-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
Button to open the popup Form
אני רוצה להשאיר פרטים
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
אירועים למסלול ניהול ילדים ונוער במצבי סיכון
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
סגל החוג מסלול ניהול ילדים ונוער במצבי סיכון
ד"ר יעל גרינשטיין
ראשת התכנית לתואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך
מרצה בכירה
Ph.D.: אוניברסיטת תל-אביב 2015
תחומי מחקר :
סוציולוגיה של החינוך; מינהל חינוך;…
ד"ר יפעת לינדר
ראש היחידה למצוינות וחדשנות בהוראה
מרצה
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2011
תחומי מחקר :
למידה ארגונית וניהול, סימולציות
ד"ר יוסי ממן
מרצה בכיר
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2001
תחומי מחקר :
הערכה חינוכית, מחקר איכותני, רב תרבותיות
ד״ר עמנואל תמיר
מרצה בכיר
Ph.D.: האוניברסיטה העברית בירושלים 2005
תחומי מחקר :
שינויים ורפורמות במערכת החינוך
ד"ר עמנואל תמיר
מרצה בכיר
Ph.D.: האוניברסיטה העברית בירושלים 2005
תחומי מחקר :
שינויים ורפורמות במערכת החינוך
תמונה
מסלול ניהול ילדים ונוער במצבי סיכון
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
המסלול ייחודי בישראל והוא הראשון שמתייחס להיבטים הניהוליים של מערכות בהן ילדים ונוער בסיכון, במערכות חינוך בבתי ספר, בכפרי נוער וברשויות המקומיות. המסלול נבנה בשיתוף פעולה עם משרד החינוך, מתקיים בחסותו וכולל התנסויות ייחודיות ובהן "קונספט מסעות הישרדות" של כפר הנוער נירים ועוד.
.M.A בניהול וארגון מערכת חינוך בפקולטה לחינוך והוראה, מקנה לאנשי חינוך את הכלים, את ההכשרה ואת ההשראה להפוך למנהיגים חינוכיים, ליזמים ולפורצי הדרך של הצפון. בתחום החינוך המתמקד בילדים ונוער בסיכון.
ילדים ונוער במצבים של סיכון לא נמצאים רק "שם" במסגרות ייחודיות שמומחיותן בתחום אלא גם בגני הילדים ובבתי ספר שנתפסים כ"נורמטיביים", בבתים של משפחות מבוססות כלכלית כמו גם במשפחות מודרות הילדים יכולים למצוא עצמם במצבי סיכון. הסיבות לכך מגוונות ממשברים כלכליים, מחלה של בן משפחה, גירושים ואף מגפת הקורונה, הקשיים שחווים הילדים יכולים לטלטלם ולהובילם למצבים של סיכון. תוכנית הלימודים מתמקדת באתגרים הכרוכים בהטמעת שינויים לטובת ילדים ובני נוער במצבי סיכון. במסגרת הלימודים יוגדרו מצבי הסיכון ויילמדו הגורמים המזרזים והבולמים אותם. המסלול יוצר דגש להיבטים המערכתיים והניהוליים כדי לסייע להם לזהות פוטנציאל של סיכון ולהוביל את המערכת שבה הם עובדים לטפל באופן אפקטיבי בכך. בנוסף, יעסקו הסטודנטים בעקרונות מנחים באבחון תפקודי למידה, בעבודה עם משפחות התלמידים, בעבודה עם רשויות וגורמים מקצועיים שונים. דגש נוסף במסלול זה יהיה חשיפה למגוון רחב של מיומנויות השטח: ניווט, הישרדות בתנאי שטח וכו', במטרה לאפשר לסטודנטים כלים לנתח מצבים חברתיים גם מנקודת מבט אתגרית.
Accordion Title למה ללמוד במסלול זה?
למה ללמוד במסלול זה?
- המסלול הוא הראשון והייחודי במדינת ישראל שנותן דגש על פיתוח מערכתי וארגוני של תחום החינוך בסיכון לילדים ולנוער. המסלול נלמד במסגרת התואר הקלאסי MA בניהול מערכות חינוך.
- במסלול יתאפשר לך להיות חלק מקבוצה ייחודית מתפתחת של מנהיגי הצפון בתחום של ילדים ונוער במצבי סיכון.
- המסלול מתקיים תוך חסות ושיתוף פעולה ייחודי עם משרד החינוך בתחום הסיכון ויאפשר היכרות טובה שלך עם מסגרות החינוך בצפון הארץ וכן היכרות עמך של מנהיגי משרד החינוך ברמה הארצית והמחוזית.
- מרצים מומחים, בהם מובילי דעה בתחום הניהול והטיפול בילדים ונוער בסיכון יעזרו לך לגבש עמדה אישית מעמיקה ולחדד את יכולותיך בתחום.
- התכנית כוללת שיתופי פעולה עם בתי-ספר, עם מועצות מקומיות ועם הפיקוח בצפון הארץ ומאפשרת ללומד/ת להביא את האקדמיה לתוך שדה החינוך תוך קבלת ליווי וייעוץ ארגוני.
- רמת לימודים גבוהה ומיטב המשאבים כדי לתת לך את ההכשרה הטובה ביותר.
Accordion Title אופק תעסוקתי
אופק תעסוקתי
לאחר סיום ההתמחות, ניתן להשתלב בעבודה במגוון מסגרות ותכניות חינוכיות לנוער בסיכון, שמשוועות לכוח אדם איכותי ומוכשר.
חשוב להדגיש: ילדים ונוער במצבי סיכון נמצאים בכל סוגי בתי הספר, גם באלו שנתפסים כ"נורמטיבים". משפחות וילדיהם נקלעים למצוקות רבות ללא קשר למצבם הסוציואקונומי. בתי הספר זקוקים לאנשי חינוך מובילים שידעו לבנות, לארגן ולהנהיג תהליכים שיצמצמו את הסיכונים שאליהם נקלעים הילדים והנוער, עוד בטרם יחשפו למצבי קיצון.
הקורסים במסלול (הקורסים הקשורים לכלל התכנית מוצגים בנפרד)
הקורסים במסלול (הקורסים הקשורים לכלל התכנית מוצגים בנפרד)
Accordion Title הובלת שינויים ויוזמות בעבודה עם ילדים ובני נוער במצבי סיכון
הובלת שינויים ויוזמות בעבודה עם ילדים ובני נוער במצבי סיכון
מערכות החינוך, הרווחה, הבריאות ורשויות האכיפה, מנתבות משאבים רבים לתהליכי מניעה, איתור, התערבות וטיפול ומפעילות אסטרטגיות התערבות מגוונות לטובת ילדים ובני נוער במצבי סיכון ובני המשפחה. הקורס יתמקד באתגרים הכרוכים בהטמעת שינויים לטובת ילדים ובני נוער במצבי סיכון, בדגש על הובלת שינויים ויצירת שיתופי פעולה בין נותני השירות מהדיסציפלינות השונות במסגרת הקורס יוגדרו מצבי סיכון ויילמדו הגורמים המזרזים והבולמים אותם. כמו-כן יוצגו בעלי תפקידים הפועלים למען ילדים ובני נוער במצבי סיכון במערכת החינוך ובמשרדי הממשלה הנוספים, תוך ניתוח אירועים ותוכניות התערבות.
Accordion Title ניהול צוותים והובלתם בהתמודדות עם מצבי סיכון של ילדים בגיל הרך
ניהול צוותים והובלתם בהתמודדות עם מצבי סיכון של ילדים בגיל הרך
בגני ילדים מתנהלים תהליכי עבודה המחייבים את מנהל/ת הגן לעסוק בתהליכי ניהול צוות, הובלה והדרכה. הקורס יעסוק בהיבטים של ניהול צוותי גנים והדרכתם בהתאם לצרכים ולסגנונות שונים בזיקה לעבודה עם ילדים במצבי סיכון בגיל הרך. סוגיות כגון איתור מוקדם, זיהוי מצבי סיכון, תהליכי התערבות, עבודה עם שותפי תפקיד, עבודה עם הורים - תילמדנה מנקודת מבט ניהולית תוך שימוש בתיאוריות הקשורות בניהול צוותים רב מקצועיים ושותפי תפקיד.
Accordion Title היבטים מערכתיים של תפקודי למידה (קורס שנתי)
היבטים מערכתיים של תפקודי למידה (קורס שנתי)
קורס סמינריוני זה יעסוק בעקרונות מנחים של ניהול הפדגוגיה הטיפולית ובזיהוי תפקודי למידה תוך הדגשת ההיבטים המערכתיים היישומיים והקונספטואליים שנגזרים מתהליכי אבחון. בסיום הקורס יכירו הסטודנטים גישות טיפוליות מערכתיות ויוכלו לקרוא דו"ח אבחון, תוך הבנת השפה האבחונית ולגזור מתוכו פעולות מערכתיות/ניהוליות לביצוע. הסטודנטים יערכו מחקר סמינריוני הקשור לנושא הנלמד בקורס.
Accordion Title סדנאות בשדה החינוך
סדנאות בשדה החינוך
ימי סדנאות בשדה החינוך וכן סדנת הישרדות אחת בשטח אתגרי. הלמידה תתקיים במוסדות חינוך של מערכת החינוך הקדם יסודי ועד למערכת החינוך העל יסודית (ימי למידה מלאים – כל אחד מהם במשך יום שלם במוסד חינוכי, ולעתים בכמה מוסדות). הסדנא שתתקיים בשטח תיערך בטבע, מחוץ למוסדות הלימוד ותזמן חוויה ייחודי שתשלב מרכיבים של פסיכודינמיקה, דינמיקה קבוצתית, חווית טבע ועוד.
Accordion Title פרקטיקום בשדה החינוך
פרקטיקום בשדה החינוך
במסגרת קורס זה יכירו הסטודנטים מסגרות חינוכיות קיימות לילדים ונוער במצבי סיכון. במסגרת הקורס יבקרו הסטודנטים במסגרות אלה, תוך עריכת תצפיות מודרכות וכתיבת דו"חות ביקורתיים. יערכו ארבעה ימי סדנאות שיתקיימו במוסדות החינוך.
Accordion Title סוגיות מרכזיות בהנעת הורים לילדים ולנוער במצבי סיכון
סוגיות מרכזיות בהנעת הורים לילדים ולנוער במצבי סיכון
ההורות בעולם המערבי הנוכחי תובענית מאוד; הורים מצופים לחנך את ילדיהם בסמכותיות, אך ללא ענישה פיזית, להיות מעורבים בוועדי ההורים של הגנים ובתי הספר, להסיע לאינסוף פעילויות וחוגים, ולהיות מכילים ובעלי/ות הבנה פסיכולוגית תוך שהם עובדים שעות רבות מחוץ לבית כדי לפרנס את אותם ילדים. מערכות החינוך מכוונות היום יותר מבעבר לשיתוף פעולה עם הורים, לרווחת הילד/ה והמשפחה והדבר מחייב היכרות מעמיקה עם תחום תוכן חשוב זה. הקורס יתמקד בלימוד מודלים שונים ומגוונים להדרכת הורים ובניהול מערך הדרכה בית ספרי להורים. הקורס יקנה ידע וכן כלים לעבודה של בעלי תפקידים בבתי הספר ובגנים עם הורים לילדים ולנוער במצבי סיכון.
Accordion Title ניתוח אירועים ניהוליים בעבודה עם תלמידים במצבי סיכון - עיצוב תרבות בית ספרית
ניתוח אירועים ניהוליים בעבודה עם תלמידים במצבי סיכון - עיצוב תרבות בית ספרית
תלמידים במצבי סיכון משולבים לעתים במסגרות חינוך ייעודיות כגון במרכזי חינוך ובמפתנים, אך כשבוחנים את כל הרצף הסיכוני, התלמידים נמצאים גם במסגרות נורמטיביות. לעתים קרובות, הנהלות "בתי הספר הנורמטיביים" אינן מכוונות לזיהוי הסיכונים וגם לא להתמודדות עמם. איתור מוקדם וטיפול רלבנטי יכול לצמצם מצוקות של התלמידים ולמנוע התדרדרות. בקורס תוצגנה סוגיות ניהוליות בהיבטים של תרבות ואקלים בית הספר, ניהול בסביבה טכנולוגית (בעזרת כלים טכנולוגים מתקדמים – וואטסאפ, פייסבוק ומייל), ניהול רגשות, תכנון מערך הדרכה לצוות וניהול מו"מ.
Accordion Title סדנת ליווי לעבודת גמר (קורס שנתי)
סדנת ליווי לעבודת גמר (קורס שנתי)
הסדנה מיועדת לסייע לסטודנטים לאתר נושא מחקרי, לחקור ולכתוב את עבודת הגמר בתכנית. העבודה תתמקד בנושא ניהולי הקשור במצבי סיכון בגני הילדים, בבתי ספר או במערכות החינוך הבלתי פורמליות. העבודה שנערכת בשנת הלימודים השנייה, יכולה להתבצע במתודולוגיה של מחקר פעולה ולשלב בין התיאוריה לבין העשייה בפועל, תוך הובלת תהליך חדשני בשדה החינוכי, בתחום ניהול הסיכונים. העבודה ממוקדת בפיתוח של דפוסי חשיבה מדעית, ניסוח נכון הצעת מחקר, בניה של תהליך המחקר וליווי שלו. הסטודנטים יוכלו להחליט אם הם מעוניינים בעבודת גמר מורחבת היכולה להכינם ללימודים מתקדמים בהמשך דרכם, או לעבודה יישומית וכן למידת החיבור של המחקר לשטח (תהליך בהובלתם או תופעה ניהולית שאותה הם בוחנים).
Accordion Title קורסים נוספים
קורסים נוספים
מדיניות החינוך
תכנון מערכות חינוך
ניהול משאבי אנוש
קבלת החלטות
מנהיגות בחינוך
מבוא לכלכלת חינוך
שיטות מחקר איכותני
שיטות מחקר כמותי
דיני חינוך
מבוא למנהל החינוך
Accordion Title למה ללמוד מסלול לניהול מערכות שבהן ילדים ונוער במצבי סיכון בתל-חי?
למה ללמוד מסלול לניהול מערכות שבהן ילדים ונוער במצבי סיכון בתל-חי?
למה ללמוד ניהול מערכות חינוך: ילדים ונוער במצבי סיכון באקדמית תל-חי?
- המסלול ייחודי בארץ ומאפשר לסטודנטים לא רק להיחשף למושגים של תחום הסיכון וההדרה אלא גם להבין כיצד לעצב מענה חינוכי מערכתי, לתכנן, לקבל החלטות ולארגן את הצוות החינוכי כדי שהתובנות תיושמנה בפועל.
- תכנית הלימודים ממוקדת ומקיפה, צוות המרצים נבחר בקפידה ומורכב ממובילי התחום בארץ.
- המסלול כולל קורסים יוצאי דופן הכוללים התנסות בשטח במגוון פעילויות כולל סדנאות הישרדות בשטח.
- המסלול כולל שיתופי פעולה עם גופים מרכזיים מהארץ ומהעולם, על מנת להעמיד את בוגרי המסלול כמנהיגים מרכזיים בשטח.
- התכנית לניהול מערכות חינוך ובכלל זה המסלול הספציפי, כוללים פרקטיקום בשטח שבו מתלווים הסטודנטים למנהלים בשדה החינוך ולומדים מהם את נקודת המבט הניהולית, על מלוא האתגרים היום יומיים.
- התהליך האקדמי הוא דיאלוג: יש בו הפריה ותמיכה בתהליכים שמתקיימים בשטח, ייעוץ וסיוע לסטודנטים כחלק מעיצוב מסלול קריירה אישי שלהם וכחלק מהתהליכים שהם יכולים להתחיל לפתח בשדה.
- וכמובן סביבת לימודים יפיפייה המושכת אליה מטיילים מרחבי הארץ והעולם.
Accordion Title איך זה עובד
איך זה עובד
התכנית בניהול החינוך כוללת 20 ש"ש שמהן 10 ש"ש ממוקדות בנושאים הקשורים בניהול מצבי סיכון. יום הלימודים הוא יום שלישי.
30% מהלימודים בתואר מתוקשבים.
בנוסף לכך, הסטודנטים יכולים, אם רצונם בכך, לבנות את תכנית הלימודים שלהם כך שחלק מהקורסים שילמדו כ"קורסי רשות" יהיו מתכניות אחרות לתואר שני המתקיימות באותו יום וכך יוכלו לעצב לעצמם את הפרופיל האקדמי המדויק ביותר עבורם.
תנאי סף וקבלה
תואר ראשון וכן תעודת הוראה, או תואר B.Ed, בממוצע של 80 לפחות.
ריאיון קבלה ייערך לכל המועמדים.
סטודנטים שלהם תואר ראשון בלבד, ללא תעודת הוראה יצטרכו להשלים את תעודת ההוראה כחלק מחובותיהם לתואר.
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם