-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
-
החוג לחינוך והוראה
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- אודות החוג
-
המסלולים שלנו
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת יהדות
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת מדעים (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת לשון עברית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת אנגלית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת המדעים (על יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת מתמטיקה (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראה לגיל הרך
- דבר ראש החוג
- סגל החוג
- שנתון החוג
- צור קשר
- רישום
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
Button to open the popup Form
אני רוצה להשאיר פרטים
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
-
החוג לחינוך והוראה
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- אודות החוג
-
המסלולים שלנו
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת יהדות
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת מדעים (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת לשון עברית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת אנגלית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת המדעים (על יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת מתמטיקה (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראה לגיל הרך
- דבר ראש החוג
- סגל החוג
- שנתון החוג
- צור קשר
- רישום
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
אירועים ללימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת לשון עברית
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
-
החוג לחינוך והוראה
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- אודות החוג
-
המסלולים שלנו
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת יהדות
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת מדעים (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת לשון עברית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת אנגלית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת המדעים (על יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת מתמטיקה (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראה לגיל הרך
- דבר ראש החוג
- סגל החוג
- שנתון החוג
- צור קשר
- רישום
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
סגל החוג לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת לשון עברית
פרופ' ליהוא זיסברג
סגל אקדמי
פרופ' מן המנין
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2001
תחומי מחקר :
פסיכולוגיה חיובית, ניהול ומנהיגות,…
ד"ר אדווה חכם-זילברשטיין
מרצה
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2007
תחומי מחקר :
משפחות לילדים עם צרכים שונים ומיוחדים
ד"ר יוסי יפה
ראש התכנית לחינוך מיוחד
מרצה בכיר
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2011
תחומי מחקר :
סגנונות הורות ויחסי הורים-ילדים
סגל נוסף:
ד"ר אולמן אריה, ד"ר קזל תאיר, ד"ר קליר דוד חיים, ד"ר ברק אורבך
תמונה
לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת לשון עברית
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
-
החוג לחינוך והוראה
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- אודות החוג
-
המסלולים שלנו
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת יהדות
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת מדעים (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת לשון עברית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת אנגלית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת המדעים (על יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת מתמטיקה (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראה לגיל הרך
- דבר ראש החוג
- סגל החוג
- שנתון החוג
- צור קשר
- רישום
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
תוכנית הלימודים לחינוך ולהוראת לשון עברית באקדמית תל־חי תכשיר אתכם לרמה של מצוינות, בקיאות ומקצועיות מתוך הבנה ששליטה בלשון היא הבסיס לשינוי תרבותי, אישי ומקצועי.
אנו מכשירים מורים ומחנכים מתוך אמונה ותפיסה שבוגרי החוג ללשון משמשים הן כסוכני תרבות לשונית והן כמורים ללשון עברית מהמובילים בתחומי המחקר של השיח. בין הנושאים שתלמדו יהיו בלשנות מודרנית, שיח ציבורי ובין אישי ושיח הנאום מיוון ועד אובמה.
התוכנית לחינוך ולהוראת לשון עברית במכללה האקדמית תל־חי מכשירה אתכם להוראת הלשון ולעידוד טיפוח השפה העברית בבית־הספר העל יסודי בכיתות ז'-י'. התוכנית נלמדת במתכונת דו־חוג בשילוב עם לימודי הוראה בתחום דעת נוסף.
בתוכנית תמצאו כל אשר חפצה נפשכם לדעת אודות השפה העברית מראשיתה. אך בעיקר תתוודעו לממשק המרתק של השיח עם תחומי החיים השונים.
אנו מאמינים שהלשון אינה מתקיימת בחלל ריק, והיחסים שלה עם העולם הם אלה שקובעים את השימוש בה בכל תקופה. מתקופת המקרא, דרך לשון חכמים, ימי הביניים, העברית החדשה ועד לימים אלה - בווטסאפ, באימיילים וברשתות החברתיות.
לימודי הוראת לשון עברית נלמדים במסגרת מסלול דו-חוגי: חינוך מיוחד בשילוב עם חוג לימודים נוסף.
משך הלימודים בחוג הוא 3 שנים בלבד ובסופו הבוגרים יהיו זכאים לתואר ראשון בחינוך מיוחד ותעודת הוראה בעלת שתי התמחויות: חינוך מיוחד ולשון עברית.
Accordion Title למה ללמוד חינוך מיוחד והוראת לשון בתל-חי?
למה ללמוד חינוך מיוחד והוראת לשון בתל-חי?
התוכנית לחינוך מיוחד ולהוראת לשון עברית משלבת הכשרת מורים מעולים עם עשייה מחקרית של מרצים וסטודנטים יחדיו.
כמורים ללשון עברית יש לכם הזדמנות להרחיב את מיומנויות השפה, את התקשורת ואת יכולת השכנוע באופן כללי.
בוגרי התוכנית לחינוך ולהוראת לשון עברית של המכללה האקדמית תל־חי מובילים בבתי־ספר פרטיים וציבוריים.
90% מבוגרי התכנית זוכים להיות בהשמה במגוון רחב של תפקידים במערכות החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי.
בוגרינו ממלאים תפקידים רבים בעמותות, בבתי־ספר דמוקרטיים או אנתרופוסופיים, בפנימיות, במתנ"סים ובחוגים, כמו גם תפקידי ניהול מובילים של רכזים חברתיים ועוד.
Accordion Title מטרות הלימודים בתכנית
מטרות הלימודים בתכנית
- להכשיר מורים מעולים ללשון שיתנו מענה לצורך במורים איכותיים ללשון בפריפריה הצפונית של מדינת ישראל ובכלל.
- לפתח יכולות חשיבה דקדוקיות מחקריות.
- להבין תהליכים בלשון ולפתח שליטה מלאה בדרכי הוראתם.
- ליישם את הזיקה ההדוקה בין השימוש המסוים במבנים דקדוקיים לקסיקאליים לבין תחומי החיים אותם הם משרתים.
חשיפה לימודית דידקטית מובנית ומושכלת לתיאוריות של חקר השיח והרטוריקה ולכלים שהיא נותנת תוך התבוננות במנגנונים הסמנטיים, הסמיוטיים והפרגמטיים תורמת להבנה של הפעילות החברתית-שיחית בתחומי החיים השונים, כמו גם להבנה ולמודעות של מורכבות האינטראקציה האנושית.
Accordion Title יעדים חברתיים-תרבותיים
יעדים חברתיים-תרבותיים
- הבנת חשיבותה של השפה בשמירה על הזהות הלאומית והזיקה לתרבות ולמורשת היהודית.
- צמצום תופעת ההידלדלות של השפה ועמידה מודגשת על השימוש בעושרה.
- תרומה מרכזית של בוגרי התכנית לשיח הציבורי במדינת ישראל דרך לימודיהם בתורת השיח והרטוריקה.
Accordion Title איך זה עובד?
איך זה עובד?
מסלול דו חוגי
B.A בחינוך מיוחד + B.Ed. בלשון עברית (יסודי/על-יסודי)
לימודים של 3 שנים בלבד שבסופם בוגרי המסלול יסיימו עם תואר ראשון בחינוך מיוחד + תעודת הוראה עם 2 התמחויות : חינוך מיוחד ולשון עברית
לימוד הלשון העברית לרבדיה והדגשת תיאוריות מודרניות בבלשנות הם אתגר לשוני-שיחי-תרבותי שהתכנית ללשון שוקדת עליה לאורך שלוש שנות הלימוד בה.
התוכנית להוראת לשון עברית נלמדת לאורך שלוש שנים בהיקף של 26 ש"ש, במתכונת דו-חוגית - במסלול על יסודי או במסלול יסודי.
לימודי חינוך הוראה והעשרה:
הלימודים כוללים קורסי פסיכולוגיה, קורסים בחינוך מיוחד, שיטות מחקר כמותי/איכותני, אנגלית, מנהיגות בחינוך/חינוך לדמוקרטיה, זהירות בדרכים, חשיבה מחשובית, עזרה ראשונה ועוד.
לימודי דיסציפלינה:
הקורסים המוצעים במסגרת התוכנית מורכבים מקורסים תיאורטיים המעניקים תשתית ידע רחבה במגוון נושאים מכל תחומי הדעת של הבלשנות.
תחומים אלה כוללים סוגי עיון ולימוד בעברית לתקופותיה: לשון המקרא, לשון חז"ל, לשון ימי הביניים והעברית החדשה, ואלה יילמדו במסגרת ענפי המחקר השונים: הגה וצורות, תחביר, סמנטיקה וחקר השיח תוך שימת דגש במיוחד על לימודי השיח והרטוריקה כמחקר אינטרדיסציפלינרי, הנושק לתחומים רבים ומגוונים ובעיקר עומד על הזיקה ההדדית בין השימוש בלשון ובין התנאים והנסיבות המייצרים אותו. בחוג ללשון אנו מקיימים 9 קורסים העוסקים בחקר השיח, ברטוריקה ובפרגמטיקה ובכך ייחודו של החוג.
הלימודים בנויים במבנה הדרגתי שמתחיל בקורסי חובה במקצועות הבסיס, כמו: יסודות התחביר, תורת הניקוד ומבוא לרטוריקה בשנה א', ובהמשך על פני שנה ב' ושנה ג' ללימודים.
לימודי החינוך וההוראה משולבים בתוכנית וכוללים גם דידקטיקה של הוראת הלשון והתנסות בבתי הספר תוך התאם מלא לתוכנית הלשון של משרד החינוך.
Accordion Title מידע נוסף
מידע נוסף
- כבוגרי התוכנית לחינוך ולהוראת לשון עברית תהיו זכאים לתואר ראשון בחינוך (B.Ed.) ולתעודת הוראה בלשון עברית למסלול יסודי או על יסודי.
- בוגרי התוכנית לחינוך ולהוראת לשון עברית של המכללה האקדמית תל־חי מובילים בבתי־ספר פרטיים וציבוריים
- בוגרינו זוכים ל-90% השמה של בוגרינו במגוון רחב של תפקידים במערכות החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי.
- בוגרינו ממלאים תפקידים רבים בעמותות, בבתי־ספר דמוקרטיים או אנתרופוסופיים, בפנימיות, במתנ"סים ובחוגים, כמו גם תפקידי ניהול מובילים של רכזים חברתיים ועוד.
כבוגרי התכנית להוראת לשון עברית של האקדמית תל-חי, תוכלו להשתלב בבתי ספר פרטיים וציבוריים או לעבוד באופן עצמאי ולהכין תלמידים לקראת מבחנים ובגרויות. תוכלו גם להמשיך לקראת תואר שני בחינוך לשוני בחברה רב-תרבותית באוניברסיטאות ובמכללות המוכרות בארץ.
בוגרי התכנית שלנו מבוקשים מאוד במגזר הציבורי, הקהילתי והפרטי, זאת בזכות הכשרה מקצועית וייחודית, הכוללת בתוכה 30% התנסות מעשית - יותר מכל מוסד לימודים אחר להכשרת מורים. קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה מתהדר ב 90% השמה של בוגריה במגוון רחב של תפקידים במערכות החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי.
לימודי חינוך והוראה מכשירים אתכם לא רק לבתי הספר והגנים, אלא האפשרויות רחבות בהרבה. תואר בחינוך ותעודת הוראה מעניקים לכם כלים להוביל תפקידים רבים גם במסגרת חינוך בלתי פורמאלי ובתוך הקהילה, בין אם בעמותות, בתי ספר דמוקרטיים, אנתרופוסופיים, פנימיות, מתנ"סים וחוגים, תפקידי ניהול מובילים של רכזים חברתיים ועוד. כמו כן זה יכול להיות גם הצעד הראשון שלכם להשתלב במקצועות הטיפול. הרבה מן הבוגרים במקצועות החינוך שמקבלים כלים והכשרה לעבודה עם אנשים, בין אם בקבוצה או בין אם אחד על אחד, ממשיכים למקצועות טיפוליים נוספים. מקצועות כגון טיפול בעזרת בע"ח, תרפיה באמנויות, תרפיה בתנועה ובמוזיקה ועוד.
Accordion Title תנאי קבלה
תנאי קבלה
ציון פסיכומטרי או ציון משוקלל (בין ממוצע הבגרות לציון הפסיכומטרי/מצרף) 570 (טווח ועדת קבלה החל מציון 520).
בעלי תעודת בגרות יוכלו להתקבל ללא ציון פסיכומטרי במידה ויעמדו בתנאים הבאים:
- זכאות לתעודת בגרות בממוצע 95 (טווח ועדת קבלה החל מציון 85).
- בגרות בלשון: 2 יח"ל בציון 76.
סיווג לרמת אנגלית: נרשמים שאין ברשותם ציון בבחינה הפסיכומטרית חייבים להיבחן במבחן אמי"ר/ם.
עברית: מועמדים ששפת האם שלהם אינה עברית ונבחנו בבחינה הפסיכומטרית בשפה שאינה עברית ו/או ששפת ההוראה בבית הספר התיכון שבו למדו אינה עברית, חייבים להציג ציון 110 לפחות במבחן ידע בעברית (יע"ל).
ריאיון אישי.
טווחי ועדת קבלה: ועדת הקבלה תדון במועמדים אשר אינם עומדים בדרישות הקבלה המלאות.
חריגים: ועדת הקבלה תשקול קבלתם של מועמדים חריגים במקרים מיוחדים כגון, הגברת הנגשה להשכלה הגבוהה, אוכלוסיות ייחודיות, נתונים אישיים ייחודיים לתחום הלימוד.
אחוז החריגים לא יעלה על 10%.
רוצים לשמוע על אפשרויות קבלה נוספות? המכללה מציעה מגוון מכינות ואפשרויות לקבלה לאקדמיה.
נשמח למסור לך פרטים נוספים בטלפון: 04-8181855 שלוחה 1 או *9827
התנסות מעשית - חינוך מיוחד והוראת לשון עברית
התנסות מעשית - חינוך מיוחד והוראת לשון עברית
Accordion Title אודות ההתנסות
אודות ההתנסות
ההתנסות בהוראה במסגרת הלימודים בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, נעשית בדגם התנסות קלינית, המאפשרת לסטודנט ליישם תיאוריות שלמד, תוך התנסות בשדה החינוך, קבלת מודל ממורה מנוסה והדרכה ספציפית ממדריך פדגוגי מטעם הקמפוס.
ההתנסות בהוראה מבקשת לחשוף בפני הסטודנט את עבודת המורה, תוך פעילות יזומה והשתלבות בחיי בית הספר, לטפח בו את תחושת הייעוד והשליחות למקצוע, לשכלל את יכולות ההוראה שלו בסביבה תומכת ומעצימה ולשפר את הביטחון העצמי שלו במקצוע ההוראה.
סגל התכנית בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, מלווה את ההתנסות של הסטודנט בשטח בקורס דידקטיקה, המביא מודלים ותיאוריות חינוכיות מוכרות וחדישות, המבוססות על ביבליוגרפיה עדכנית. סגל התכנית מלווה את התנסותם של הסטודנטים במחקרים הבאים לחדש ולשפר את ההכשרה.
ייחודיותו של קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, כקמפוס פורץ דרך בתחום הפדגוגיה החדשה, שילוב הטכנולוגיה בהוראה ומרחבי למידה דינאמיים, בא לידי ביטוי בעבודת הסטודנט בשדה החינוכי, המביא עימו לבתי הספר המכשירים, דרכי הוראה חדישות ושימוש בטכנולוגיה. הקמפוס מלווה את הסטודנט ביישום דרכי ההוראה החדשות במהלך התנסותו.
Accordion Title שלבי ההכשרה
שלבי ההכשרה
בשנה השנייה ללימודיהם, מתנסים הסטודנטים בהוראה כוללת בבתי ספר, ובמקביל לומדים קורס דידקטיקה כוללת בקמפוס ורוכשים כלים לעבודת המורה.
בשנה השלישית, מתנסים הסטודנטים במסגרת תכנית "אקדמיה כיתה", בהוראה בבית הספר בתחום לימודי הלשון והשפה, בצמוד למורה מכשיר במקביל להתנסות בתחום דעת נוסף. במקביל, נלמדות בקמפוס תיאוריות חינוכיות ספציפיות למקצוע.
בשנה רביעית מתקיים הסטאז' בהוראה בבתי ספר בפיקוח משרד החינוך ובליווי סדנת סטאז'.
Accordion Title הדרכה פדגוגית
הדרכה פדגוגית
הקורסים וליווי ההתנסות הינם באחריות המדריכים הפדגוגיים של סגל התכנית. במסגרת ההדרכה יצפה המד"פ בסטודנט בביקוריו בבתי הספר ויעריך את הוראתו.
בתוכנית "אקדמיה כיתה" מלווים הסטודנטים, בנוסף למדריך הפדגוגי הדיסציפלינרי, במנחה אקדמי של התוכנית, אשר נוכח בבתי הספר אחת לשבועיים, תומך בסטודנטים ברמת ההשתלבות בבית הספר והקשר עם המורה המכשיר ויועץ בשילוב פדגוגיה חדשה בהוראה.
דבר ראש המסלול
ד"ר שוש שקד
ראש התכנית להוראת לשון עברית
ד"ר שוש שקד
ראש התכנית להוראת לשון עברית
"סלסל את המחשבה והיא תרומם את הלשון" (אחד העם).
התכנית להוראת לשון בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה הוא המענה לכל שוחרי התרבות של השפה העברית ולכל הדורשים בידיעתה.
בתכנית שלנו תמצאו את כל אשר חפצה נפשכם לדעת על אודות השפה העברית מראשיתה. אך בעיקר תתוודעו לממשק המרתק של השיח עם תחומי החיים השונים. תכירו את התיאוריות של הבלשנות המודרנית, תבינו חשיבותו של שיח, תשכילו בהיגיון הרטורי ותבינו חשיבותה של הוראה רב תחומית.
בקיאות ושליטה ברזי המחקר של השיח ובחכמת הרטוריקה הינם כלי מהותי ליצירת דיאלוג ולהשפעה על השיח הציבורי.
התכנית להוראת לשון עברית בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה משלבת הכשרת מורים מעולים עם עשייה מחקרית של מרצים וסטודנטים יחדיו, ובכך גם מהווה גורם מלכד המייצר גאוות יחידה.
סגל החוג
Members Anchor
ד"ר שוש שקד
ראש התוכנית ללימודי לשון להוראה
מרצה
Ph.D.:
אוניברסיטת חיפה 2006
תחומי מחקר :
חקר השיח, רטוריקה, לשון עברית.
גב' רולא סראיאלדין - רכזת החוג לחינוך והוראה
גב' קוטי זיידנבאום - רכזת החוג לחינוך והוראה
לא עומדים בתנאי הקבלה?
המכללה מציעה מגוון מכינות ואפשרויות לקבלה לאקדמיה,
טלפון נוסף: 9827* שלוחה 3
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם