הקמת המכון הלאומי לחדשנות במזון בתל-חי

להמשך הכתבה - הקמת המכון הלאומי לחדשנות במזון בתל-חי
תמונה
הדמיה של מכון המזון החדש בתל-חי
הדמיה של מכון המזון החדש בתל-חי

קרן ביחד של משפחת סטלה ויואל קרסו חברה למכללה האקדמית תל חי לטובת הקמת המכון הלאומי לחדשנות במזון

בין המכללה האקדמית תל-חי ומשפחת קרסו מתקיימים יחסי שותפות ומחויבות ארוכי שנים ההולכים ומתהדקים. בימים אלה, נחתם הסכם רשמי בין המכללה ובין קרן ביחד, הקרן המשפחתית של סטלה ויואל קרסו, במסגרתו תתרום הקרן לבניית המכון הלאומי לחדשנות במזון, שיבנה בקמפוס מערב של המכללה ויקרא: "מרכז קרסו למדעי המזון" Carasso Center for Food Sience.

המרכז בשטח כ- 1,800 מ"ר במבנה בן שתי קומות, יכלול את המכון הלאומי לחקר המזון, לצד המרכז של החוג למדעי המזון במכללה. בטקס החתימה השתתפו השתתפו יואל קרסו- יו"ר הקרן, מנכ"לית קרן ביחד- עתר רזי אורן, יו"ר חבר הנאמנים של המכללה- זאב פלדמן, יו"ר הועד המנהל - אריק דיין, נשיא המכללה פרופ' אליעזר שלו, מנכ"ל המכללה - אלי כהן, חברי הנהלת המכללה וד"ר אופיר בנימין מהחוג למדעי המזון.

מכון המזון שיקום במכללה הוא חלק ממהלך אזורי מתמשך לעידוד צמיחה מכלילה בגליל: הוא מצטרף לפעילות המחקר שכבר קיימת בחוג למזון בתל חי ובמכון מיגל, מתחבר לפעילות עסקית-חברתית שמוביל ד"ר אראל מרגלית במרגלית סיטי במרכז העיר קרית שמונה, חממת פראש סטרט שגם יושבת בעיר, לפעילות גליליום לחינוך מדעי טכנולוגי באשכול גליל מזרחי ועוד.

מכון המזון שיקום, יביא  לגידול כושר התחרותיות והייצוא של תעשיית המזון הישראלית, לעידוד כלכלה מעגלית וקיימות ולקידום תחום הפודטק, המתבסס על חדשנות טכנולוגית בתעשיית המזון עם שמירה על איכות מוצר גבוהה והתייעלות. באמצעות המכון יתקיים קשר הדוק עם התעשייה במגוון רחב של תחומים: שירותים, מו"פ, מחקרים משותפים, ייעוץ והכשרה מקצועית. המכון יציע מגוון שירותים לתעשייה, שחלקם הגדול ניתן עד היום בחו"ל, זאת באמצעות מתקן פיילוט, ציוד אנליטי וסנסורי מתקדם וכן צוות חוקרים ויועצים. כבר היום, המכללה מקיימת קשרים ענפים עם עסקים בארץ, ועם מכוני מחקר בעולם. הקמת מכון המזון בתל חי, תביא לקפיצת מדרגה בתחום.

מכון המזון הלאומי יופעל ע"י המכללה האקדמית תל-חי, מכון המחקר מיגל, משרד הכלכלה, הרשות לחדשנות ושותף עסקי שגויס, אף הוא, בימים אלה. המכון  ישתרע על פני 1800 מ"ר ויכלול  800 מ"ר של מבנה פיילוט תעשייתי, 340 מ"ר - מבנה מעבדת מחקר, ו- 660 מ"ר שישמשו למבנה כיתות לימוד ומשרדים של החוג למדעי המזון במכללה. העלות הכוללת של המכון הלאומי לחדשנות במזון היא כ- 30,000 מיליון ₪.

"הקמת המכון הלאומי לחדשנות במזון, הינה חלק ממהלך לאומי כולל לקידום תעשיית המזון והפודטק בישראל כולה ובגליל בפרט בעקבות החלטת הממשלה" אומר מנכ"ל המכללה אלי כהן "מהלך זה הוא עוד צעד משמעותי ביצירת האקוסיסטם בגליל לו שותפים לצד המכללה ומכון המחקר מיגל גם מרגלית סטארט אפ סיטי גליל, חממת הפודטק  Fresh  Start, מתחם מיקרו התעשייה בק"ש ורשויות אשכול גליל מזרחי" .

בארוע החתימה על התרומה אמר יואל קרסו- "כמשקיע חברתי אני חש זכות ומחויבות לתמוך בהצמחת תשתיות שמאפשרות פיתוח כלכלי, בחיבור לנכסים שהגליל בורך בהם. פיתוח כלכלי שמשלים השקעה של המדינה וגורמים נוספים בחינוך מדעי טכנולוגי בגילאים צעירים יותר, ויוצר תעסוקה איכותית ותעשיה מתקדמת בגליל, ומעודדת צעירים – יהודים וערבים, לשמור את מרכז חייהם, בו".

"תעשיית המזון היא אחת התעשיות המשמעותיות בישראל. לתעשייה זו פדיון של כ 50 מיליארד₪ ומועסקים בה כ- 60 אלף עובדים בכ- 1000 מפעלים, למעלה ממחציתם קטנים או זעירים. תעשיית המזון מתאפיינת בתהליכי ייצור מסורתיים ורמת חדשנות נמוכה, המובילים לרמת פריון נמוכה, ולחשיפה נמוכה של התעשייה לתחרות ולמגמות עולמיות" מסביר ד"ר אופיר בנימין מהחוג למדעי המזון בתל-חי "כמו כן, קיימת עליה במודעות ובדרישות לאוכל בריא, עשיר בחלבון ולא מעובד. מכון המזון יספק את התשתיות הדרושות והייעוץ המקצועי, על מנת להתמודד עם הצורך בהעלאת הפריון וחיבור לטרנדים עולמיים של ייצור בר קיימא ומזון בריא וכן להטמעת חדשנות בתהליכי ייצור המזון ובמוצרי תעשיית הפודטק."

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5252675
o-397YBFGNb0JdZer8BWAFoTmT1f2I6GsKX_DYYAk1Y
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-zqcH3uTm7e2NzEEv_pF9TIV54na-kEPbBcuyCjCwuTw
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form