אילו נושאים נלמדים בתואר ראשון במדעי המחשב

תואר במדעי המחשב בתל-חי

לסגנון החיים המודרני יש כל מיני השפעות על הבריאות שלנו. אנחנו לא ישנים מספיק, עובדים יותר מדי, יושבים יותר מדי ולא עושים מספיק פעילות גופנית. אנחנו רגילים לשמוע את האמירות המעורפלות האלו, אך חשבתם פעם למה כל ההרגלים האלה פוגעים בנו? ובמיוחד מדוע ישיבה ממושכת פוגעת ברגליים שלנו?

 

זרימת דם תקינה – המפתח לבריאות

מערכת הדם שלנו מובילה חמצן וחומרים מזינים לכל התאים בגוף, אבל יש לה גם כמה תפקידים נוספים, חשובים לא פחות – פינוי של פסולת שהצטברה בתאים, וסיוע למערכת החיסון של הגוף.

בכל רגע ורגע התאים שלנו צורכים חמצן ואת החומרים המזינים לצורך הפעילות השגרתית שלהם. וזה לא משנה אם אנחנו עושים פעילות מאומצת או ישנים, כי התאים שלנו פעילים ועובדים קשה כל הזמן. אך כמובן שכאשר עובדים וצורכים מזון, מהצד השני יש פסולת וחומרים שונים שהתאים שלנו צריכים להיפטר מהם. חלק גדול מהחומרים הללו מופרשים בחזרה אל זרם הדם, אשר לוקח אותם לאן שצריך. למשל חלק חשוב מהחומרים האלה מובלים אל הכבד ואל הכליות כדי שיפרקו אותם ויעזרו לגוף להיפטר מהם. וכמובן שהפחמן הדו חמצני חוזר לריאות, כדי שיפלטו אותו החוצה ויחליפו אותו בחמצן.

בנוסף, מרכיבים מרכזיים בפעילות של מערכת החיסון זקוקים לזרימת דם תקינה, כדי להגיע אל האזור שבו יש דלקת או זיהום.

ולכן זרימת דם היא מרכיב מאוד בסיסי ומרכזי בפעילות התקינה של הגוף ובבריאות שלנו.

 

כיצד פגיעה בזרימת הדם פוגעת בנו?

אך במצבים שבהם זרימת הדם נפגעת – מתחילה שרשרת של תהליכים בעייתיים ולא בריאים.

למשל אחת התופעות הבולטות היא הצטברות של נוזלים שמובילה לבצקת. סביב הבצקת מתחיל תהליך דלקתי, שגורם להיווצרות של קרישי דם קטנים. אם הבצקת ממשיכה ולא מטופלת כמו שצריך, בסופו של דבר היא תוביל להיווצרות של טרומבוזה ברגל – קריש דם משמעותי שיכול לגרום לכאבים ברגל, אך הסכנה העיקרית היא שהקריש יתנתק פתאום וייסחף עם זרם הדם אל איברים חשובים כמו הריאות והלב, ויגרום שם לחסימה מסכנת חיים.

 

מה הבעיה בישיבה ממושכת?

הלב שלנו עובד קשה כדי לוודא שהדם יגיע לכל מקום בגוף, אך הוא עובד קשה אפילו יותר כדי להחזיר את הדם בחזרה אל הריאות. לשרירים שלנו יש תפקיד חשוב בתהליך הזה, בגלל שתנועת השרירים מסייעת לדחוף את הדם בתוך הוורידים בחזרה אל הריאות ואל הלב.

כאשר אנחנו יושבים הרבה שעות ביום, המשמעות היא ששרירי הרגליים כמעט ואינם פועלים, ולכן אינם מסייעים ללב. התוצאה היא פגיעה בזרימת הדם ברגליים, וכאמור זה תהליך שיכול להסתיים בסופו של דבר בהיווצרות טרומבוזה ברגל.

ולכן חשוב מאוד להקפיד לקום ולנוע לעיתים קרובות, אפילו אם זה אומר לקום ולעשות כמה צעדים קטנים. לצד זה חשוב מאוד גם לשלב פעילות גופנית באופן שגרתי. לשני המרכיבים האלה יש חשיבות עצומה במניעת היווצרות של טרומבוזה ברגל, ולשיפור זרימת הדם התקינה.


 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5229752
ShG-dBrCklPMGx7QWqzAV3kNFmR-L5JxNqAPT3l0Mug
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-SQnSCF05YaRTVXoGXLY4OVkmr8mwOg8ZDsmWk9Bojzo
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form