כך תלמדו ליצור את הביס המושלם

כך תלמדו ליצור את הביס המושלם

בשנים האחרונות ניתן לראות במדינת ישראל תחום אשר צובר תאוצה בכל הנוגע לתעשיית המזון. מדובר על פודקט. התחום המדובר נוגע לכל מה שקשור למרכיבים של המזון ולכל עניין התחושה שהוא יוצר בקרב אנשים. אם אתם מתעניינים בתחום המזון ואתם תוהים כמה אפשר להתערב בתעשיית המזון על מנת ליצור את הביס המושלם בסופו של דבר, כדאי שתדעו שכיום תואר במדעי המזון במוסד אקדמאי רציני, יעניק לכם את כל המידע אודות התחום המדובר ויאפשר לכם לעסוק בו באופן מקצועי בסיום הלימודים.

מה זה בעצם פודטק?

פודטק מהווה תחום חדשני טכנולוגי הנוגע לתעשיית המזון. המטרה של התחום המדובר היא לשפר בצורה ניכרת את האופן שבו מיצרים את המזון וכמובן, גם את המזון עצמו. מעבר לכך, מדובר על תחום שנלחם בתופעות שונות שקשורות לענף המזון כגון: אנורקסיה או השמנת יתר. המטרה היא בעצם להשפיע על העיבוד של המזון ועל המרכיבים שיוצרים אותו. התחום כולל מתן תשומת לב ובדיקה של ענף החקלאות, בדיקת חיי המדף של מזונות שכולנו מכירים ואוהבים ועוד. חברות המזון הגדולות כיום ברחבי העולם משקיעות בפודקט. גם בישראל ניתן לראות את ההשקעה בתחום, בייחוד בשנים האחרונות.

כיצד יוצרים את הביס המושלם בישראל?

אם אתם תוהים היכן ניתן לראות את תחום הפודטק בישראל, חשוב שתדעו שבשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט פטנטים של חברות גדולות מאוד בישראל העוסקות בתחום טכנולוגיית המזון. אפשר לראות את התחום בא לידי ביטוי בצורה טובה מאוד באוכל טבעוני. אם אתם טבעונים אתם בוודאי יכולים למצוא כיום היצע רחב של מוצרים שמדמים באופן מושלם מרקם וטעם של מוצרי חלב, כאשר המרכיבים של המוצרים הללו הם לא מהחי אלא ממוצרים בריאים וטבעיים. גם בתחום של החלבונים וצריכתם ניתן לראות את הפודקט הישראלי בא לידי ביטוי. במקום שיהיה צורך לצרוך חלבונים בשר, יפתחו אותם מזחלים של זבובי פירות. מדובר על תהליך שטוב מאוד בריאותית לכלל האוכלוסייה שכן, השימוש בחלבונים מעין אלה יפחית את הסיכון לחטוף מחלות שונות שניתן לחטוף רק בשל אכילת בשר כגון: סלמונלה. גם בתחום המתוקים ניתן לראות שינוי בשל העובדה שלא מעט ממתיקים יופקו באופן טבעי.

מעבר לעובדה שמדובר על תחום שמטרתו היא להפוך את המזון שאנו צורכים לבריא יותר, מדובר על תחום שמטרתו היא להעניק לו חווית אכילה. התחום כולו עוסק באופן שבו ניתן ליצור את הביס המושלם ויחד עם זאת, לא לפגוע בגוף שלנו, באידיאולוגיות שלנו ועוד.

כיצד ניתן לעסוק בפודקט?

אם גם אתם מעוניינים להצטרף למהפכה של הפודקט, כדאי שתדעו כי אתם יכולים ללמוד כיום תואר במדעי המזון, אשר יכשיר אתכם לעסוק בתחומי המזון השונים לרבות בפודקט. מדובר על תואר שעוסק באופן שבו ניתן להעריך את איכות המזון, במחקר של שיטות שונות חדשות שמטרתם היא להביא את בעלי החיים להיות בריאים יותר ובשל כך, את האוכל שאנו צורכים לבריא יותר, בשיטות שהמטרה שלהן היא לגרום לגידולים החקלאיים להיות בריאים יותר וטובים יותר לאכילה. מדובר ללא ספק על תחום לימודים חשוב מאוד. אין ספק כי סטודנטים שלומדים את התחום והופכים להיות מדעני מזון, הם בעלי תפקיד חשוב מאוד בכל הנוגע להרחבה של היצע המזון ובשמירה על בריאות האוכלוסייה כולה על ידי צריכת מזון איכותי.

מהי תוכנית הלימודים במדעי המזון?

אם אתם מתעניינים בתואר במדעי המזון שיסייע לכם לעסוק בתחום ואתם תוהים מה הוא כולל, חשוב מאוד שתדעו שתוכנית הלימודים איננה קבועה בכל מוסד אקדמאי. מדובר על תוכנית שמשתנה. על אף שבסופו של דבר כל התוכניות יעסקו בתחום אחד וישלבו בין לימודים מעשיים לביו לימודים עיוניים, הרי שעדיין ניתן למצוא הבדלים שונים בין תוכניות הלימוד וכן, ניתן למצוא הבדלים שונים בתנאי הקבלה לתואר ועוד.

בלימודי מדעי המזון ניתן ללמוד תחומים שונים כגון: כימיה, ביולוגיה, חקר של מדעי התזונה, מקורות שונים להשמנה, אנטומיה, פסיכולוגיה הנוגעת לתחום התזונה, תזונה קלינית, בריאות, מדי החברה, כיצד מטפלים בהפרעות אכילה, כל מה שקשור לתחום התזונה הקלינית, כיצד מתמודדים עם אנורקסיה, בולמיה או השמנת יתר, איזה אוכל מתאים לחולים במחלות שונות כגון: סכרת ועוד. אין ספק כי מדובר על מגוון רחב של חומר לימודי שנוגעים בו במהלך התואר המדובר. המטרה היא בסופו של דבר להעניק לכל לומד את האפשרות להשתלב בתחום תעסוקה כלשהו הנוגע למדעי המזון. בעוד שישנם כאלה שיבחרו לעסוק בתחומים הבנאליים יותר הנוגעים לתחום, ישנם לא מעט בוגרי תואר שירצו לעשות שינוי בתזונה בישראל, למצוא את הדרכים להפוך את התזונה שאנו צורכים לבריאה יותר ובד בבד, גם טעימה וטובה, לפתח מוצרי מזון חדשים כגון: סטייקים שלא עשויים מבשר של בעלי חיים, אשר יאפשרו גם לאנשים שאוחזים באג'נדה טבעונית להנות מטעם של סטייק טוב מבלי לפגוע בבעלי החיים ועוד.

האם יש הבדל בין מדעי המזון למדעי התזונה?

לעיתים תואר במדעי המזון ותואר במדעי התזונה נראים דומים, אך חשוב להבין כי יש הבדל ביניהם. תואר במדעי המזון עוסק בכל מה שקשור לתחום החקר של המזון, לתחום החקר של ההליכים שמשפיעים על המזון ועל הייצור שלו. אדם שמעוניין ללמוד את התחום המדובר לרוב יהיה בעל רקע כלשהו בתחום החקלאות, האקולוגיה או בתחום הבוטניקה. לעומתו, תחום מדי התזונה עוסק באופן שבו המזון משפיע על גופנו. במדעי התזונה ניתן ללמוד על האופן שבו ניתן להתמודד עם השלכות שונות של צריכת מזון לא בריא, בכמות גדולה מדי או במינון נמוך מדי כגון: בולמיה, אנורקסיה, הפרעות אכילה מסוג שונה, השמנת יתר ועוד. לא מעט מבוגרי התואר המדובר יפנו בסיומו לתזונה קלינית.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5231954
5ajMLRk8J5uDvbNb3zeUCdT5dg_7FHHvYEGhWPbuuCQ
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-EpUjlN6tJchcamyy6Jin3oYkCVzvs3cAFD25uFHS2io
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form