למה ללמוד מדעי המחשב?

למה ללמוד מדעי המחשב?

למה ללמוד מדעי המחשב?

מדעי המחשב נחשב לאחר התארים הפופולריים ביותר בעולם, ולאחריו זוכים הבוגרים לאחד המקצועות הכי מבוקשים שיש. אם אתם מתחברים לעולמות החומרה והתוכנה, אם אתם אוהבים מחשבים ונהנים לפצח אתגרים טכנולוגיים – לגמרי כדאי לכם לעסוק בתחום וללמוד מדעי המחשב! אבל במקום לשכנע אתכם, אולי פשוט נספר לכם כמה דברים שאולי לא ידעתם על אחד המקצועות הכי מבוקשים בעולם, ואחד התארים הכי יוקרתיים שיש.

הופכים את העולם לטוב יותר

ככל שהעולם שלנו נהיה יותר ויותר דיגיטלי ואנחנו עוברים מידני לממוחשב, רוב ענפי התעשייה בעולם מסתמכים על המחשב, על נתונים ועל תוכנות. מדעי המחשב ועולם ה-IT בכלל משפיע על כל תחומי החיים, החל ממחקר מדעי ועד לפיתוח בריאות, תחבורה, בנקאות, תקשורת ועוד אינספור תחומים. אפילו מוצרי חשמל כמו מיקרוגל, מקרר או מנעול הדלת יודע היום להתחבר לרשת ה-Wi Fi ולעשות בשבילנו את עבודת החימום, קירור, פתיחה וסגירה – כל זה קשור למחשבים.

הטכנולוגיה, ללא ספק, הפכה את העולם למקום טוב יותר, מהיר יותר ומחובר יותר. אבל זה לא באמת קרה בקסם, כל הטוב הזה – וישראל היא אחת המעצמות בתחום – קרה בזכות מוחם המבריק של בוגרי מדעי המחשב שהפכו את התשוקה שלהם לטכנולוגיה, והשכילו להשתמש בה לטוב – ליצירת גאדג'טים, תוכנות מחשב ושלל פתרונות שעוזרים לאינספור אנשים מדי רגע, בכל יום.

ואתם? אתם יכולים לזכות ולהיות אחד האנשים האלה! מדהים לא?

נמצאים בלב השאלות הגדולות

האם טכנולוגיית הבלוקצ'יין היא העתיד? האם יש אפשרות לחזות מתי תתרחש רעידת אדמה גדולה או מתי יגיע הצונאמי הבא? כיצד אפשר לעצור את מתקפת הסייבר הגדולה הבאה? עם תואר במדעי המחשב תלמדו את כל המושגים ותרכשו את כל המיומנויות הדרושות כדי להשיב על כל השאלות הללו – ועל עוד רבות אחרות. הטכנולוגיה היא לגמרי חלק מהווה שלנו ובוודאי מהעתיד שלנו, ובזכות אנשים כמוכם – ניתן יהיה להחליט באיזה אופן היא תעצב ותשפיע על העולם כולו.

אתם לא צריכים לחלום על להיות ביל גייטס או סטיב ג'ובס הבאים. גם במערכת ווינדוז יש עדיין באגים ומכשירי האייפון הם בהחלט לא מה שהיו פעם – העולם אינו חף מטעויות, אבל אתם יכולים לזכות להיות חלק מהדור הבא שיפתח שלל גאדג'טים או תוכנות שעשויים לשפר את חייהם של מיליוני אנשים בעולם.

יותר טכנולוגיה – יותר ביקוש

התפתחות מתמדת של טכנולוגיות חדשות פירושה גם שיש ביקוש מתמיד למוחות טכנולוגיים מבריקים שיכולים ליצור, לתחזק ולתקן אלמנטים הקשורים בעולם הממוחשב: גם גאדג'טים וגם קוד.

על פי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה של ארצות הברית (המנהלת את העולם, כידוע…), עד שנת 2026 צפויה לחול עלייה של 13% במשרות מדעי המחשב. גם באיחוד האירופי יש מגמה דומה, שם מספר מומחי התקשוב (טכנולוגיית מידע ותקשורת) גדל ב -36.1% תוך 10 שנים בלבד. כמעצמת IT מהמובילות בעולם, ישראל מדווחת על מגמות דומות.

המשמעות של הנתונים הללו לא נשארת באוויר ולא מנותקת ממה שקורה בעולם האמיתי. ככל שהטכנולוגיה תופסת נתח משמעותי יותר ויותר מהעולם, כך הביקוש למוחות מבריקים שייאשו משרות שבסופו של דבר יובילו את העתיד הולך וגובר. ועל אף שאין איזשהו צפי לכך שהטוב הזה עשוי להסתיים בקרוב, מומלץ לעלות על הרכבת הבאה לעתיד שלכם – כבר עכשיו!

משרה מתגמלת? YES PLEASE!

לצד הביקוש ההולך וגובר, יש מגמה נוספת – והאמת היא שהיא גם די ידועה: מומחי מחשבים נהנים ממשרות מתגמלות ביותר, עם משכורות מהגבוהות שיש במשק ובתנאים מעולים. גם אם לא תעבדו ב-Google או בפייסבוק, רוב המשרות שיוצעו לכם בתום הלימודים – ובוודאי ככל שתצברו יותר ניסיון – יהיו מתגמלות. מאוד.

בואו נראה, למשל, מה קורה בארה"ב. שם השכר השנתי החציוני בתחום ה-IT הגיע ל-86,000$ בשנת 2018, ואם תעבדו בחברה בינלאומית או מעבר לים… תעשו את החישוב!

פיתוח מיומנויות נצרכות

הדרך לקריירה מצליחה מתחילה בלימודים טובים. אם אתם באמת רוצים לפתח קריירה מצליחה בתחום מדעי המחשב, יש כמה מיומנויות חשובות שכדאי יהיה לכם לפתח. חשיבה ביקורתית ופתרון בעיות, למשל, הם חלק מהמיומנויות הללו, והם יכולים לעזור לכם מאוד בחיים שאחרי התואר, בין אם תעבדו על ניפוי באגים בפרויקט ובין אם תעסקו במניעת פריצת חומת האש של החברה בה תעבדו על ידי האקרים. גם מיומנויות אנליטיות שונות חשובות מאוד, בעיקר עבור העוסקים עם נפחי נתונים גדולים או אלגוריתמים ומחפשים דפוסים או יוצרים הוראות.  

תשומת לב לפרטים היא מיומנות נוספת, חשובה מאוד, שבכוחה ליצור או לשבור את התוכנה או היישום שאתם עובדים עליו. שורת קוד אחת גרועה היא כל מה שנדרש כדי ליצור באג מטריד במערכת, או ליצור הפרת אבטחה, ובכוחה של סבלנות ותשומת לב לפרטים לעזור לכם מאוד לא רק במניעה של הבאג הבא אלא בעיקר בהתמודדות מוצלחת איתו – עוברים שוב, מנסים, טועים ומנסים מחדש עד שיוצרים את התוצאה הרצויה. זה הסוד!

קריירה בינלאומית

אחד החלקים הכי טובים בעולם ה-IT היא היכולת לדבר עם אנשים מכל העולם באותה שפה, גם אם אתם לא מבינים זה את זה! השפה הדיגיטלית, או שפת המחשב, היא שפה בינלאומית, המשותפת גם לצעיר מהונג קונג וגם למתכנתת מניו יורק, וזה ממש מדהים. את הכישורים שצברתם תוכלו ליישם במקצועות IT בכל העולם, שכן שפות התכנות זהות בכל מקום. אם אתם רוצים לבנות קריירה בינלאומית – זו לגמרי אחת האפשרויות המובילות!

בקיצור, בואו ללמוד מדעי המחשב

אם יש מקצוע שמשלב גם אתגר, גם קריירה מבטיחה (ומובטחת!) וגם אפשרויות קידום רבות – הרי שמדעי המחשב הוא לגמרי מתחרה ראוי על התואר. אם אתם אנליטים, אוהבים מחשבים וחושבים שאתם מתאימים – לכו על זה!

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5230898
A7nx0AhOV9ONN3yhDDzV0sAsGepJrSmkmbPXwSmEn4I
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-r8CKUSe_msUBCaJzjDsp6HafgV4bNFfFYRHvGMIOGoU
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form