חשיבות הבעלות של תואר ראשון

חשיבות הבעלות של תואר ראשון

גם בעולם המתקדם בו אנו חיים, גם ביקום שהולך ושועט קדימה וגם אם נדמה לעתים שניתן להסתדר ללא הצעד ההכרחי של השלמת תואר ראשון – אנחנו כאן כדי לספר לכם חגיגית: לא משנה עד כמה יתקדם העולם, תואר ראשון הוא הכרחי לקראת קריירה טובה, איכותית ויציבה יותר. לא מאמינים? הנה כמה סיבות לחשיבות של התואר הראשון.

 

יותר הזדמנויות עבודה

הבעלות על תואר ראשון מעניקה הזדמנויות עבודה מתגמלות יותר, שייתכן ולא היו נגישות בלעדיו. מחקרים מראים כי בוגרי תואר ראשון מקבלים יותר הזדמנויות עבודה בכ-57% בהשוואה למי שלא השלים תואר ראשון. על פי מחקרים נוספים שנעשו בתחום, מעל לשני מיליון משרות דורשות תואר ראשון ומעלה. ההערכה היא שככל שיחלפו השנים, כך יותר ויותר דורשי משרות ידרשו השכלה על תיכונית. לא זו בלבד, אלא שהתואר מאפשר לבוגריו לזכות לא רק בהזדמנויות עבודה רבות יותר, אלא גם משמעותיות יותר, ומעניקות גמישות במקום בו תבקשו לעבוד.

העולם דורש מומחים

לא משנה אם תבחרו ללמוד תואר ראשון במדעי החברה או במדעים מדויקים – תואר ראשון יכין אתכם טוב יותר לעולם שאחרי. ככל שהעולם משתנה, כך גם שוק העבודה משתנה איתו. עולמות הטכנולוגיה, החינוך ותחום הבריאות הם שלושת התחומים הצומחים במהירות הגדולה ביותר ובאופן טבעי – רק מי שנעשה מקצועי יותר בתחומים הללו יוכל בהמשך להשתלב בהם. הכישרון, אמנם, הוא לא דבר שנלמד במהלך התואר – אך הלימודים ה"מסורתיים" בהחלט יכולים לשכלל אותו ולנתב אותו למקום הנכון. על אף שלא כל התארים מציעים מסלול ישיר למשרה מסוימת, רבים מהם נוצרו מתוך מחשבה מכוונת למסלול קריירה ספציפי.

פוטנציאל שכר גבוה יותר

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת מפעם לפעם את נתוני השכר הממוצע בהתאם לרמות השכלה שונות, והנתונים העולים משם מדברים בעד עצמם: ככל שההשכלה הפורמלית רבה יותר, כך גם המשכורת גבוהה יותר. ככלל, נראה שהנתונים הללו נובעים משתי סיבות: האחת היא טכנית יותר, והיא שכר גבוה יותר בהתאם לתואר שהושלם והשנייה קשורה במדד סינון טבעי – ככל שאתה משקיע יותר בעצמך, כך גם המעסיק הפוטנציאלי בוחר להשקיע בך, שכן המועמד נחשב כך לאיכותי, כשרוני ומחויב יותר.

יציבות כלכלית

ומעניין לעניין באותו עניין – קבלת תואר ראשון מעניקה יציבות כלכלית. ממש כשם שרוב המשרות המוצעות בשוק דורשות תואר ראשון, כך גם נראה ששיעור המובטלים בישראל גבוה יותר בקרב מי שאין לו תואר ראשון. כתוצאה ישירה מכך, אנשים ללא תואר הם בעלי סיכוי גבוה פי 3 (!) לחיות בעוני או להשתכר נמוך משמעותית מאלו שיש להם תואר ראשון או תארים מתקדמים נוספים.

הזדמנויות מפגש עם קולגות

שוק העבודה של ימינו בנוי באופן משמעותי מאוד על נטוורקינג – רשת מקצועית של קולגות או אנשים מתחומים מקבילים. נכון, תואר ראשון לא בהכרח מבטיח שתהיו חלק מרשת תמיכה שכזו, אך זוהי הזדמנות פז אדירה להרחיב את מעגל ההיכרות שלכם, מה שיכול לסייע לכם בעתיד לאין ערוך. במכללות ואוניברסיטאות שונות מקיימים פעמים רבות ירידי קריירה שנועדו לסייע לסטודנטים למצוא את העבודה הראשונה שלהם, וזוהי רק דוגמה אחת לאופן שבו מקום הלימודים האקדמי מסייע לקיים רשת חברתית בתחום הקריירה. נוסף על כך, סטודנטים רבים מדווחים על שיתופי פעולה הנעשים דווקא עם חבריהם לתואר, שהופכים לימים לשותפים ולמקור למציאת עבודה. ולא רק עם סטודנטים יש שיתופי פעולה שכאלה, אלא גם עם המרצים.

הערכה עצמית גבוהה יותר

מלבד הפן המעשי שיש להשלמת התואר ולרכישת הידע הנוצרת באופן טבעי, יש בתואר ראשון ובוודאי בתארים מתקדמים יותר משהו מתגמל מאוד ברמה האישית. להיות עם תואר ראשון זה פשוט מעצים. זה מגביר את הביטחון ומספק תחושה של הישגיות ושל עמידה באתגרים. עצם הלימוד הופך את אתגרי החיים לכאלה שניתן לעמוד בהם – תוך כדי הלימוד לומדים כיצד מתגברים על מצוקות, מתמודדים על לחצים ובסופו של דבר, כך על פי מחקרים, ההתמודדויות הללו תורמים להשגת רמות גבוהות יותר של אושר, לא פחות.

כישורים שימושיים לחיים

ככל שאנו מתבגרים, כך אנו נדרשים לתפקד ברמה גבוהה יותר. מצופה מהכישורים החברתיים שלנו לגדול, מהתפקוד שלנו תחת לחץ להיות טוב יותר, מניהול הזמן שלנו להיות יותר אפקטיבי ובגדול – לנהוג כמו אנשים בוגרים בעולם מתקדם. לימודי התואר הראשון הם מעין חממה לשכלול היכולות הללו. במהלך הלימודים נדרשים הסטודנטים להיות חלק מחברה מגוונת, להישמע להוראות המרצים, למלא מטלות שונות, לעמוד בדד-ליין שמציבים ולעתים גם לשלב את הלימודים יחד עם קריירה מתפתחת. לצד זאת, גם כישורי התקשורת והעבודה של האדם מתפתחים. לאורך הלימודים, נתקלים הסטודנטים במטלות הקשורות קשר הדוק עם תקשורת מול מרצים ופרופסורים, צריכים ללטש את היכולות הרטוריות שלהם דרך העברת מצגות או מענה בכיתה וכדומה. כל היכולות הללו לא רק נדרשות לצורך קריירה טובה ואיכותית, אלא מדובר בכישורים התורמים גם לחיים. לכן לא משנה באיזה תואר תבחרו או מה תהיה הקריירה שלכם, דעו כי אתם עתידים לרכוש כישורים חשובים מאוד, שלא מקבלים באף מקום אחר.

שביעות רצון גבוהה ממקום העבודה

מחקרים מראים כי תואר ראשון מוביל להשגת שביעות רצון גבוהה יותר ממקום העבודה. על פי הנתונים שעולים ממחקרים אלו, 68% מבוגרי תואר ראשון מחשיבים את עבודתם ככזו שנתנה להם מקפצה לקריירה שלהם, זאת בהשוואה ל-40% בלבד מבוגרי התיכון שמעידים על תחושה דומה. בדומה לכך, כ-60% מבוגרי התואר הראשון מעידים על כך שהם מרוצים מתפקידם ושהוא בשבילם יותר ממקום עבודה, זאת בהשוואה ל-38% בלבד מקרב בוגרי התיכון המעידים על השפעה שכזו.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5235767
3dgSbeQUCcWJW2zHtQU4JCgV3xmzJ5Iq8lVmUEQ2ls4
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-qAhrCK6TTwA7wssNcbA2xckplqlvucz9k2X1vIJgW-o
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form