התכנית מורכבת משלושת תחומי הדעת:
התחום המתמטי:
מטרת הלימודים בחלק המתמטי של התכנית היא לערוך היכרות מעמיקה בין הסטודנט המתעתד להיות מורה למתמטיקה, לבין עולם המתמטיקה. המטרה היא להעשיר את הידע של הסטודנט, תוך פיתוח וביסוס מיומנויות חשיבה ולמידה. שאיפתנו היא לתת לסטודנט במהלך הלימודים כלים שישמשו אותו כל חייו.
בתחום המתמטי התכנית מציעה מגוון קורסים מסוגים שונים. בקורסים אלה, קיים איזון בין החלק המתמטי הטהור של הקורס לבין ההיכרות עם היישומים. מטרתו של הגיוון היא לתת לסטודנט חוויה מתמטית עשירה ומאוזנת. חלק מהקורסים יעסקו במתמטיקה טהורה בהם ניתן להכיר מצד אחד את מבנה המתמטיקה המודרנית, לעסוק בשאלות פילוסופיות עמוקות ומהצד השני לחוות את המתמטיקה כמשחק ושעשוע מהנה. קבוצה אחרת של קורסים היא של הקורסים היישומיים שבהם למושגים ולתוצאות הנלמדות יש חשיבות במדעים ובמקצועות ההנדסה. תלמידינו ילמדו להכיר את המודל המתמטי ככלי לתיאור וניתוח בעיות מדעיות ואת חשיבותו של הניתוח הכמותי כמרכיב יסודי של החשיבה הביקורתית. במהלך לימודיו ייחשף הסטודנט לשימושים הרבים שיש למחשב, ככלי לביצוע חישובים, ניתוח נתונים, בניית הדמיות לצורך חיזוי, המחשת רעיונות מתמטיים וככלי שמאפשר עבודת צוות.
תחום חינוך ופדגוגיה:
הלימודים בתחום זה יתקיימו עם כלל תלמידי הקמפוס. לחלק זה של התוכנית שני חלקים: עיוני ומעשי. החלק הראשון עוסק ביסודות העיוניים של החינוך ומדעי היסוד שלו. בחלק השני, המטרה היא להביא ליישום ידע מתוך היסודות העיוניים של החינוך ומדעי היסוד שלו על סוגיות מציאותיות.
תחום החינוך המתמטי:
תחום החינוך המתמטי משלב את שני התחומים הקודמים. נרצה לבנות את הידע וההבנה של הסטודנטים על אודות למידת מתמטיקה של התלמידים בשלושה היבטים:
תפיסות התלמידים - בהיבט זה ילמדו הסטודנטים נושאים הקשורים לתפיסות התלמידים ולדרכי החשיבה שלהם.
תבניות ידע שונות ומגוונות, כגון: הבנה מול ידיעה, הבנה "רציונלית"- מול הבנה "אינסטרומנטלית", המרכיבים האלגוריתמיים, הפורמליים והאינטואיטיביים של הפעילות המתמטית.
תרבות כיתה:
כאן נעסוק במאפיינים שונים של תרבות כיתה, כגון: שיח מתמטי ונורמות סוציו-מתמטיות. ננסה לבנות אצל הסטודנטים מערכת אמונות בדבר תרבות הכיתה הרצויה והדרכים לפתח את אותה תרבות בכיתות ההוראה. כהשלמה להבנה התיאורטית, הסטודנטים ירכשו כלים מתודולוגיים ודידקטיים להוראת המתמטיקה באופן כללי וגם כלים שמותאמים למקצועות ייחודיים. גולת הכותרת של הקורסים בחינוך המתמטי היא ההתנסות המעשית. שם שאיפתנו היא שהסטודנטים ייצפו במורים מנוסים ויתנסו בעצמם בכיתות בכל האמור לעיל. במהלך ההתנסות יוכלו הסטודנטים להביא לידי מעשה את התיאוריות וליישם את תוצאות המחקרים, בכיתות ממש.
בוגרים ובוגרות:
מרבית בוגרי החוג מועסקים כמורים בבתי-ספר יסודיים ועל-יסודיים ברחבי הארץ.
חלק מהבוגרים אף ממשיכים ללימודים מתקדמים (תואר שני ואף שלישי) בחינוך מתמטי ובתחומים אחרים באוניברסיטאות.