חינוך והוראת אנגלית | המכללה האקדמית תל חי

חינוך והוראת אנגלית

חינוך והוראת אנגלית
  • חינוך והוראת אנגלית

למידע נוסף מלא פרטיך

השדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

חינוך והוראת אנגלית

כמורים לאנגלית תזכו לפתוח לתלמידים את השער לעולם האפשרויות הבינלאומי!
תכנית הלימודים להוראת אנגלית בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, מכשירה אתכם כמורים לאנגלית בבתי-ספר יסודיים ועל יסודיים, לכיתות ג'-י'. במהלך הלימודים תרכשו ידע עדכני בהוראת השפה האנגלית, תחזקו את הביטחון שלכם לדבר ולכתוב באנגלית, תצברו ידע שימושי במחקר השפה ותרחיבו את הידע על התרבות האנגלו-אמריקאית. אצלנו לא רק מדברים (אנגלית) אלא גם עושים! במהלך הקורס נצא לסיור מרתק בלונדון כדי להעמיק את הידע ולחוות מקרוב את התרבות האנגלית.
אנחנו מאמינים כי מורה לאנגלית צריך להיות בעל שליטה יוצאת דופן בשפה האנגלית ובשיטות הוראה מתקדמות. הבאת הסטודנטים בחוג לאנגלית לרמות נאותות של הוראת אנגלית בבתי הספר היסודיים והעל יסודיים מחייבת פיתוח ידע, הבנה ומיומנויות בממדים הקשורים להוראת האנגלית, כגון: ידע תיאורטי ומעשי בשפה האנגלית ובהוראתה, רקע בתרבות אנגלו-אמריקאית, פיתוח הביטחון בשימוש בשפה הדבורה והכתובה וידע שימושי במחקר בשפה האנגלית.
מטרת העל של התכנית להוראת אנגלית היא להכשיר מורים אקדמאיים לאנגלית, המחויבים למערכת החינוך בישראל. לשם כך נבנתה תכנית לימודים מובנית, המכילה דגשים לפיתוח ידע, מיומנויות ויכולות בתחומי החינוך, הוראת האנגלית ובתחום האקדמי. החוג לאנגלית מבקש להרחיב אופקים ולחשוף את הסטודנטים לתחומים רבים ושונים בעולם הוראת האנגלית, כגון הוראת השפה הדבורה, הכתיבה והדקדוק, ושילוב מדיה ומוסיקה. 

למה ללמוד חינוך והוראת אנגלית בתל-חי?

עקרונות מקצועיים:

  • אנו רואים במקצוע הוראת האנגלית שליחות המשלבת הכשרה שפתית הנדרשת להשתלבות והצלחה בעולם הגלובלי המודרני, עם ידע עולם וגישה רב תרבותית.
  • מבחינה אקדמית פדגוגית, בוגרי התכנית יהיו בעלי שליטה מצוינת בשפה האנגלית ובדרכי הוראתה, תוך התאמתה למגוון הפדגוגיות הנדרשות מלומדי המאה ה-21.
  • כאנשי חינוך ובאמצעות דוגמה אישית, יהוו בוגרי החוג מודלים של אנשי מקצוע מוכשרים, יצירתיים ורגישים.

מטרות התכנית:

  • להקנות ידע, מיומנויות ויכולות אקדמיות ופדגוגיות לסטודנטים.
  • לשלב ידע בהוראת השפה האנגלית עם ראיה היסטורית, חברתית ותרבותית של מבנה השפה ותפקידיה. 
  • להקנות לסטודנטים תחושת בטחון, שייכות וגאווה מקצועית על ידי פעולות שאינן מפורטות ברשימת הקורסים: הוראה באנגלית, הצטרפות לאגודה מקצועית (ETAI) למורים לאנגלית, ופעילות מלאה באנגלית במסגרת התכנית.  

דגשים ויעדים בהכשרה:

  • פיתוח ידע, מיומנויות ויכולות הוראה מתקדמות בתחום הוראת האנגלית כשפה זרה במדינת ישראל. 
  • בניית מיומנויות כתיבה עד לרמה של כתיבת עבודה סמינריונית באנגלית.
  • הקניית מיומנויות שפה בדיבור, הקשבה, קריאה וכתיבה.
  • חשיפה לתהליכים והיבטים נוספים של השפה האנגלית, כגון "לשון וחברה (סוציולינגוויסטיקה)" ו"הוראת האנגלית כשפה זרה".
  • הכרת נושאים ייחודיים בספרות האנגלו-אמריקאית.
  • הכרת נושאים ייחודיים בבלשנות השפה האנגלית (English linguistics).
  • למידה של נושאים דידקטיים וחינוכיים הקשורים באופן ספציפי להוראת אנגלית.
  • שימוש לכל אורך תקופת ההכשרה בשפה האנגלית. המרצים והסטודנטים יתקשרו ביניהם באנגלית בשיחות בע"פ ובתקשורת אינטרנטית.
  • הכרת התחום המקצועי של הוראת האנגלית, הקניית ערכים של מקצוענות וגאווה מקצועית, ושימוש רציף של השפה האנגלית ככלי אינטראקטיבי בין אנשי מקצוע.

איך זה עובד ?

הלימודים האקדמיים נמשכים ארבע שנים. להשלמת המסלול, נדרשות 102 ש"ש: 58 ש"ש לימודי דיסציפלינה, 8 ש"ש לימודי יסוד, 15 ש"ש לימודי חינוך ו- 21 ש"ש לימודי הכשרה בהוראה.
לימודי חינוך הוראה ויסוד: הלימודים כוללים קורסי פסיכולוגיה, קורסים בחינוך מיוחד, קורס בחירה בחינוך, אוריינות אקדמית, מבוא לסטטיסטיקה, שיטות מחקר כמותי/איכותני, אנגלית, לשון, מיומנות אקדמית ממוחשבת, ימי עיון חוגיים, תרבות ומורשת, מנהיגות בחינוך/חינוך לדמוקרטיה, זהירות בדרכים, חשיבה מחשובית, עזרה ראשונה ועוד.

לימודי הדיסציפלינה:

  • שנה א – קורסי חובה במקצועות הבסיס, כגון: מבנה השפה האנגלית, נושאים בהוראת הקריאה והכתיבה, מבוא לבלשנות שימושית ומבוא לסוגות ספרותיות.
  • שנה ב – קורסי העמקה במקצועות הליבה, כגון: מורפולוגיה, הכנת חומרי למידה באנגלית וסקירת ספרות אנגלית.
  • שנה ג – קורסי התמחות בנושאים מתקדמים, כגון: סמינריון בבלשנות השוואתית, רכישת אוצר מילים ופרוסמינר בספרות אנגלית. 
  • שנה ד - קורסים מתקדמים, כגון: התפתחות השפה האנגלית, מדידה והערכה בחינוך ושייקספיר.

 התנסות מעשית:

בשניה השניה והשלישית מתנסים בשדה. ההתנסות המעשית בתכנית אנגלית מבוססת על פיתוח ידע פדגוגי הדרגתי המתרכז בחשיפת הסטודנטים למגוון שיטות, טכניקות, וחומרי למידה להוראת האנגלית בהתאמה לתוכנית הלימודים הרשמית באנגלית הנהוגה במדינת ישראל. פרק זה כולל גם חשיפה לתיאוריות פדגוגיות בתחום החינוך הלשוני וקישורן להוראת האנגלית בבית הספר.

סטאז': בשנה הרביעית הסטודנטים משלבים סטאז' במקביל לקורסים שנותרו בדיסציפלינה.   
הסטאז' בהוראה מתקיים בפיקוח משרד החינוך ובליווי סדנת סטאז'. סטאז' מיועד להענקת רישיון הוראה ממשרד החינוך והוא לא מהווה חובה עבור זכאות בלימודי תואר ראשון.

לצפיה בתנאי קבלה

מידע נוסף

בוגרי תכנית הוראת אנגלית של קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, משתלבים כמורים לאנגלית בכיתות ג' עד י'.
בוגרנו  מבוקשים מאוד במגזר הציבורי, הקהילתי והפרטי, זאת בזכות הכשרה מקצועית וייחודית, הכוללת בתוכה 30% התנסות מעשית- יותר מכל מוסד לימודים אחר להכשרת מורים. קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה מתהדר בלמעלה מ- 90% השמה של בוגריה במגוון רחב של תפקידים במערכות החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי.

לימודי חינוך והוראה מכשירים אתכם לא רק לבתי הספר והאפשרויות רחבות בהרבה. תואר בחינוך והוראה מעניקים לכם כלים להוביל תפקידים רבים גם במסגרת חינוך בלתי פורמאלי ובתוך הקהילה, בין אם בעמותות, בתי ספר דמוקרטיים, אנתרופוסופיים, פנימיות, מתנ"סים וחוגים, תפקידי ניהול מובילים של רכזים חברתיים ועוד.  כמו כן זה יכול להיות גם הצעד הראשון שלכם להשתלב במקצועות הטיפול, הרבה מן הבוגרים במקצועות החינוך שמקבלים כלים והכשרה לעבודה עם אנשים, בין אם בקבוצה או בין אם אחד על אחד, ממשיכים למקצועות טיפוליים נוספים.
מקצועות כגון טיפול בעזרת בע"ח, תרפיה באמנויות, תרפיה בתנועה ובמוזיקה ועוד.