למה כדאי ללמוד ביוטכנולוגיה?

למה כדאי ללמוד ביוטכנולוגיה?

לצעירים ולצעירות אחרי הצבא בישראל יש לרוב מסלול קבוע. מעבר לעיר הגדולה, לעיתים, חיפוש עבודה והרשמה ללימודים גבוהים, לאוניברסיטה או למכללה. לימודים גבוהים בישראל הם הזדמנות עבור הנרשמים לרכוש ידע, להיחשף לתחומים שונים ובעיקר – לזכות באפשרות, בעתיד, להשתלב בעבודות מעניינות ומכניסות. ניתן למצוא כיום בארץ מגוון רחב של מסלולי לימוד ובמגוון של תחומים. אחד המרתקים, וגם זה שמושך בשנים האחרונות אליו לא מעט מתעניינים, הוא ביוטכנולוגיה. אם אתם רגע לפני ההרשמה ללימודים ומתלבטים האם מסלול זה אכן מתאים לכם, וגם אילו הוא יתרונות הוא מביא אתו, המאמר הבא הוא במיוחד עבורכם!

מה מציע המסלול

לרוב, מי שמתעניין בלימודי ביוטכנולוגיה מתעניין גם בלימודי ביו-רפואה, שמזכירים, במובנים מסוימים, זה את זה. שני מסלולים אלה, כפי שניתן לנחש, עוסקים בתחום המדע, ומשלבים גם לא מעט פיזיקה, ביולוגיה, מתמטיקה, הנדסה ואפילו מחשבים. שני המסלולים הללו מתאימים לאנשים שרוצים להשקיע, יודעים שמדובר בתחום לימודי, ואחר כך בעבודה, המצריכים זמן ומאמצים רבים וכן גם לאנשים עם ראש אנליטי, ראש ריאלי, שמתחבר אל הנושאים הללו. יחד עם זאת, ישנם כמה הבדלים משמעותיים בין ביוטכנולוגיה לביו-רפואה, שיכולים לעזור לכם בבחירה.

לימודי ביוטכנולוגיה הם לימודים ממושכים, הכוללים 3 שנות לימוד (תלוי, כמובן, במוסד הלימודי עצמו). הם מיועדים לאלה, הרואים את עצמם בעתיד משתלבים בתחומים כמו פיתוח תרופות, ייצור מזון, קידום החקלאות ועוד. במסגרת לימודים אלה לומדים את מקצועות המדעים השונים וניתן להתמחות בביוטכנולוגיה רפואית, ביוטכנולוגיה ימית, בהנדסה כימית או במדעי הסביבה. כדי להתקבל למסלול זה יש לעמוד בתנאים הבאים: זכאות לתעודת בגרות, ציון פסיכומטרי של 580 ומעלה ודרישות מסוימות הקשורות למקצועות המתמטיקה ומקצועות המדעיים השונים, כמו: לימודי 4 יח"ל בציון של לפחות 75, 5 יח"ל מתמטיקה של לפחות 65 או 3 יח"ל המצריכים קורס הכנה במתמטיקה לפני הלימודים. במקצועות המדעים במסגרת 3 יח"ל ציון של לפחות 85, 4 יח"ל בציון של לפחות 75 או 5 יח"ל בציון של לפחות 65. יש לקחת בחשבון שגם כאן לכל מסגרת לימודית אחרת תנאי קבלה אחרים וחשוב מאד לבדוק זאת מראש לפני ההרשמה ללימודים. בכל הקשור לאפשרויות התעסוקה, הן רבות ומגוונות. בוגרי מסלול לימודי זה יכולים להשתלב במפעלים, בתעשיית המזון והתרופות, בתחום עריכת פטנטים ובמסגרות שונות, הכוללות מעבדות.

יתרונות רבים

לא בכדי מדובר במסלול לימודים שהולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות ומעורר עניין בקרב לא מעט מתעניינות ומתעניינים צעירים. לימודי ביוטכנולוגיההם לימודים מרתקים, שכוללים לא מעט מחקר וחשיפה לתעשייה הביוטכנולוגית המקומית וגם הבינלאומית. בעידן של היום, שבו הטכנולוגיה החדשנית והמתקדמת היא חלק מרכזי ובולט מאד בחיינו, הרי שזה מתבקש שהעניין יבוא לידי ביטוי גם בתחום זה, ואכן, מי שבוחר במסלול זה לוקח חלק בפיתוחים החדשניים, שנמצאים ממש בחזית הטכנולוגיה של היום, המתבססים על שנות מחקר רבות ושילוב באמצעים מתקדמים.

יתרון בולט ומשמעותי מאד בלימודי ביוטכנולוגיה הוא אפשרויות התעסוקה הרבות, המוצעות לבוגריו. ישנם לא מעט מהנדסי כימיה, ביולוגים, כימאים ואחרים שסיימו מסלול זה ומשתלבים בו במסגרות הרבות המוצעות כיום. מעבר לכך, ובניגוד לתחומי לימוד אחרים, מדובר כאן במסלול שמוביל באופן מעשי, בהמשך, לקריירה אמיתית, קריירה מרתקת מאד עם הזדמנויות קידום שונות. התחום הזה משלב בין ביולוגיה למדע וטכנולוגיה והוא מתאים את עצמו לשוק, שנמצא בשינויים רבים. מי שבוחר ללמוד ולהשקיע בו, מתקדם גם הוא ויכול לקחת חלק בתעשייה שלא עוצרת לרגע.

ישנם לא מעט סטודנטים, רגע לפני תחילת הלימודים, שמתלבטים באיזה מסלול לימודי לבחור. עולם המדע, הטכנולוגיה וגם הכימיה והביולוגיה, מעניין אותם מאד, ובכל זאת, התהייה במה להתמקד הופכת להתלבטות של ממש. אחד היתרונות הבולטים של לימודי הביוטכנולוגיה, הוא העובדה שמדובר במסלול שמשלב כמה נושאים שונים: הנדסה, כימיה, מדעי המחשב, ביולוגיה ועוד. זוהי הזדמנות נפלאה לשלב בין מקצועות המדע השונים ולצבור ידע במגוון של תחומים.

חשוב לזכור

ישנן כיום מספר מסגרות לימודיות שמציעות לימודים אלה ומאפשרות, למסיימים אותם, לקבל את התואר הנחשק: B.Sc בביוטכנולוגיה. בתום תקופת הלימודים, ובזכות שנות הלימוד הרבות והמעמיקות, אפשר ליישם את הידע הרב שנחקר הן במחקר והן בפיתוח ובחידושים. ניתן לפתח תקופות שיכולות לסייע למחלות חשוכות מרפא, לעזור לשפר את החקלאות ואת היבולים שלה תודות לפיתוחים חדשניים חשובים, ניתן לפתח מערכות טכנולוגיות רבות המסייעות לנו, לבני האדם וגם ליזום פתרונות חכמים שיכולים לעזור לסביבה ולמנוע זיהומים. הלימודים הללו פותחים דלתות לעולם מרתק מאד, עולם שמחובר מאד למה שקורה בימינו ובעיקר גם לצרכים המשתנים שלנו וכל השינויים שמתרחשים בו. כדי ליהנות מכל זה, חשוב מאד לבחור כהלכה את מסגרת הלימודים עצמה ולוודא שהיא זו שמספקת את כל מה שצריך כדי להשתלב בתעשייה לאחר מכן.

הדבר נכון גם לגבי ההתמקדות במסלול עצמו. ישנם שלושה מסלולי לימוד עיקריים כיום, העומדים לרשותם של כל אלה, שמתעניינים בלימודי ביוטכנולוגיה: מסלול מדעי הרפואה, מסלול לחקלאות ומסלול ביו דאטה. בכל אחד מהם דגשים אחרים וכל אחד מכין את הבוחרים בו למסלולים מקצועיים שונים. למשל, מסלול ביו דאטה נותן דגש מאד למחשבים ולתכנות ושם את הזרקור על ההיבטים החישוביים הקשורים בגנטיקה, באבולוציה, באקולוגיה ובכימיה. המסלול לחקלאות חושף את הסטודנטים לתחומי החקלאות השונים, כמו הדברה ביולוגית, גידולים סובטרופיים, אחסון והשקיה ועוד. מסלול מדעי הרפואה, במסגרת לימודי ביוטכנולוגיה, כולל קורסים מקיפים מאד הקשורים בפיזיולוגיה, במיקרוביולוגיה, בביולוגיה מולקולרית, בביולוגיה של התא, בבריאות, בתזונת האדם, בתולדות הרפואה ועוד ועוד. כך, למעשה, נחשפים הסטודנטים לתחומים משיקים רבים וזוכים להשכלה מקיפה במיוחד.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5246009
59OuEVklOgRFLi7lgNZ7G53RLAPK59dIsq0hRW5PafM
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-XKGJGg8uOXCxVeQtNYcMNeFlcxWYikXl1lqKLDWWxF8
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form