למי מתאים תואר ראשון במזרח אסיה?

תואר ראשון במזרח אסיה בתל-חי

ללימודים אקדמיים יש היום שתי מטרות מרכזיות. האחת היא הרחבת הידע והקניית כלים מקצועיים, והשנייה היא להעניק לסטודנטים נקודת פתיחה טובה לקראת ההשתלבות בעולם העבודה. תואר ראשון במזרח אסיה נועד לענות על שתי המטרות הללו – מצד אחד הוא מציע לסטודנטים היכרות עם תרבות עשירה ולמידת שפה חדשה, ומצד שני הוא סולל לסטודנטים את הדרך להשתלב בתחומי מסחר, תרבות וקשרים מדיניים, עם מדינות שמעמדן הולך ומתחזק בשנים האחרונות. כדי להכיר קצת יותר את מסלול הלימודים המרתק הזה ולהבין אם הוא מתאים לכם, תוכלו לקרוא את הדברים הבאים.

מה לומדים?

לימודי תואר ראשון למזרח אסיה פותחים בפני הסטודנטים צוהר לתרבות עתיקה ומרתקת, השונה מאוד מזו שלנו. אך מלבד המפגש עם העולם העשיר הזה, עבור סטודנטים רבים הלימודים הם הצעד הראשון שיאפשר להם להשתלב בשוק העבודה הגלובלי או בתחום המדיני. כדי להעניק לסטודנטים את כל הכלים הדרושים להם, וכדי להכין אותם לחיים שאחרי הלימודים, מסלול הלימודים מתפרש על פני שלוש שנים, וכולל את הדברים הבאים:

  • שנה ראשונה: השנה הראשונה ללימודים האקדמיים היא לרוב תובענית אך מתגמלת מאוד. בשנה זו הסטודנטים מתחילים ללמוד באופן יסודי ומקיף על תרבויות יבשת אסיה, ואף מתחילים בלימוד שפה שנייה – סינית או יפנית. בשלב זה המטרה היא לספק בסיס ידע רחב ואיתן שישמש את הסטודנטים בשנים הבאות וכמובן גם בחיים שאחרי התואר. סטודנטים ישתתפו לדוגמה בקורסי מבוא כגון מבוא לתולדות יפן ותרבותה ומבוא לתולדות סין ותרבותה, וירכשו ידע חשוב שילווה אותם בהמשך דרכם האקדמית.

  • שנה שנייה: לאחר שסיימו את קורסי המבוא המקיפים, מגיעה העת להעמיק את הידע הקיים ולהוסיף לו רבדים חדשים. לכן, בשנה ב' הסטודנטים ישתתפו בקורסי חובה חשובים כגון פילוסופיה סינית, כלכלה במזרח אסיה, וילמדו קורסים אקטואליים הנוגעים לחיים המודרניים ביפן ובסין. קורסים אלו יאפשרו לסטודנטים להביט מקרוב על אורח החיים בסין וביפן וללמוד על מורכבות החברה המודרנית.

  • שנה שלישית: בשנה זו הסטודנטים כבר גיבשו לעצמם את בסיס הידע ההכרחי, וכעת יש באפשרותם להרחיב את היריעה ולבחור קורדים מתקדמים בתחומים המעניינים אותם ברמה האישית. אלו יכולים להיות קורסים בתחום מגדר ואלו יכולים להיות לימודים בתחום האקולוגיה – שניהם תחומים מבוקשים ביותר היום.

יתרונות הלימודים לתואר

הבחירה במסלול לימודים לתואר ראשון במזרח אסיה מתבססת בדרך כלל על העניין והסקרנות שמעוררות התרבויות מפוארות הללו. אך מלבד אלו, ללימודי מזרח אסיה יתרונות רבים וביניהם:

  • לימוד שפה חדשה ומבוקשת: בעשור האחרון, סין ויפן הן כוח כלכלי בעל השפעה רבה על עולם המסחר העולמי. ידיעת השפות המזרח אסייתיות והכרת התרבות המקומית יכולה לסייע לבוגרים להשתלב בתחומים עסקיים רבים הכוללים קשר יום-יומי עם חברות יפניות וסיניות.

  • חשיפה לתרבות אחרת: לימודי תואר ראשון במדעי החברה בכלל, ולימודי תואר ראשון במזרח אסיה בפרט, חושפים את הסטודנטים לעולם חדש לגמרי, ולדרכי חשיבה מגוונות. תוכנית הלימודים של התואר כוללת בדרך כלל הרצאות של מרצים מיפן ומסין והם מאפשרים לסטודנטים להכיר דרך חיים אחרת.

  • שילוב עם חוג אחר: זהו אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של מסלול זה. לימודי מזרח אסיה ניתנים לשילוב עם חוג נוסף, בהתאם לשאיפות האקדמיות ולשאיפות הקריירה של הסטודנטים. אפשר לדוגמה לשלב בין לימודי מזרח אסיה לבין תואר בכלכלה וניהול, או לבחור בחוג מדעי מחשב, חינוך, משאבי אנוש, פסיכולוגיה ועוד. השילוב של שני החוגים יספק לסטודנטים תוכנית לימודים רב גונית והיא תצייד אותו בכלים הנחוצים להצלחה בתחומים אלו.

  • אפשרות למלגה ללימודים במזרח אסיה: מתוך רצון לקדם סטודנטים מצטיינים ולעודד את קיומם של מפגשים בין-תרבותיים, התוכניות עשויה לכלול מלגות ללימודים בסין, ביפן ובטיוואן גם במהלך התואר וגם בסיומו.

שילוב בעולם העבודה אחרי הלימודים

לימודים גבוהים מאפשרים לסטודנטים רבים לקבל דריסת רגל בתחומי עיסוק מבוקשים בעולם כולו. בוגרי תוכנית הלימודים יכולים להשתלב במקצועות הבאים:

  • מסחר וניהול: המסחר עם ארצות מזרח אסיה מוסיף לגדול ולהתפתח מדי שנה. כדי לקיים קשרי מסחר אלו נחוץ כוח אדם מוכשר המכיר היטב את התרבות המקומית, דובר את שפתה ומוכן להשקיע את מרצו וכוחו בפיתוח קשרים עסקיים. בוגרי מסלול הלימודים זוכים לקבל את הבסיס הדרוש לאפיק קריירה זה, בייחוד אם הם משלבים את הלימודים בחוג כלכלה וניהול.

  • חברות היי-טק: כדי להצליח בתחום ההיי טק כל חברה ישראלית צריכה לפתח קשרים עסקיים עם חברות רבות ברחבי העולם לימודי מזרח אסיה בשילוב מדעי המחשב יספקו לסטודנטים את הכלים המקצועיים הדרושים להם להצלחה בתחום זה.

  • תיירות: יפן וסין פותחות את עצמן בהדרגה בפני המערב ומעודדות את קיומם של קשרי תיירות ותרבות. אך כדי להשתלב בתחום זה, נדרשת הכרה מלאה של תרבות המקומיים והבנה של אורח החיים שלהם. לימודי מזרח אסיה מספקים אפשרות להיפגש עם העולם הזה ולפתח קשרי תרבות ותיירות איתנים.

  • משרדי ממשלה: לצד פיתוח קשרי מסחר ותרבות, קיים כמובן גם הערוץ המדיני. בוגרי התוכנית משתלבים בעבודת משרדי הממשלה בזכות הידע שצברו והשפה שלמדו במסגרת הלימודים.

האם זה מתאים לכם?

הבחירה במסלול הלימודים הנכון חשובה מאוד, משום שהיא עשויה להשפיע על המשך חייכם ועל התפתחותכם המקצועית. לכן, אם אתם שוקלים לימודי מזרח אסיה בדקו את הדברים הבאים:

  • מטרת הלימודים: לפני ההרשמה ללימודים חשוב מהן שאיפות הקריירה שלכם, ובאיזה תחום אתם מעוניינים לעסוק. לימודי מזרח אסיה מספקים הזדמנויות רבות גם בתחום העסקי, גם בתחום התיירות וגם בתחום המחקרי, כאשר השילוב עם חוג נוסף יכולה לסייע לכם להשיג את המרות שקבעתם לעצמכם.

  • עניין בתחום: כל לימודים מצריכים אהבה לתחום ועניין אישי בו. נסו לחשוב אם לימודי מזרח אסיה מעניינים אתכם ומושכים אתכם.

  • רצון להכיר תרבות חדשה: אין זה פשוט ללמוד להכיר תרבות חדשה ודרך חיים אחרת, אך עבור רבים אין דבר מתגמל מזה. חשבו אם גם אתכם מעניין לדעת עוד על אורח חיים שונה ועל התרבות המופלאה של המזרח.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5232142
gsFTQQQcwR4a4V_NeXhrCwnb2RB_L-wA4bwlCt6TKG8
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-e88jRmpj1BYPKkwubETWNOrtCW1bJrGUArwocVPpW4U
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form