M.Ed ניהול וארגון מערכות חינוך | המכללה האקדמית תל חי

M.Ed ניהול וארגון מערכות חינוך

M.Ed ניהול וארגון מערכות חינוך
  • M.Ed ניהול וארגון מערכות חינוך

למידע נוסף מלא פרטיך

השדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

M.Ed ניהול וארגון מערכות חינוך

תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך של קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה שבקצרין, מקנה לאנשי חינוך את הכלים, ההכשרה וההשראה להפוך למנהיגים החינוכיים, ולפורצי הדרך החינוכית של הצפון.

בשנה הקרובה יוצעו ללומדים בתכנית שלושה מסלולים בתכנית לניהול וארגון מערכות חינוך (התואר הוא תואר שני בניהול החינוך  M.Ed., - כמחצית מהקורסים נלמדים עם כל השנתון שלומד את התכנית וכמחצית מהקורסים לפי המסלול שהסטודנט/ית בוחר/ת):

  1. מסלול ניהול מערכות חינוך
    המסלול הקלאסי שקיים 12 שנים וזכה לשבחים ברמה הארצית- מיועד לכל סוגי ניהול בבתי הספר ובמערכות חינוך בלתי פורמליות. בעולם המשתנה, בתקופות של שגשוג ובמצוקות מערכת החינוך זקוקה לדמויות מנוסות ומוכשרות שתדענה לנווט בצורה מושכלת. התכנית זוכה להכרה ארצית ולשבחים רבים בגלל הרמה האקדמית הגבוהה לצד החיבור המשמעותי לשדה החינוכי הכולל פרקטיקום בליווי מנהלים, סימולציות, סדנאות בשדה החינוך ועוד.
  2. מסלול ניהול מערכות חינוך בגיל הרך
    מסלול ייחודי, מכוון לחזק את מעמד מנהלות הגנים באמצעות מגוון קורסים שיאפשרו להן להנהיג במקצועיות את הקהילה שבה הן מצויות ולהתפתח לתפקידים מובילים במערכת החינוך בגיל הרך. המסלול כולל ליווי קבוצתי ואישי של מנהיגות החינוך בגיל הרך והצמחת פרויקטים בתחום. חלק מהנושאים הנלמדים מותאמים בקורסים לצרכי הקבוצה המתגבשת (לדוגמא- גני יער, גן עתידי וכדומה). המסלול  מיועד לבעלות תואר ראשון - מנהלות גן, מנהלות מערכות הגיל הרך בישובים, גננות סבב ועוד.
  3. מסלול ניהול מערכות חינוך שבהם לומדים ילדים ונוער במצבי סיכון - 
    למצב סיכוני נקלעים לא רק "שם", בבתי ספר המתמקדים באוכלוסייה במשבר (במרכזי חינוך ומפתנים), אלא בסיטואציות שונות של משבר משפחתי, הורים שמתגרשים, אחד מבני המשפחה שחולה והתא המשפחתי מתערער וכן, גם בתקופת הקורונה. אנחנו נסייע להבין כיצד להתמודד עם המשברים, להכין את המערכת הבית ספרית ולארגן תהליכים בה שיצמצמו ויתמודדו עם המצב הסיכוני כדי שלא יהפוך לקבוע-  והסטודנט/ית להיות מפורצי הדרך בתחום. הלימודים במסלול החדש כוללים סדנאות אתגריות בשטח, סיורים, סימולציות ועוד עם דמויות מרכזיות בתחום במדינת ישראל.

עם בוגרי התכנית לניהול מערכות חינוך נמנים מנהלי בתי ספר, מנהלי מחלקות חינוך, רכזים של כל תחומי הדעת ודוקטורנטים שבחרו להמשיך במסלול האקדמי. התכנית מתאימה למי שרואים עצמם ביוזמות חינוכיות, בהשתלבות בפרויקטים בחינוך הפורמלי וכן בחינוך הבלתי פורמלי במגוון רחב של תפקידי ניהול, פיקוח והובלה של תהליכים חינוכיים.

מדוע כדאי ללמוד בתכנית?

קודם כל – כדי להבין את המושגים, התהליכים, השפה הארגונית. לא רק למי שרוצה לנהל בית ספר או להיות סגן מנהל אלאגם לניהול בדרגי הביניים- רכזי שכבה, רכזי מקצוע ומי שאחראי על תהליכיםופרויקטים בתוך מערכת החינוך. תחום הוראה (דיסציפלינה) כבר יש לך והתואר יאפשר לך לפתח, להנהיג ולהוביל במערכת, בעצם לפצח את סוד הקסם הארגוני בתהליכים שחשוב לך לפתח ולהצליח בהם.

התכנית מחוברת לשטח (לא רק שטח אתגרי במסלול החדש). החיבור לשטח לצד אקדמיה ברמה גבוהה זהו סימן ההיכר שלנו! המשמעות- ליווי מנהלים, סדנאות בשטח, אפשרות לפתח פרויקטים במערכת ולקבל ליווי, ייעוץ קריירה ועוד.

מעוניין/ת לשמוע עוד פרטים מוזמנים ליצור קשר עם מרכז ייעוץ והכוונה בטל' *9827

מה בתכנית?

  • חשיפה מוגברת לשדה החינוך באמצעות ימי סדנאות בשדה החינוך במגוון אפיקים, פרקטיקום, ופרויקטים  אקדמיים המשתלבים במקום העבודה.
  • שיתופי פעולה ייחודיים עם רשויות אזוריות ורשויות מקומיות. השיתופים מאפשרים הצמחת יוזמות והתפתחות ניהולית במרחב הפעולה התעסוקתי הספציפי של הסטודנטית.
  • אפשרות לתכנון מסלול קריירה אישי.
  • איכות גבוהה המאפשרת לבעלות הפוטנציאל להמשיך ולהתפתח במסלול האקדמי.
  • התחדשות עקבית. לדוגמא: שילוב קורסים לניהול מצבי סיכון בקרב ילדים ונוער, שיפותחו למוקד חדשני בתחום.
  • מרחבי למידה חדשניים שבהם מאפשרים התנסויות ייחודיות המאתגרות את השטח.

למה ללמוד M.Ed ניהול וארגון מערכות חינוך בתל-חי?

מסלול בלעדי בישראל:

בנוסף למסלול לניהול מערכות חינוך קיים בתכנית מוקד ייחודי לניהול מערכת הגיל הרך (היחיד במדינת ישראל שקיבל הכרה מהמל"ג). מטרת המוקד לחזק את מעמד מנהלות הגנים באמצעות מגוון אמצעים שיאפשרו להן להנהיג בנחישות את הקהילה שבה הן מצויות. המוקד כולל קורסים ייחודיים למנהלות הגנים, ליווי קבוצתי ואישי של מנהיגות החינוך בגיל הרך והצמחת פרויקטים בתחום.

התואר במוקד הגיל הרך הוא תואר שני בניהול החינוך. כ50%  מהקורסים מכוונים לגננות ולמנהלות גן, בזוויות ראיה ניהוליות. הקורסים נלמדים במקביל ללימודים של ניהול מערכות חינוך (שבו מכוונים הקורסים לקבוצות גיל אחרות – יסודי, חט"ב, תיכון ולמסגרות חינוך בלתי פורמליות).  

המוקד מיועד לבעלות תואר ראשון - מנהלות גן, גננות סבב וסייעות -המעוניינות להשתלב בתפקידי ניהול גנים, ניהול מערכות גיל רך בישובים ופיקוח בחינוך לגיל הרך.

עם בוגרי התוכנית לניהול מערכות חינוך נמנים מנהלי בתי ספר, מנהלי מחלקות חינוך, רכזים של כל תחומי הדעת ודוקטורנטים שבחרו להמשיך במסלול האקדמי.
התוכנית מתאימה למי שרואים את עצמם ביוזמות חינוכיות, בהשתלבות בפרויקטים בחינוך הפורמלי וכן בחינוך הבלתי פורמלי במגוון רחב של תפקידי ניהול, פיקוח  והובלה של תהליכים חינוכיים.

איך זה עובד ?

  • יום לימודים אחד בשבוע  – כדי להמשיך לעבוד ולהמשיך לעשות את הדברים המשמעותיים לך.
  • מתן דגשים רבים על פרקטיקה ועל יישום –  כדי לחבר אותך למה שבאמת קורה בשטח, בעזרת  שיתופי פעולה עם בעלי תפקידים בכירים במערכת החינוך בצפון.
  • מרצים מומחים מרקעים מגוונים –מהארץ (ומהעולם) כדי לעזור לך לגבש עמדות אישיות מקצועיות מתוך בחירה ועל סמך הבנה. 
  • סיורים במערכות חינוך בארץ.
  • שילוב של קורסים מתוקשבים וימי סדנאות ייחודיים.
  • זיהוי החלום המקצועי שלך והתאמת תכנים ומטלות לתוואי האישי באמצעות ייעוץ מקצועי.
  • רמת לימודים גבוהה ומיטב המשאבים – כדי לתת לך את ההכשרה הכי טובה.
  • לימודים במרחב חדשני, מעוצב ומאובזר - כדי לתת לך את התנאים הכי טובים המתאימים לתקופתנו.
  • אווירה נעימה. בקמפוס תל-חי שבקצרין, אווירת הלימודים שונה מכל מה שהכרת, על רקע נופי הגולן הקסומים וקהילת סטודנטים איכותית ומשפחתית.

בשורה התחתונה: זהו תואר שני שיאפשר לך לפתוח הרבה יותר דלתות ויקדם אותך לתפקידים ניהוליים במוסדות החינוך, ברשויות המקומיות וברובד הניהולי הארצי. אך בעיקר, ואולי הכי משמעותי - לאפשר לך להתבונן יחד עמנו, ברגישות ובתבונה בעתיד המקצועי שמעניין אותך.

מוקדים בתכנית:

  • מוקד למנהלות גנים – בלעדי וייחודי בארץ.
  • הצמחת מוקד לניהול מצבי סיכון.

מוקד למנהלות גנים - בלעדי בישראל:

בנוסף לתכנית לניהול וארגון מערכות חינוך קיים מוקד ייחודי לניהול מערכת הגיל הרך - היחיד במדינת ישראל שקיבל הכרה מהמל"ג.

מטרת המוקד לחזק את מעמד מנהלות הגנים באמצעות מגוון אמצעים שיאפשרו להן להנהיג בנחישות את היחידה הארגונית, המורכבת והייחודית כמו גן ילדים, בה הן מצויות.

תכנית זו נותנת לראשונה מענה לתפקידה המורכב של הגננת בניהול הגן שנפרש לתחומי אחריות רבים.

הגננות נמצאות בסיטואציה ניהולית ייחודית, שבה עליהן לקחת חלק בפיתוח אישיות הילדים ובשכלול יכולותיהם בתקופת התפתחות קריטית של הילד ובו בזמן ליטול על עצמן תפקידיםנוספים בהם ניהול צוות הגן, התמודדות עם אינטנסיביות העבודה תחת לחץ של זמן והתנהלות עם מפקחים ויועצים חיצוניים ואיזוריים.

המוקד כולל קורסים ייחודיים למנהלות הגנים, ליווי קבוצתי ואישי של מנהיגות החינוך בגיל הרך והצמחת פרויקטים בתחום.
התואר במוקד הגיל הרך הוא תואר שני בניהול החינוך המורכב מכ - 50% קורסים המכוונים לגננות ולמנהלות גן, בזוויות ראיה ניהוליות. הקורסים נלמדים במקביל ללימודים של ניהול מערכות חינוך (שבו מכוונים הקורסים לקבוצות גיל אחרות – יסודי, חט"ב, תיכון ולמסגרות חינוך בלתי פורמליות).  

המוקד מיועד לבעלות תואר ראשון - מנהלות גן, גננות סבב וסייעות -המעוניינות להשתלב בתפקידי ניהול גנים, ניהול מערכות גיל רך בישובים ופיקוח בחינוך לגיל הרך.

לצפיה בתנאי קבלה

מידע נוסף

מה אפשר לעשות עם התואר?

  • לנהל מסגרות חינוך פורמליות ובלתי פורמליות בדרגים בכירים.
  • להוביל בתפקידים בדרגי הביניים.
  • לפתח יוזמות וליישם אותן.
  • להכיר את השפה הארגונית ולהצליח יותר במה שחשוב לנו להוביל.
  • לזהות הזדמנויות חינוכיות פדגוגיות ולדעת מה הדרך לתמוך בהן.
  • להכיר את השיח האקדמי המוביל, לדעת כיצד להשתמש במחקר שעומד בבסיסו, ולמעוניינים - להמשיך להתפתח במרחב האקדמי.

בוגרים ובוגרות:

עם בוגרי התוכנית לניהול מערכות חינוך נמנים מנהלי בתי ספר, מנהלי מחלקות חינוך, רכזים של כל תחומי הדעת ודוקטורנטים שבחרו להמשיך במסלול האקדמי.
התוכנית מתאימה למי שרואים את עצמם ביוזמות חינוכיות, בהשתלבות בפרויקטים בחינוך הפורמלי וכן בחינוך הבלתי פורמלי במגוון רחב של תפקידי ניהול, פיקוח והובלה של תהליכים חינוכיים.