כושר גופני בימי קורונה | המכללה האקדמית תל חי

כושר גופני בימי קורונה

כושר גופני בימי קורונה

מאת גיא שלמון – פיזיולוג מאמץ, איש חינוך גופני ודיאטן קליני, החוג למדעי התזונה במכללה האקדמית תל חי.

הקדמה:

התקופה הנוכחית, בה אנו נאלצים להישאר בבית, מציבה בפנינו אתגרים לא פשוטים. מצד אחד חוסר פעילות גופנית והפחתה בהוצאה האנרגטית היומית, ומהצד השני אכילה מוגברת ועליה בצריכה הקלורית עקב שעמום, בטלה וחוסר מעש. למרות התנאים הקשים, עלינו למצוא דרכים בהן נוכל להגביר את ההוצאה האנרגטית היומית, לשמור על טווחי תנועה במפרקים, להגביר את הדופק ולשמור על מסת השרירים.

טיפים והמלצות לפעילות אירובית:

פעילות אירובית היא פעילות הכוללת מאמץ גופני תת-מרבי המפעיל קבוצות שרירים גדולות לזמן ממושך, תוך הגברת פעילות מערכת הלב והריאה (סבולת לב ריאה). על פי המלצת ארגון הבריאות העולמי (WHO) עלינו לבצע לפחות 150 דקות בשבוע של פעילות תנועתית, ולא פחות מ-10 דקות ברציפות. פעילות זו צריכה לכלול הגברה של דופק, הגברה של קצב נשימה וזרימת דם מוגברת יותר. על מנת ליישם הנחיות אלה, בתקופה מאתגרת זו, ניתן לבצע במשך השבוע פעילויות של 10 דקות רציפות (לפחות) הכוללות אפשרויות של: קפיצה בדלגית, ריקוד מול מסך הטלוויזיה (חפשו ב- YouTube משחק ריקוד Just Dance), רכיבה על אופני כושר נייחים או כל פעילות גופנית על מכשיר כושר ביתי אחר. על פעילות זו יש לחזור במשך השבוע עד כאשר צוברים לפחות 150 דקות שבועיות (סך של שעתיים וחצי מינימום בשבוע).

טיפים והמלצות לאימוני התנגדות:

אימוני התנגדות כוללים בתוכם סדרת תרגילים שמטרתם להפעיל את שרירי השלד ולחזק אותם כנגד התנגדות כל שהיא. ההתנגדות יכולה להיות משקל גוף, משקולת חופשית, גומייה או כל אביזר חיצוני שיוצר לנו גירוי שרירי בעת השימוש בו. פעילות זו תאפשר לנו לשמר כוח שריר ולשמר מסת שריר, ככל הניתן, עד כאשר נחזור לשגרה. מומלץ לבצע 3-2 אימונים ביום בסגנון Total Body, כלומר להפעיל את כל שרירי השלד באימון אחד. יש לבצע 2-1 תרגילים לכל קבוצת שרירים (בטן, חזה, גב, זרועות, רגליים) ובכל תרגיל 3-2 סטים של 15-10 חזרות. ניתן להיעזר בסרטוני YouTube, באפליקציות חינמיות, או להצטרף לדפי פייסבוק ואינסטגרם של מאמני כושר שונים - בהם מוסבר כיצד לבצע תרגילי כושר ללא ציוד מתוחכם עם הדגמת התרגילים.

  • חשוב לשמור על תנועתיות.
  • חשוב לשמור על תפקוד הלב ועל שאר מערכות הגוף.
  • חשוב להקפיד על הוצאה אנרגטית גבוהה, זה חשוב במיוחד בתקופה זו. שמרו על בריאותכם ויחד נעבור את תקופת נגיף הקורונה בהצלחה.

מצורפים טיפים לפעילות גופנית בימי קורונה:

פעילות גופנית ביחיד ובזוגות בימי קורונה

טיפים לשמירה על כושר גופני באדיבות קופת חולים כללית >>לחץ כאן