חושבים על יבוא אישי? כדאי שתדעו

חושבים על יבוא אישי? כדאי שתדעו

חוש היזמות הוא כזה שקיים אצל הרב מאוד אנשים, שלא מסתפקים במקורות ההכנסה המקובלים, אלא רוצים לקחת את עצמם צעד אחד קדימה בכל הנוגע להכנסות. אנשים חושבים על הרבה מאוד דברים, אך אחת האופציות המעניינות ביותר הוא הנושא של יבוא אישי. אנשים רבים מחפשים לייבא ארצה מוצרים בזול ולמכור אותם ברווח, ולעשות זאת בצורה נוחה וקלה, מבלי לחרוג לקווים של יבוא עסקי. בנוסף, יש הרבה אנשים שרוצים לייבא מוצרים לשימוש משפחתי או אישי, ולמרות שמדובר בהזמנה גדולה, היא עדיין נכנסת לקטגוריה הנכונה.

מעורבות המכס

יבוא אישי הוא אינו הליך קל ופשוט, אלא אם כן מזמינים מוצרים בודדים. המוצרים לא פשוט מגיעים עד למחסן, ועוברים הלאה ללקוח. יבוא הוא תהליך ארוך בו מעורב גם המכס, ולכן, חשוב להבין את התהליך, כדי לא ליפול ולהפסיד הרבה מאוד כסף. יבוא אישי למעשה נופל בין יבוא פריטים בודדים לבין יבוא מסחרי, ויש להתייחס אליו בזהירות גדולה. אף אחד לא רוצה לחצות את הקו שבין יבוא אישי למסחרי, ולשלם על כך הרבה מאוד כסף. אנשים שמזמינים כמה פריטים של אותו מוצר, צריכים לדעת להיזהר, לעמוד בתנאים, בכמויות ובמחירים, ולעשות זאת על הצד הטוב ביותר, כדי שהתהליך יעבור בצורה חלקה.

הדקויות הן חשובות

הדקויות בנושא יבוא הן חשובות מאוד, כדי להבין את החוקיות של הנושא ואת התהליך. כל יבוא של סחורות למדינת ישראל נקרא יבוא. בהמשך, כל סחורה שמיובאת לישראל מכל מדינה אחרת בעולם עוברת בדיקה על ידי מינהל המכס ברשות המיסים. התפקיד של מינהל המכס הוא לאכוף את חוקיות היבוא ולהעביר לבדיקה את כל המוצרים הרלוונטיים. מרבית האנשים יודעים שכל סחורה שנכנסת לארץ חייבת לעבור תהליך שחרור ממכס ותשלום מע"מ על פי חוק, אך זה לא כל כך פשוט כמו שזה נשמע, ויש הרבה פעמים שסחורות נתקעות במכס, ויכולות אפילו להפיל עסקאות עליהן יש מגבלות זמן. לכן, כל מה שקשור למגבלות זמן, צריך לקבל ערובות בכל עסקה שהיא.

הגדרת החוק

החוק במדינה ישראל מגדיר יבוא אישי כייבוא טובין על ידי אדם יחיד, שלא באמצעות אף עוסק, בתנאי שהטובין אינם מיועדים לאספקה, ייצור או שירותים, והם מיובאים בכמות סבירה. כלומר, אין אפשר לייבוא מוצר בכמות לא סבירה, ולשבור את השוק בישראל, ולכן הפיקוח ההדוק. כל אדם בישראל רשאי לייבא טובין על ידי שליחת דואר או באמצעות בלדרות, אך תחת שני תנאים. האחד, והחשוב ביותר: הטובין אינם אסורים לייבוא בישראל ושני הוא הצגת רישיון או תעודה של רשות מוסמכת, הנותנת לו את הרשות לייבא טובין לישראל. גם כאן, חשוב להבין מה מייבאים, כי גם דברים שנראים תמימים יכולים להיכלל ברשימה של דברים שאסור לייבא, ובנוסף, חייבים לעשות זאת בצורה מסודרת ועם תעודות, ולא לדלג על השלבים הללו.

עבודה מול משרדי ממשלה

משרדי הממשלה השונים הם אלו שלרוב אחראים על אישור של יבוא אישי בישראל, וזה כולל את משרד התקשורת שאחראי על מוצרי תקשורת וציוד אלחוטי ואת משרד החקלאות והשירותים להגנת הצומח, שאחראי על צמחים וזרעים. משרד התחבורה אחראי כמובן על רכבים וחלקי חילוף לרכבים ומשרד הבריאות אחראי על מוצרי מזון ותוספי תזונה למיניהם. מוצרים הדורשים עמידה בתקן מסוים, יעברו דרך רשות התקנים, כדי לראות האם הם בטוחים לשימוש. העבודה עם משרדים ממשלתיים עלולה להיות מתסכלת ומסובכת, ויש לקחת זאת בחשבון, שכן המשרדים יכולים לעכב משלוחים, להציב תנאים מוזרים, ולא לספק מענה לבעיות בזמן אמת.

כמה ולמה

צו יבוא אישי הוא צו המאפשר יבוא מוצרים לשימוש אישי או משפחתי ולכן, אפשר לייבא עד 30 יחידות של אותו מוצר במחיר של עד 1000 דולר. אם חציתם את רף ה-1000 דולר, תוכלו לייבא רק 5 פריטים מאותו מוצר. יבוא אישי יכול להתבצע בקנייה פיזית בחו"ל וגם דרך הזמנה באינטרנט. אם תבוצע הזמנה גדולה ומחשידה, גדול הסיכוי שההזמנה תעצור במכס ותידבק לעומק. מי שקובע אם ההזמנה מתאימה לקריטריונים של יבוא אישי, הם עובדי המכס ושיקול הדעת שלהם. לכן, כאשר אתם נתונים לחסדם של אנשים שאתם לא מכירים ואין לכם קשר איתם, קיים סיכוי שגם אם ייבאתם פריט לשימוש אישי, הם יטעו ויחשבו שמדובר בייבוא מסחרי.

רואי חשבון כנכס

יש הרבה דברים שאפשר לעשות כדי להתמודד עם החוקים הרבים של ייבוא אישי. אפשר לקרוא את החוקים ולהתמחות בתחום, וגם לימודי ראיית חשבון יכולים להיות מאוד פרקטיים. חלק מהעבודה של רואי חשבון היא להתמודד עם יבוא מוצרים מחו"ל ברמה הפרטית והעסקית, ואפשר לקבל אצלם את כל התשובות לשאלות הבוערות. השימוש להזמנות ברשת האינטרנט כיום הוא נפוץ מאוד, ויש הרבה אנשים שגם נוסעים לחו"ל וחוזרים עם סחורה. כדי לא להיתפס, בשוגג או במתכוון, צריך לעמוד בכל התנאים, ולהבין מה יש באמתחתכם, והאם צריך להצהיר על כך במכס. רואי חשבון מבינים בנושא ובמורכבות שלו.

תהליך חלק

כל אדם שמזמין מוצרים ארצה לא רוצה להיעצר במכס, וגרוע מכך, לשלם קנסות או להיתקע במכס במשך זמן רב. יש הרבה חוקים ותקנות והעדיפות היא להסדיר את הנושא בטרם מזמינים את המוצרים בצורה פיזית. שווה לפנות למשרד הרלוונטי, להצהיר מה שצריך ולהוציא את התעודות הרלוונטיות על מנת לקבל את המוצרים בזמן. עסקה תחומה בזמן היא בעייתית, וגם כדאי מאוד לעמוד על האותיות הקטנות כדי לא לשלם קנסות גדולים. כדי לייצר רווחים מיבוא אישי חייבים לעבוד חכם, ובאופן מסודר. בין אם מדובר בשימוש אישי או משפחתי, או ייבוא למטרות עסקיות, תצטרכו לפנות למקומות אחרים ופחות או יותר מורכבים בהתאם.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5231693
HJEihN3p3Rr6PKkCfP05lgJ1teK15S2bOVs3eKI9UWY
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-ZwpnO89z7D4e_eYvLndm-vHEgTCNaSQJhBSWnPNyW6M
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form