הקמת אוניברסיטה בגליל

להמשך הכתבה - הקמת אוניברסיטה בגליל
תמונה
ראשי הרשויות, משפחת ארליך ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון
ראשי הרשויות, משפחת ארליך ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון

אפריל 2022

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון בוועידת אצבע הגליל ע"ש אלעד ארליך: "אוניברסיטה בגליל קום תקום״

שרת החינוך  וחברת הקבינט המדיני-ביטחוני, ד"ר יפעת שאשא ביטון, שהשתתפה השבוע (יום שני) בוועידת אצבע הגליל, סיפרה כי במסגרת פעילותה  להקמת אוניברסיטת הגליל, מינתה ועדת מומחים שהחלה לפעול בימים אלה, בכדי לבחון היכן תקום אוניברסיטת הגליל ועל-פי איזה מודל תפעל. שרת החינוך התייחסה לרקטה ששוגרה אמש מלבנון ואמרה: ״השבוע קיבלנו ״תזכורת״ מהשכנים בלבנון, שמנסים, מדי פעם, לערער את השקט כאן. יש לנו תשובה אחת בשבילם, מעבר לזה שיש לנו צבא חזק שיגיע לכל מי שצריך מתי שצריך ויעשה כל מה שצריך כדי להבטיח את השקט והביטחון של אנשי הגליל כמו של שאר אנשי הארץ, התשובה שלנו אנשי הגליל היא לחזק את הגליל, לפתח אותו, לקדם אותו, ועכשיו גם להקים בו אוניברסיטה. כי הקמת אוניברסיטה בגליל היא מעשה של התחדשות, היא תיקון חברתי, ובראש ובראשונה היא מעשה של ציונות וככזו אני צריכים להתייחס אליה. אוניברסיטה בגליל קום תקום.״

בכנס השתתפו גם השר לפיתוח הנגב והגליל עודד פורר, שר התיירות יואל רוזבוזוב, חברות הכנסת נעמה לזימי ומירב בן ארי, מנכ"ל המכללה האקדמית תל-חי אלי כהן, מנכ"ל מכון המחקר מיג"ל דוד זגדון, ראשי הרשויות בגליל ובגולן: בני בן מובחר, אביחי שטרן, דימי אפרצב, חיים רוקח, דוד אזולאי, מוטי חטיאל, שוקי אוחנה, אילן אור, עמית סופר, שמעון סויסה, סטודנטים ותושבי האזור.

ועידת אצבע הגליל שנערכה ע"י המכללה האקדמית תל-חי, מכון המחקר מיגל, תנועת שינוי כיוון ואשכול גליל מזרחי, התקיימה זו השנה השביעית והפעם הוקדשה לנושא "אוניברסיטת הגליל – מחזון לפעולה". את הועידה פתח יו"ר הועד המנהל של המכללה האקדמית תל-חי אריק דיין שאמר: "החלום והחזון שלנו ושל מייסדי המקום הנפלא הזה, כבר עשרות שנים, הוא להקים על בסיסה של תל-חי וביחד עם מכון המחקר מיג"ל ומכללות נוספות בגליל המזרחי, את אוניברסיטת הגליל. אנו נערכים לכך ועובדים קשה על מנת שתקום פה אוניברסיטה מיוחדת, מתקדמת, וחדשנית שתביא למרחב הגליל המזרחי כ- 5000 סטודנטיות וסטודנטים חדשים, בנוסף על ה-5000 הלומדים היום בתל-חי. הקמת אוניברסיטה היא לא המטרה, היא האמצעי. האמצעי המהיר והיעיל ביותר לצמיחת האזור כולו".

השר עודד פורר אמר בוועידה: "אני חייב לומר בראיה שלי, כשבונים תוכנית ממשלתית חייבים לגבש חזון מאוד ברור. אני הגדרתי חזון מאוד ברור: התפקיד שלנו הוא לא לחבר את הגליל למרכז אלא להפוך את הגליל למרכז בפני עצמו. לא סביר שאזרח מצפת או מקרית שמונה ייסע בשביל טיפול רפואי למרכז. הממשלה הנוכחית גם משקיעה את תקציבה בשביל מטרה זו. ברגע שיוחלט המיקום של אוניברסיטת הגליל והמודל לפיו היא תפעל-  זה יקרה! מבחינה כלכלית ישראל פורחת, יש לנו את האפשרות. התקציב הוא לא מה שימנע הקמת אוניברסיטת הגליל".

את הרצאת הזרקור בוועידה נתן פרופ' דורון לביא מהאקדמית תל-חי, שדיבר על התועלות הכלכליות האדירות של הקמת אוניברסיטה בגליל המזרחי. הרצאת הפתיחה הועברה ע"י פרופ' אוריאל רייכמן,  שדיבר על היעדים והצעדים שיש לנקוט על מנת להקים אוניברסיטה בגליל המזרחי. במושב השני התקיים טקס מרגש לזכרו של אלעד ארליך ז"ל והרצאה של ד"ר אסתר לוטאצו, על תפקידה של מנהיגות מקומית בפיתוח עירוני-אזורי.. לאחר ההרצאה חתמו ראשי רשויות אצבע הגליל והגולן, על אמנה לשיתוף פעולה אזורי במימוש חזון האוניברסיטה בגליל. החלק האחרון של הועידה כלל שלושה מושבי תוכן אשר עסקו בהשפעה של השכלה גבוהה על תהליכי פיתוח כלכליים ותעסוקתיים באזור, תפקידה של קהילת הסטודנטים בעיצוב מדיניות לאומית והקשר שבין האקדמיה לשיפור שירותי הבריאות באזור. 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5237850
aEePU43eaIyq-_rHarNRuhiAefklEwRZT0IRiP-ea1E
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-OZ_q3orrgGFbBrKeTa3AzJUIdfQAtRj-eHgNZGq5v2o
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form