוף מדרשת קריית שמונה. מיועד לבנות המגזר הדתי .
  • החוג מאפשר לצבור ניסיון רלוונטי בעבודה בזמן הלימודים, ולקבל מלגת לימודים של עד 30,000 ₪ (במסגרת התוכנית "הטובים לתעסוקה").
  • עבודה בקבוצות קטנות, למידת עמיתים ולמידה בחברותא תוך כדי עבודה בשטח במסגרות של חינוך פורמלי או בלתי פורמלי.
  • חלק מהשעורים שנלמדים בחוג מועברים באמצעות פדגוגיות אלטרנטיביות שמאפשרות לסטודנטים לקחת אחריות על תהליך הלמידה.
  • ניתן ללמוד חינוך במסלול חד חוגי או דו חוגי.
  • ניתן להשתלב בתוכנית היוקרתית צוערים לשלטון המקומי.

איך זה עובד?

הלימודים האקדמיים נמשכים שלוש שנים. להשלמת התואר במסלול הדו חוגי נדרשות 60 נקודות זכות בחוג לחינוך, ו-60 נקודות זכות בחוג נוסף. במסלול החד-חוגי נדרשות לקבלת התואר 120 נקודות זכות לפחות בחוג לחינוך.

שנה א - קורסי חובה במקצועות הבסיס, ובהם מבוא לפסיכולוגיה בחינוך, מבוא לסוציולוגיה של החינוך, מבוא לפילוסופיה של החינוך. 
שנה ב ו-ג - קורסים מתקדמים וסדנאות בהתאם למסלול ו/או למוקד הנבחרים.