למה ללמוד לימודי תעודת הוראה- הסבת אקדמאים בתל חי?- תכנית הלימודים כוללת ארבעה תחומים: לימודי יסוד, לימודי חינוך, הוראה ולימודי התמחות.
לימודי יסוד - רכישת ידע בלימודי לשון עברית והשתתפות בקורס עזרה ראשונה וזהירות בדרכים.
לימודי חינוך - בהם מוצעים קורסים גנריים בחינוך בתחום הפסיכולוגיה, הפילוסופיה והסוציולוגיה של החינוך.
לימודי הוראה ופדגוגיה - ההתנסות בהוראה במסגרת הלימודים באקדמית תל-חי נעשית כהתנסות קלינית, המאפשרת יישום תיאוריות נלמדות, תוך התנסות בשדה החינוך, קבלת מודל ממורה מנוסה והדרכה ספציפית ממדריך פדגוגי מטעם הקמפוס.
ההתנסות בהוראה מבקשת לחשוף בפני הסטודנטים/יות את עבודת המורה, תוך פעילות יזומה והשתלבות בחיי בית הספר ,לטפח את תחושת הייעוד והשליחות למקצוע, לשכלל את יכולות ההוראה בסביבה תומכת ומעצימה ולשפר את הביטחון העצמי במקצוע ההוראה.
לימודי ההתמחות - מעמיקים את הידע בתחום הוראת המקצוע. היקף הלימודים ייקבע בהתאם לרקע הלימודי הקודם של הסטודנט/ית לתחום הלימודים לתואר ראשון, ובהתאם לתעודת ההוראה המבוקשת.
תנאי קבלה
רוצים לשמוע על אפשרויות קבלה נוספות? המכללה מציעה מגוון מכינות ואפשרויות לקבלה לאקדמיה.
נשמח למסור לך פרטים נוספים בטלפון: 04-8181855 שלוחה 1 או *9827
איך זה עובד - ישנם מספר מסלולים אפשריים
הסבת אקדמאים לחינוך והוראה בגיל הרך
התוכנית לגיל הרך מתבססת על תפיסה הוליסטית, הרואה את הילד כשלם ואת סביבת חייו כמכלול.
סגל התכנית שם לו למטרה לשמור על "רוח הגן" ולהוביל את הסטודנטיות והסטודנטים בתפיסת עולם זו, המבוססת על הגישה הקונסטרוקטיביסטית- פרוגרסיבית הומניסטית, אשר מכבדת את עולמו של הילד והידע שהוא מביא עמו. גישה זו תבוא לידי ביטוי בלמידה חוויתית התנסותית, המעוררת סקרנות ותשוקה ללמידה של הילד והמחנך כאחד, מתוך הדדיות, שיח והקשבה.
בוגרי התוכנית יהיו מחנכים המהווים דוגמה אישית, ערכיים, קשובים ומכבדים את האדם באשר הוא, בעלי יכולת לחקור וללמוד בדרכים המותאמות לרוח התקופה: גמישות חשיבתית, עבודה שיתופית, פתרון בעיות ויצירתיות. בוגרינו, בעלי כישורים אלו, ידעו להוביל ולטפח את קבוצת הילדים בגיל הרך, להיות בעלי כישורים ועולם ערכים דומה. המחנכים, הילדים וההורים, המהווים את קהילת הגן, יהיו שותפים לקהילה לומדת, המתפתחת מתוך דיאלוג והקשבה.
הסבת אקדמאים לחינוך בבית הספר היסודי
הסטודנטים והסטודנטיות במסלול זה סוקרים תיאוריות ותהליכים חינוכיים ופדגוגיים הנוגעים להוראת ילדים בגילי בית הספר היסודי, בוחנים גישות בהוראה ובלמידה וכן לומדים על שלבי ההתפתחות החברתית והרגשית של ילדים בגילים שונים. כמו כן, הם דנים בדרכים לפיתוח יוזמות ואתגרים ערכיים וחינוכיים בכיתות הלימוד ובבית הספר באופן כללי.
החוגים והתוכניות בהם ניתן להתמחות: יהדות, מדעים, מתמטיקה, לשון עברית, חינוך גופני, אנגלית, חינוך מיוחד ליסודי.
הסבת אקדמאים לחינוך מיוחד רב גילאי 6-21
תחום החינוך המיוחד מתאים ומיועד לאנשים שיש להם את הרצון ואת התכונות הנדרשות לחינוך ולטיפוח ילדים עם צרכים מיוחדים. המטרה של אנשי חינוך אלה היא לא רק לתרום להשכלתם של אותם הילדים, אלא לסייע להם להשתלב בחברה, אם בבית הספר ואם בחיים שמחוצה לו.
הסבת אקדמאים לחינוך על יסודי
במהלכה של התכנית, המשתתפים רוכשים מיומנויות בתחום החינוך ובונים כישורים להוראת תחום הדעת שלהם בבתי ספר על יסודיים. הם לומדים על תהליכים וגישות בעולם ההוראה ובוחנים כיצד ניתן להתאים את חומרי הלימוד לצרכים של בני נוער, כדי להפוך שיעורים חווייתיים ומשמעותיים. החוגים והתוכניות בהם ניתן להתמחות: מתמטיקה, ביולוגיה, לימודי ארץ ישראל, יהדות, לשון עברית, אנגלית, חינוך מיוחד לעל יסודי, חינוך גופני.
תעודת הוראה בפסיכולוגיה, לבעלי תואר ראשון "בחינוך ובפסיכולוגיה"
- מסלול ייחודי המיועד לבוגרי תואר ראשון בפסיכולוגיה וחינוך של המכללה האקדמית תל חי
(שלמדו דו-חוגי - חינוך ופסיכולוגיה) - תעודת הוראה בפסיכולוגיה (על יסודי) בשנה אחת וביום לימודים אחד. יום הלימודים הינו יום התנסות בבית ספר, בנוסף, לקורסים מקוונים אחה"צ (טרם נקבע באיזה יום תתקיים ההתנסות).
- התוכנית מסתמכת על לימודי החינוך ולימודי הדיסציפלינה (פסיכולוגיה) אותו למד הבוגר כך שלכל אורך השנה לא יצטרך להגיע לקמפוס ללימודים פרונטליים (פרט ל 2-3 מפגשים).
תעודת הוראה בחינוך מיוחד לבעלי תואר ראשון בחינוך
תעודת הוראה בחינוך מיוחד בשנה אחת לבוגרי תואר ראשון בחינוך.
- מסלול ייחודי המיועד לבוגרי תואר ראשון בחינוך של המכללה האקדמית תל חי וכל מוסד מוכר אחר.
- 2 ימי לימוד בלבד : ימי ראשון - לימודים בקמפוס קצרין , ימי שלישי – התנסות בבתי ספר ( יתקיימו לאורך השנה 3 מפגשים פרונטליים גם בימי שלישי , במקום התנסות ).
מה תלמדו
אמצעים טכנולוגיים בחינוך – יישום והטמעה
טכנולוגיות חדשות הן חלק מהנוף האינטלקטואלי שבו סוגים חדשים של ידע מרחיבים גבולות של דיסציפלינות
תחומות. העיצוב והשימוש בטכנולוגיות חדשות מאפשר גישות אפשריות חדשות ללמידה, הקשרים חדשים להישען
עליהם, כלים חדשים לתמיכה בלמידה, והבנות חדשות של הדינמיקה של תהליך הלמידה עצמו. קורס זה בוחן את
תפקידה של טכנולוגיה ביחס למושגים המרכזיים של למידה פעילה, מטה-קוגניציה, והעברת הידע מנקודת מבט רב-
תחומית על למידה. הסטודנטים יפתחו ויישמו אסטרטגיות העושות שימוש בטכנולוגיה בהוראה מבוססת סטנדרטים,
ילמדו בגישת פתרון בעיות ומיומנויות חשיבה מסדר גבוה ויקדמו למידה שיתופית על מנת להגביר את הישגי
תלמידיהם.
מרכז לייעוץ לימודים
המכללה מציעה מגוון מכינות ואפשרויות לקבלה לאקדמיה.
טלפון נוסף: *9827