הכנס השנתי של החוג לפסיכולוגיה - שליטה ותגמול

להמשך הכתבה - הכנס השנתי בנושא שליטה ותגמול
תמונה
משתתפי הכנס השנתי - שליטה ותגמול
משתתפי הכנס השנתי - שליטה ותגמול

שליטה ותגמול | הכנס השנתי של החוג לפסיכולוגיה ע"ש פר שטנברג ז"ל

הכנס השנתי של החוג לפסיכולוגיה ע״ש פר שטרנברג  שנערך לאחרונה במכללה, התמקד השנה בנושא מרתק: שליטה ותגמול. שני מושגים אלה, המשמשים אותנו כמטבע שגור בחיי היומיום, מעוררות דיונים ומחלוקות רבים, בקרב קהילת החוקרים. "באופן טבעי, קיימים יחסים עדינים ושבריריים בין תהליכים המערבים תגמול לבין אלה המערבים שליטה. חלקם בעלי אוריינטציה חיובית אך חלקם האחר עלול להיות בעל אופי שלילי" אמר בפתח הכנס, ראש החוג לפסיכולוגיה ד"ר עומר הורוביץ "נקודת מחלוקת זו מהווה קרקע פורייה למחקרים רבים המתבצעים החל מהרמה התנהגותית וכלה ברמה המוחית. במהלך הכנס השנתי של החוג, ניסו המשתתפים להלך על הגבול הדק שבין תהליכים המובילים לאובדן שליטה לבין אלה המובילים לתגמול משליטה".

רשימת הדוברים הענפה בכנס, כללה בתוכה חוקרים אשר הציגו מחקרים המבוצעים הן בבעלי-חיים והן בבני-אדם, מנקודת מבט אובייקטיבית אך גם מתוך גישה מחקרית פנומנולוגית ולסטודנטים של החוג הייתה אפשרות להיחשף לחזית המחקר הנוגעת לתהליכי שליטה ותגמול בהתייחס לבריאות ולפסיכופתולוגיה כאחד. הכנס נערך בתמיכת תרומתה של קרן דוד פרידמן, שמזה מספר שנים לא מועט מאפשרת למכללה ככלל ולחוג לפסיכולוגיה בפרט, לקדם את המצוינות האקדמית ואת המחקר באופן מעורר השתאות. "אנו מודים לקרן על שותפות עמוקה ועל מתן האפשרות להגשים לנו מעט מהחלומות הלוקאליים בקמפוס. הכנס מאפשר לסטודנטים אפשרות להעמיק ולהרחיב אופקים" אמר ד"ר הורוביץ "הכנס כלל גם מחקרים של בוגרי החוג אשר מצויים במעבדות המובילות הפרוסות ברחבי הארץ. סטודנטים שעד לא מזמן בילו זמן רב בקמפוס תחת מכבש הלחצים של החוג לפסיכולוגים – כיום, הם הופכים לחוקרים מובילים במוסדות שונים – עבורנו הם מייצגים את הדור החדש של החוקרים בישראל – כאלה שמפעם בהם ה-dna הייחודי של החוג לפסיכולוגיה במכללת תל-חי".

פנינה בידרמן נציגת קרן דוד פרידמן, אמרה בפתיחת הכנס כי "הקרן מברכת את המכללה האקדמית תל-חי והחוג לפסיכולוגיה, אשר בנחישות ובמוטיבציה גבוהה הוציאו לפועל כנס חשוב זה אחרי שנתיים של קורונה. הכנס מתקיים בהוקרה לשמו של הנדבן השבדי פר שטנברג ז"ל, אשר תרם רבות באמצעות הקרן לפיתוח ההון האנושי בגליל בכלל ובתל-חי בפרט. תל-חי נחשבת למכללה מובילה וראויה לכל הערכה על תרומתה לפיתוח ההשכלה הגבוהה".

הרצאת הפתיחה בכנס הוצגה ע"י פרופ' יוסף גרודזינסקי, והיא התמקדה בנושא השפה האנושית: חירות מוחלטת בחסות הגנטיקה, או עבדות נרצעת לסביבה מתגמלת? לאחר מכן התקיים המושב הראשון שכותרתו הייתה: אובדן שליטה: פחד, דחק וחרדה. במושב הרצו מר אמיר בנחוס  על  דחק, שליטה ועמידות, ד"ר עומר הורוביץ על היבטים של פחד: שליטה ופלסטיות מוחית וגב' נופר רודוי על חרדה מבפנים: מחקר קוגניטיבי-פנומנולוגי. המושב השני עסק במציאת שליטה: היבטים התנהגותיים ומוחיים של תגמול משליטה. במושב זה הציגו פרופ' ברוך עיטם על מוטיבציה\יות משליטה: אחת, שתיים, או יותר (מידי), ד"ר נעם קרש נתן הרצאה בנושא כיצד חיזוק מניבוי סנסומוטורי תורם לביצוע מוטורי, יעילות שליטה קוגניטיבית וקבלת החלטות התנהגותיות וגב' ריקה אביב התמקדה במעגלים העצביים של חיזוק סנסומוטורי בעכברים

המושב השלישי עסק בפנומנולוגיה של שליטה, שייכות ופסיכופתולוגיה, במהלכו דיבר ד"ר אורן באדר על  שינויים של קשב ותפיסה חברתית בהפרעות נפשיות גישה פנומנולוגית, בו הציגו מר אוהד נווה -  בין שליטה להתמסרות – התמוססות גבולות העצמי במדיטציה וגב' אביה בן-דוד על  דימוי גוף וסכמת הגוף, שליטה ושייכות: מודל פנומנולוגי-קוגניטיבי לניתוח פסיכופתולוגיה.

לקראת סוף הכנס נערך מושב מסכם, בהובלת מארגני הכנס, ד"ר נעם קרש, פרופ' יוחאי עתריה וד"ר עומר הורוביץ. לאחר מכן התקיים מושב פוסטרים במהלכו הוצגו עבודות המחקר של הסטודנטים בחוג והוענק פרס  לסטודנטים רוי רמתי ועדן רביץ על הפוסטר מצטיין. מחקרם של השניים עסק בהבדלים בקרב מחלימי קורונה ולא מחלימים, בזיכרון לטווח ארוך. 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5252547
u7cqrCQOb7iqp72uZ9jtVLNp5qSTFab9kzf46GdVaPk
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-yy-PO1_urSiEwzfSaJfl_DncvpUBw2mJHfaUmVopkVI
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form