חינוך | לימודי חינוך | תואר ראשון בחינוך - המכללה האקדמית תל חי

תואר ראשון בחינוך

למידע נוסף מלא פרטיך

השדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

תואר ראשון בחינוך

כל העוסק בחינוך כאילו נוטל על עצמו שליחות מרצון.

החוג לחינוך במכללה האקדמית תל-חי מציב לעצמו שתי מטרות משולבות:

  • להעניק לבוגריו כישורים אקדמיים איכותיים, כדי שיהיו אנשי חינוך בעלי ידע רחב ויכולת ניתוח ביקורתית.
  • להקנות לבוגריו מטען ערכי-חברתי, שיאפשר להם לתרום מכישוריהם לקידום חברתי ותרבותי, ולהיות אזרחים אקטיביים.

רוח זו הביאה תמיד אל בין כנפי החוג סטודנטים רבים מהגליל ומחוצה לו. בני קהילות ותרבויות מגוונות שלכולם מכנה משותף של סקרנות אינטלקטואלית, מחויבות חברתית ובסיס ערכי.

החוג מציע מספר מסלולים ומוקדי התמחות ספציפיים:

מסלולים:

  1. מסלול אוכלוסיות ייחודיות וחינוך מיוחד - תכנית חדשנית המשלבת חשיפה לגישות עכשוויות בתחום אוכלוסיות ייחודיות. הכרות עם מגוון האוכלוסיות - ילדים ובוגרים עם הלקויות השונות. מקנה ידע על הבסיס הפיזיולוגי, הפסיכולוגי, החינוכי, והחברתי של אוכלוסיות המשתייכות הן למסגרות החינוך המיוחד והן למסגרות הרגילות. הסטודנטים לומדים את המודלים התיאורטיים והיישומיים של אבחון ודרכי התערבות במערכות החינוך, המגורים, התעסוקה ומסגרות לשעות פנאי.
  2. המסלול לסיוע ולשיקום באמצעות האמנויות - משלב בין המסלול לאוכלוסיות מיוחדות ולימודי אמנות מעשית (ציור, פיסול ורישום) או לימודי דרמה. המסלול מכין את בוגריו לתואר שני בטיפול באמנויות או תואר שני בדרמה תרפיה.
  3. שילוב אקדמי עם המכון לאמנויות - המסלול משלב לימודי אקדמיה בחוג לחינוך במוקדים אומנויות, אוכלוסיות ייחודיות וחינוך מיוחד עם לימודים באחת ממחלקות המכון לאמנויות - צורפות, אמנות פלסטית או קרמיקה. בוגרי המסלול יהיו זכאים לתואר בחינוך ולתעודת בוגר המכון לאמנויות - מדריך לאמנות בקהילה.

מוקדים: 

  1. שילוב אמנויות בחינוך - התפיסה של המוקד היא כי האמנות לסוגיה הינה כלי משמעותי לחינוך הפרט והקבוצה הן במסגרות פורמליות ובלתי פורמליות. תחומי אמנות נלמדים: אמנות פלסטית, כתיבה, מוסיקה, דרמה ותנועה.
  2. חינוך חברתי ומנהיגות - במוקד הזה נבחן את המציאות החברתית לעומק, נאתר כשלים ונלמד כיצד לפתור אותם באמצעות עשייה חינוכית בבית ספר, בתנועת הנוער, במתנ"ס, בעמותה לשינוי חברתי. אפשר לעשות אחרת ולשנות.
  3. עיצוב מרחבים חינוכיים - התכנית הינה חדשנית מסוגה בארץ. מפתחת בקרב הלומדים תפיסה עיצובית חדשנית בנוגע למרחבים חינוכיים מגוונים. במוקד הסטודנט ייחשף לתפיסות חינוכיות רלוונטיות המבטאות גמישות יצירתיות והתאמה לשונות בין הלומדים. על פי תפיסה זו המרחבים החינוכיים משתנים, רעיונית, מבנית וטכנולוגית. תכנית זו באה למלא ואקום הקיים היום במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית ופותחת אופק מקצועי חדש.

למה ללמוד תואר ראשון בחינוך בתל-חי?

  • חוג בעל ותק אקדמי של 20 שנה, עם למעלה מ- 1,100 בוגרים שסיימו בהצלחה.
  • כל תחום התמחות כולל מערך של לימודי שדה ופגישות עם מצבי שטח.
  • בחוג קיים מסלול מדרשה- בשיתוף מדרשת קריית שמונה. מיועד לבנות המגזר הדתי .
  • החוג מאפשר לצבור ניסיון רלוונטי בעבודה בזמן הלימודים, ולקבל מלגת לימודים של עד 30,000 ₪ (במסגרת התוכנית "הטובים לתעסוקה").
  • עבודה בקבוצות קטנות, למידת עמיתים ולמידה בחברותא תוך כדי עבודה בשטח במסגרות של חינוך פורמלי או בלתי פורמלי.
  • חלק מהשעורים שנלמדים בחוג מועברים באמצעות פדגוגיות אלטרנטיביות שמאפשרות לסטודנטים לקחת אחריות על תהליך הלמידה.
  • ניתן ללמוד חינוך במסלול חד חוגי או דו חוגי.
  • ניתן להשתלב בתוכנית היוקרתית צוערים לשלטון המקומי.

איך זה עובד ?

הלימודים האקדמיים נמשכים שלוש שנים. להשלמת התואר במסלול הדו חוגי נדרשות 60 נקודות זכות בחוג לחינוך, ו-60 נקודות זכות בחוג נוסף. במסלול החד-חוגי נדרשות לקבלת התואר 120 נקודות זכות לפחות בחוג לחינוך.

שנה א - קורסי חובה במקצועות הבסיס, ובהם מבוא לפסיכולוגיה בחינוך, מבוא לסוציולוגיה של החינוך, מבוא לפילוסופיה של החינוך. 
שנה ב ו-ג - קורסים מתקדמים וסדנאות בהתאם למסלול ו/או למוקד הנבחרים.

לצפיה בתנאי הקבלה

מידע נוסף

"כל העוסק בחינוך כאילו נוטל על עצמו שליחות מרצון"

תואר ראשון בחינוך הוא אחת מהדרכים הטובות ביותר להשפיע, על ידי עיצוב דור העתיד. למעשה, ישנם רק מעט מאד תחומי עיסוק אחרים, אשר השפעתם על האוכלוסייה ועל החזון הכולל היא גדולה מאשר זו של תואר ראשון בחינוך. אולם, את אלה, אשר לימודי חינוך אין פירושם, עבורם בהכרח, עיסוק עתידי בהוראה, החוג לחינוך במכללה האקדמית תל-חי פותח שעריו ומזמין אותם ללמוד במסלול יוצא דופן המתנהל בסביבה ייחודית.

 

לימודי חינוך במכללה האקדמית תל-חי

כבר מראשיתו, הציב לעצמו החוג לחינוך במכללה האקדמית תל-חי מציב שתי מטרות, המשולבות בלימודי תואר ראשון בחינוך:

הראשונה, נוגעת להענקת כישורים אקדמיים איכותיים לבוגרים, במטרה להפכם לאנשי חינוך מהשורה הראשונה, אשר לרשותם עומדים ידע נרחב בתחומים שונים, כמו גם יכולת ניתוח ביקורתית. והמטרה השנייה היא הקניית מטען ערכי וחברתי, שיאפשר לבוגריו להיות אזרחים אקטיביים ולתרום מכישוריהם לקידום התרבותי והחברתי בישראל.

שילוב מטרות זה הוא שסחף אל תחת כנפי החוג סטודנטים בני קהילות שונות, שמוצאם מתרבויות מגוונות, אשר המכנים המשותפים לכולם הם סקרנותם האינטלקטואלית, תחושת המחויבות החברתית שלהם ואף ערכי הבסיס שלהם.

 

מסלולים הלימוד לתואר הראשון בחינוך 

  • מסלול אוכלוסיות ייחודיות וחינוך מיוחד

תוכנית לימוד חדשנית שמרכזה שילוב החשיפה לגישות העכשוויות הנוגעות לתחום האוכלוסיות הייחודיות. התוכנית חושפת את הסטודנטים הלומדים בה להיכרות עם מגוון אוכלוסיות ילדים ובוגרים בעלי לקויות שונות. התוכנית מקנה ללומדים בה ידע על הבסיסים השונים (הפיזיולוגי, הפסיכולוגי, החינוכי, והחברתי) של האוכלוסיות במסגרות החינוך המיוחד ובמסגרות הרגילות. בתוכנית, ילמדו הסטודנטים להכיר מודלים תיאורטיים ויישומיים הנוגעים לאבחון ויכירו לעומקן את דרכי ההתערבות האפשריות הקיימות במערכות השונות (מערכת החינוך, המגורים, מערכת התעסוקה והמסגרות לשעות הפנאי).

  • המסלול לסיוע ולשיקום באמצעות האמנויות

המסלול משלב בין מסלול לאוכלוסיות מיוחדות לבין לימודי האמנות המעשית (דרך ציור, פיסול ורישום) או לימודי הדרמה. מסלול זה מניח את הבסיס ומכין את בוגריו ללימודי התואר שני בטיפול באמנויות או ללימודי התואר שני בדרמה-תרפיה.

  • מסלול שילוב אקדמי עם המכון לאמנויות 

המסלול זה משלב בין לימודים אקדמיים בחוג לחינוך במוקדי הלימוד של אומנויות, אוכלוסיות ייחודיות וחינוך מיוחד לבין לימודים באחת ממחלקות המכון לאמנויות (מחלקת צורפות, אמנות פלסטית או קרמיקה). עם סיום לימודיהם, בוגרי מסלול לימוד זה זכאים לקבלת תואר ראשון בחינוך ולתעודת בוגר מטעם המכון לאמנויות - מדריך לאמנות בקהילה.

מוקדי הלימוד 

  • שילוב אמנויות בחינוך

תפישת מוקד זה גורסת כי האמנות (על כל סוגיה) מהווה כלי משמעותי לחינוך הפרט והקבוצה, הן במסגרותיה הפורמאליות והן במסגרות שאינן פורמאליות. תחומי האמנות הנלמדים במסגרת זה הם אמנות פלסטית, כתיבה, מוסיקה, דרמה ותנועה.

  • חינוך חברתי ומנהיגות

במוקד הזה נבחנת המציאות החברתית לעומק, תוך איתור כשלים ולמידת הפתרונות האפשריים במסגרת העשייה החינוכית בבתי הספר, בתנועת הנוער, במתנ"סים ובעמותה לשינוי חברתי.

  • עיצוב מרחבים חינוכיים

תוכנית ייחודית וחדשנית מסוגה בישראל. התוכנית מפתחת בקרב הלומדים בה תפישה עיצובית חדשנית הנוגעת למרחבים חינוכיים מגוונים. במוקד לימוד זה, ייחשפו הסטודנטים לתפישות החינוכיות הרלוונטיות שעיקרן גמישות, יצירתיות והתאמה לשונות הקיימת בין הלומדים. על פי תפישה זו, מרחבים חינוכיים קיימים משתנים בכל עת, מבחינה רעיונית, מבנית ואף טכנולוגית. התוכנית מגיעה במטרה למלא את הוואקום הקיים היום בנושא במערכות החינוך הפורמאלית וזו שאינה פורמאלית ופותחת בפני הסטודנטים הלומדים בה אופק מקצועי חדש ומלהיב.

איך זה עובד?

תנאי קבלה

דרישות הסף לקבלה ללימודי חינוך במכללה האקדמית תל-חי עומדות על ציון ממוצע בתעודת בגרות של 95 לפחות וציון פסיכומטרי של 570 ומעלה.

מהלך הלימודים

לימודי חינוך במסלול תואר ראשון בחינוך במכללה האקדמית תל-חי נמשכים שלוש שנים:

שנה א' - התמקדות בקורסי החובה במקצועות הבסיס, ובהם - מבוא לפסיכולוגיה בחינוך, מבוא לסוציולוגיה של החינוך, מבוא לפילוסופיה של החינוך. 

שנה ב' ו-ג' - כוללות קורסים מתקדמים וסדנאות, בהתאם למסלול ו/או למוקד שנבחרו על ידי הסטודנט.

מספר הנקודות הנדרש לצורך קבלת התואר

להשלמת התואר במסלול הדו-חוגי נדרשות 60 נקודות זכות בחוג לחינוך, ו-60 נקודות זכות בחוג נוסף אחר.

לצורך קבלת תואר ראשון בחינוך במסלול החד-חוגי נדרשות 120 נקודות זכות לפחות בחוג לחינוך.

מדוע ללמוד תואר ראשון בחינוך דווקא במכללה האקדמית תל-חי?

  • מדובר בחוג ותיק שאלפי בוגריו אשר סיימו את הלימודים בו בהצלחה עוסקים כיום בתחומי עיסוק מגוונים ואף השתלבו במערכות החינוך הפורמאליות והבלתי פורמאליות

  • כל אחד מתחומי התמחות בחוג לימודי חינוך כולל מערך לימודי שדה ומאפשר ללומדים מפגש עם מצבי שטח חינוכיים שונים ומגוונים

  • לימודי חינוך במכללה האקדמית תל-חי מאפשרים לימוד במסלול חד-חוגי או דו-חוגי

  • למכללת תל-חי שיתופי פעולה רבים עם מכללות ומדרשות נוספות:

  • בחוג קיים מסלול מדרשה, במתנהל בשיתוף עם מדרשת קריית שמונה ומיועד לבנות המגזר הדתי

  • החל משנת הלימודים השנייה, קיימת אפשרות לשילוב תעודת הוראה בתוכנית משותפת למכללת תל-חי ולמכללת אוהלו

  • לימודי חינוך במכללה האקדמית תל-חי מאפשרים שילוב בתוכנית היוקרתית צוערים לשלטון המקומי

כאשר אתם לומדים לתואר ראשון בחינוך במכללה האקדמית תל-חי, אתם לא לומדים תיאוריות פדגוגיות או גישות חינוכיות מנותקות מהמציאות, אלא, חיים, בפועל את המציאות בשטח. זאת, מאחר ואנחנו במכללת תל-חי, מקפידים לתת לבוגרי כל המסלולים שלנו, ובמיוחד לבוגרי לימודי חינוך, כלים אמיתיים, חדשניים ועדכניים, שיסייעו להם להעשיר לא רק את עולמם ולמצוא את ייעודם בחיים, אלא אף לתרום לחברה בישראל. כל אחד מהקורסים והמוקדים שלנו גובש בקפידה, מתוך ניסיון רב-שנים בתחום, ומתוך הכרה בצרכים המהותיים, הן של הסטודנטים הלומדים, הן של שוק התעסוקה הישראלי והן של החברה הישראלית כולה.

בניגוד למוסדות לימודיים אחרים, אנחנו במכללה מאמינים, באמת ובתמים, כי תואר ראשון בחינוך במכללה האקדמית תל-חי הוא לא סתם תואר, אלא הרבה יותר מכך - הוא שליחות!