-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
-
החוג לחינוך והוראה
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- אודות החוג
-
המסלולים שלנו
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת יהדות
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת מדעים (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת לשון עברית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת אנגלית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת המדעים (על יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת מתמטיקה (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראה לגיל הרך
- דבר ראש החוג
- סגל החוג
- שנתון החוג
- צור קשר
- רישום
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
Button to open the popup Form
אני רוצה להשאיר פרטים
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
-
החוג לחינוך והוראה
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- אודות החוג
-
המסלולים שלנו
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת יהדות
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת מדעים (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת לשון עברית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת אנגלית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת המדעים (על יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת מתמטיקה (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראה לגיל הרך
- דבר ראש החוג
- סגל החוג
- שנתון החוג
- צור קשר
- רישום
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
אירועים ללימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת מדעים (יסודי)
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
-
החוג לחינוך והוראה
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- אודות החוג
-
המסלולים שלנו
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת יהדות
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת מדעים (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת לשון עברית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת אנגלית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת המדעים (על יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת מתמטיקה (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראה לגיל הרך
- דבר ראש החוג
- סגל החוג
- שנתון החוג
- צור קשר
- רישום
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
סגל החוג לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת מדעים (יסודי)
ד"ר אדווה חכם-זילברשטיין
מרצה
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2007
תחומי מחקר :
משפחות לילדים עם צרכים שונים ומיוחדים
ד"ר יוסי יפה
ראש התכנית לחינוך מיוחד
מרצה בכיר
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2011
תחומי מחקר :
סגנונות הורות ויחסי הורים-ילדים
ראש נוסף:
ד"ר נתן רוטשילד, ד"ר אסתר סרוסי, ד"ר רקפת שרון, גב' טליה עציון
תמונה
לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת מדעים (יסודי)
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
-
החוג לחינוך והוראה
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- אודות החוג
-
המסלולים שלנו
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת יהדות
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת מדעים (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד והוראת לשון עברית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת אנגלית
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת המדעים (על יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת מתמטיקה (יסודי)
- לימודי תואר ראשון בחינוך והוראה לגיל הרך
- דבר ראש החוג
- סגל החוג
- שנתון החוג
- צור קשר
- רישום
-
תואר ראשון .B.Ed בחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
התכנית למדעים שמה דגש על לימודי סביבה, אקולוגיה וביולוגיה, החשיבה המחקרית והרחבת האופקים בנושאי הביולוגיה, הפיזיקה, הסביבה, הכימיה, כדור הארץ והחלל. החוג מכשיר את המורים למדעי הטבע בבתי הספר היסודיים.
החינוך המדעי הינו יסוד חשוב בפיתוח ושגשוג של כל חברה.
אוסקר ויילד הסופר בן המאה ה 19- אמר "ההצלחה היא מדע, כאשר התנאים קיימים התוצאות יגיעו".
בכדי לספק את התנאים להשגת התוצאות המרביות מהלומדים בתכנית להוראת מדעים, אנו מספקים צוות מדעי מקצועי, מתחם חדשני הנקרא "ביופיליה" אשר מוביל חדשנות לימודית בתחום המדעים, מעבדות חדשניות, סיורים מדעיים וחשיבה חוקרת. הלימודים בתכנית כוללים את מדעי הטבע והסביבה, חינוך ביולוגי מלווה בחינוך אקולוגי תוך הצגת בעיות ופתרונות אפשריים לקונפליקטים אקטואליים בישראל. בנוסף קורסי התכנית מלווים בהתנסות בסיסית ובמחקר. אנו מאמינים כי יצירת מודעות סביבתית והקניית ידע רחב בנושא, הן משימות ערכיות וחינוכיות מן המעלה הראשונה וכי הוראת המדעים ופיתוח חשיבה מדעית הינן אבני דרך מרכזיות בתהליך.
לימודי הוראת מדעים (יסודי) נלמדים במסגרת מסלול דו-חוגי: חינוך מיוחד בשילוב עם חוג לימודים נוסף.
משך הלימודים בחוג הוא 3 שנים בלבד ובסופו הבוגרים יהיו זכאים לתואר ראשון בחינוך מיוחד ותעודת הוראה בעלת שתי התמחויות: חינוך מיוחד ומדעים (יסודי).
Accordion Title למה ללמוד חינוך מיוחד והוראת מדעים (יסודי) בתל-חי?
למה ללמוד חינוך מיוחד והוראת מדעים (יסודי) בתל-חי?
מטרות:
- הקניית ערכים המעצבים את תפיסתם של הסטודנטים לגבי חקר מדעי בכל תחומי המחקר הקשורים למדעים (ביולוגיה, כימיה, פיזיקה ועוד).
- הקניית אמצעים חדשניים שיסייעו למורה ולתלמידיו לייעל את פעילותם המחקרית הן ברמה התיאורטית והן ברמה המעשית (בתחומי המדעים בכללי ובביולוגיה בפרט).
- הקניית ידע עדכני אודות המחקר המתפתח בארץ ובעולם (בתחומי המדעים בכללי ובביולוגיה בפרט).
- פיתוחו של המורה למדעים כמורה-חוקר וכמפתח שיטות הוראה מקוריות שיעזרו לעצב את החוקרים של העתיד.
התוכנית למדעים הציבה לה למטרה להכשיר מורים למדעים, מקצועיים ומיומנים בפריפריה הצפונית של מדינת ישראל. התוכנית שמה דגש על התמקצעות בתחום התמחותו של המורה. כל הסטודנטים למדעים זוכים להכשרה מקצועית מפי מרצים / חוקרים.
יעדים:
- מתן כלים למורים לעתיד בהוראת המדעים בבניית תכניות לימוד בבתי הספר.
- פיתוח מיומנויות ליישום הידע התיאורטי והמעשי הנרכש במהלך הלימודים והטמעתו בבתי הספר.
- שילוב טכנולוגיות חדישות כחלק מדרכי הוראת המדעים.
Accordion Title איך זה עובד?
איך זה עובד?
מסלול דו חוגי
B.A בחינוך מיוחד + B.Ed. במדעים (יסודי)
לימודים של 3 שנים בלבד שבסופם בוגרי המסלול יסיימו עם תואר ראשון בחינוך מיוחד + תעודת הוראה עם 2 התמחויות: חינוך מיוחד ומדעים (יסודי).
סה"כ: 26 ש"ש בלימודי מדעים.
הלימודים נחלקים למספר תחומים:
לימודי חינוך הוראה והעשרה: הלימודים כוללים קורסי פסיכולוגיה, קורסים בחינוך מיוחד, שיטות מחקר כמותי/איכותני, אנגלית, מנהיגות בחינוך/חינוך לדמוקרטיה, זהירות בדרכים, חשיבה מחשובית, עזרה ראשונה ועוד.
לימודי מדעים:
בשנה ראשונה לומדים הסטודנטים קורסי מדעים כגון: מבוא לזואולוגיה, מבוא לבוטניקה, מבוא לאקולוגיה, יסודות הביולוגיה, סיורים סביבתיים, פיזיקה – מכניקה, חשמל, מתמטיקה, כימיה כללית/אנליטית.
בשנה שנייה: אנטומולוגיה - חרקים וסביבה, פיזיולוגיה של בעלי חיים ושל הצומח, סביבה וקיימות, ביולוגיה של התא, מבוא לגנטיקה, פיזיקה - אופטיקה וגלים, סטטיסטיקה כמותית, כימיה אורגנית.
שנה שלישית: פיזיולוגיה של מערכות גוף האדם, מערכת העצבים של גוף האדם, תקשורת בין תאית, ביוכימיה, מבוא לביולוגיה מולקולרית, מיקרוביולוגיה, קונפליקט אדם סביבה, מבוא לאבולוציה, מגוון המינים, סמינריון במדעים, חידושים במדע וביוטכנולוגיה, מיקרוביום.
התנסות מעשית - בשנה שניה והשלישית יתנסה הסטודנט בבית ספר יסודי. ההתנסות מכוונת להכשרת מורים במגוון דרכי הוראה ייחודיות, חלקן ייחודיות לתחום המדעים, באוריינטציה לתוכנית הלימודים. במסגרת ההתנסות ילמד הסטודנט ויתערה בחיי בית הספר החל משלב תכנון הלימודים, ניהול כיתה, ארגון וייזום אירועים, תקשורת עם הורים, ועוד. ההתנסות תלווה בקורס דידקטיקה.
רשימת הקורסים מופיעה בהרחבה במתווה הלימודים.
Accordion Title מידע נוסף
מידע נוסף
בוגרי תכנית הוראת מדעים של קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה משתלבים כמורים בתחומי מדעים, טבע והסביבה בבתי ספר יסודיים לכיתות א'-ו', וכן כרכזים חברתיים, כמובילים ערכיים וחברתיים במסגרות החינוך וכמורים בתחום החינוך המיוחד.
בוגרנו מבוקשים מאוד במגזר הציבורי, הקהילתי והפרטי, זאת בזכות הכשרה מקצועית וייחודית, הכוללת בתוכה 30% התנסות מעשית - יותר מכל מוסד לימודים אחר להכשרת מורים. קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה מתהדר בלמעלה מ- 90% השמה של בוגריה במגוון רחב של תפקידים במערכות החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי.
לימודי חינוך והוראה מכשירים אתכם לא רק לבתי הספר והאפשרויות רחבות בהרבה. תואר בחינוך והוראה מעניקים לכם כלים להוביל תפקידים רבים גם במסגרת חינוך בלתי פורמאלי ובתוך הקהילה, בין אם בעמותות, בתי ספר דמוקרטיים, אנתרופוסופיים, פנימיות, מתנ"סים וחוגים, תפקידי ניהול מובילים של רכזים חברתיים ועוד. כמו כן זה יכול להיות גם הצעד הראשון שלכם להשתלב במקצועות הטיפול, הרבה מן הבוגרים במקצועות החינוך שמקבלים כלים והכשרה לעבודה עם אנשים, בין אם בקבוצה או בין אם אחד על אחד, ממשיכים למקצועות טיפוליים נוספים.
מקצועות כגון טיפול בעזרת בע"ח, תרפיה באמנויות, תרפיה בתנועה ובמוזיקה ועוד.
Accordion Title תנאי קבלה
תנאי קבלה
ציון פסיכומטרי או ציון משוקלל (בין ממוצע הבגרות לציון הפסיכומטרי/מצרף) 570 (טווח ועדת קבלה החל מציון 520).
בעלי תעודת בגרות יוכלו להתקבל ללא ציון פסיכומטרי במידה ויעמדו בתנאים הבאים:
- זכאות לתעודת בגרות בממוצע 95 (טווח ועדת קבלה החל מציון 85).
- סיווג לרמת אנגלית: נרשמים שאין ברשותם ציון בבחינה הפסיכומטרית חייבים להיבחן במבחן אמי"ר/ם.
- עברית: מועמדים ששפת האם שלהם אינה עברית ונבחנו בבחינה הפסיכומטרית בשפה שאינה עברית ו/או ששפת ההוראה בבית הספר התיכון שבו למדו אינה עברית, חייבים להציג ציון 110 לפחות במבחן ידע בעברית (יע"ל).
• ריאיון אישי.
טווחי ועדת קבלה: ועדת הקבלה תדון במועמדים אשר אינם עומדים בדרישות הקבלה המלאות.
חריגים: ועדת הקבלה תשקול קבלתם של מועמדים חריגים במקרים מיוחדים כגון, הגברת הנגשה להשכלה הגבוהה, אוכלוסיות ייחודיות, נתונים אישיים ייחודיים לתחום הלימוד.
אחוז החריגים לא יעלה על 10%.
רוצים לשמוע על אפשרויות קבלה נוספות? המכללה מציעה מגוון מכינות ואפשרויות לקבלה לאקדמיה.
נשמח למסור לך פרטים נוספים בטלפון: 04-8181855 שלוחה 1 או *9827
התנסות מעשית
התנסות מעשית
Accordion Title אודות ההתנסות
אודות ההתנסות
ההתנסות בהוראה במסגרת הלימודים בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, נעשית בדגם התנסות קלינית, המאפשרת לסטודנט ליישם תיאוריות שלמד, תוך התנסות בשדה החינוך, קבלת מודל ממורה מנוסה והדרכה ספציפית ממדריך פדגוגי מטעם הקמפוס.
ההתנסות בהוראה מבקשת לחשוף בפני הסטודנט את עבודת המורה, תוך פעילות יזומה והשתלבות בחיי בית הספר ,לטפח בו את תחושת הייעוד והשליחות למקצוע, לשכלל את יכולות ההוראה שלו בסביבה תומכת ומעצימה ולשפר את הביטחון העצמי שלו במקצוע ההוראה.
סגל התכנית בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, מלווה את ההתנסות של הסטודנט בשטח בקורס דידקטיקה, המביא מודלים ותיאוריות חינוכיות מוכרות וחדישות, המבוססות על ביבליוגרפיה עדכנית. סגל התכנית מלווה את התנסותם של הסטודנטים במחקרים הבאים לחדש ולשפר את ההכשרה.
ייחודיותו של קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, כקמפוס פורץ דרך בתחום הפדגוגיה החדשה, שילוב הטכנולוגיה בהוראה ומרחבי למידה דינאמיים, בא לידי ביטוי בעבודת הסטודנט בשדה החינוכי, המביא עימו לבתי הספר המכשירים, דרכי הוראה חדישות ושימוש בטכנולוגיה. הקמפוס מלווה את הסטודנט ביישום דרכי ההוראה החדשות במהלך התנסותו.
במהלך לימודיו מתנסה הסטודנט בעבודה מעשית בגנים ובכיתות בית הספר (בהתאם למסלול הלימודים) ומיישם את הקורסים הנלמדים בחינוך ובדיסציפלינה לפי תכנית ספיראלית מתפתחת.
Accordion Title סטודנטים לתואר ראשון (B.Ed) בחינוך מיוחד והוראת המדעים
סטודנטים לתואר ראשון (B.Ed) בחינוך מיוחד והוראת המדעים
בשנה ב' - יתנסה הסטודנט בבית ספר בדגם התנסות מסורתית של התנסות כוללת בהיקף של יום בשבוע בדגם PDS (professional development school). ההתנסות מלווה בקורס דידקטיקה, במהלכה ירכוש הסטודנט מיומנויות הוראה בסיסיות בחינוך ובהוראה.
בשנה ג' – יתנסה הסטודנט במסגרת תכנית "אקדמיה כיתה". התנסות אינטנסיבית בהיקף של שלושה ימים בשבוע, החל מפתיחת שנת הלימודים של מוסדות החינוך ועד סוף אוגוסט. במסגרת ההתנסות ילמד הסטודנט בצמד יחד עם מורה מכשיר לטבע ומדעים ויתערה בחיי בית הספר החל משלב תכנון הלימודים, ניהול כיתה, ארגון וייזום אירועים, תקשורת עם הורים, ועוד. ההתנסות תלווה בקורס דידקטיקה שיתמקד בהוראת הטבע.
סטודנטים הלומדים תכנית דו-חוגית בשילוב חינוך מיוחד יתנסו במקביל בגישה משלבת בבתי ספר רגילים במסגרת "אקדמיה כיתה".
בשנה רביעית מתקיים הסטאז' בהוראה בבתי ספר בפיקוח משרד החינוך ובליווי סדנת סטאז'.
Accordion Title מדריכים פדגוגיים
מדריכים פדגוגיים
הקורסים וליווי ההתנסות הינם באחריות המדריכים הפדגוגיים. במסגרת ההדרכה יצפה המד"פ בסטודנט בביקוריו בבתי הספר ויעריך את הוראתו.
בתכנית "אקדמיה כיתה" מלווים הסטודנטים, בנוסף למדריך הפדגוגי הדיסציפלינרי, במנחה אקדמי של התכנית, אשר נוכח בבתי הספר אחת לשבועיים, תומך בסטודנטים ברמת ההשתלבות בבית הספר והקשר עם המורה המכשיר ויועץ בשילוב פדגוגיה חדשה בהוראה.
דבר ראש המסלול
ד"ר מיטל שבת סימון
ראש התכנית להוראת מדעים וביולוגיה
ד"ר מיטל שבת סימון
ראש התכנית להוראת מדעים וביולוגיה
החינוך המדעי הינו יסוד חשוב בפיתוח ושגשוג של כל חברה.
אוסקר ויילד הסופר בן המאה ה 19- אמר "ההצלחה היא מדע, כאשר התנאים קיימים התוצאות יגיעו".
בכדי לספק את התנאים להשגת התוצאות המרביות מהלומדים בתכנית להוראת מדעים, אנו מספקים צוות מדעי מקצועי, מתחם חדשני הנקרא "ביופיליה" אשר מוביל חדשנות לימודית בתחום המדעים, מעבדות חדשניות, סיורים מדעיים וחשיבה חוקרת. הלימודים בתכנית כוללים את מדעי הטבע והסביבה, חינוך ביולוגי מלווה בחינוך אקולוגי תוך הצגת בעיות ופתרונות אפשריים לקונפליקטים אקטואליים בישראל. בנוסף קורסי התכנית מלווים בהתנסות בסיסית ובמחקר. אנו מאמינים כי יצירת מודעות סביבתית והקניית ידע רחב בנושא, הן משימות ערכיות וחינוכיות מן המעלה הראשונה וכי הוראת המדעים ופיתוח חשיבה מדעית הינן אבני דרך מרכזיות בתהליך.
סגל המסלול
Members Anchor
גב' רולא סראיאלדין - רכזת החוג לחינוך והוראה
גב' קוטי זיידבאום - רכזת החוג לחינוך והוראה
לא עומדים בתנאי הקבלה?
המכללה מציעה מגוון מכינות ואפשרויות לקבלה לאקדמיה.
טלפון נוסף: 9827* שלוחה 3
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם