השכלה גבוהה בעידן פוסט קורונה | המכללה האקדמית תל חי

השכלה גבוהה בעידן פוסט קורונה

השכלה גבוהה בעידן פוסט קורונה

כנס בינלאומי שערכה המכללה האקדמית תל-חי בחן את התמודדות מוסדות ההשכלה הגבוה בארץ ובעולם עם מגפת הקורונה ואת השלכותיה של המגפה.

המכללה האקדמית תל-חי ערכה, לאחרונה, כנס בינלאומי תחת הכותרת: השכלה גבוהה בעידן הפוסט קורונה. בראש הכנס, שנערך בצורה מקוונת, עמד ד"ר איתן סימון, סגן נשיא המכללה האקדמית תל-חי. בכנס לקחו חלק הנהלת המכללה, יו"ר המל"ג  פרופ' אדו פרלמן ומר אסף וייס סגן מנהל קמפוס IL המיזם הלאומי ללמידה דיגיטלית, חוקרים ומומחים מהמוסדות האקדמיים בישראל ולצדם חוקרים ממוסדות אקדמיים מאירופה, ארה"ב והמזרח הרחוק. 

"עולם  ההשכלה הגבוהה עבר החל ממרץ 2020 טלטלה עזה. לראשונה, מאז מלחמת העולם השנייה, הופסקו הלימודים בקמפוסים ברחבי תבל וחוו מעבר ללמידה והוראה מרחוק" אמר ד"ר איתן סימון "זה היה מעבר חד ומורכב עבור סגל ההוראה והסטודנטים, אשר זימן אתגרים מרובים שכללו גם מרכיבים טכנולוגיים אך גם אתגרים אנושיים, פדגוגיים, אקדמיים הוראתיים ולימודיים. מטרת הכנס הייתה לקיים התבוננות אקדמית וגיבוש תובנות לכל בעלי העניין שהיו שותפים לתהליך, תוך ניסיון לתת מענה וכיווני מחשבה אודות היום שאחרי. נשאלות היום שאלות רבות באקדמיה לגבי היכולות האקדמיות הנדרשות לרכישת השכלה, ביצוע מחקר – מעבדה בתנאים אחרים ושונים ומיומנויות רבות אחרות מוטות עתיד. בעיקרן: כיצד יכשירו מוסדות ההשכלה הגבוהה היום את אזרחי המחר לנוכח המורכבות שהמציאות הנוכחית והעתידית תזמן. בכל הסוגיות הללו עסק הכנס".

ד"ר סנדי חביב, מהקמפוס לחדשנות בחינוך והוראה, במכללה האקדמית תל-חי, ריכז בכנס שני מושבים בינלאומיים בהשתתפות חוקרים ומומחים מהודו, תאילנד, רומניה, סרביה ו וארה"ב שמסכם את הכנס כמוצלח מאוד: "מגפת הקורונה השפיעה על המוסדות האקדמיים בכל רחבי הגלובוס. כולנו נאלצנו למצוא דרכים יצירתיות להתמודדות עם הלמידה מרחוק. במושבים אלה דנו בהשפעת המגפה על זכויות הנלמד, על רווחת הלומדים, על דרכי הלימוד ועל השימוש בטכנולוגיות חדשות ודרכי הערכה חדשים. מגפת הקורונה הציבה בפנינו כבני אדם בכל רחבי העולם אתגרים רבים ואנו כבני אדם נאלצנו למצוא דרכים כדי להתמודד עם האתגרים האלה במטרה לא להשבית את מערכת ההשכלה הגבוהה ואני סבור שהצלחנו לעמוד בכך".

סגן יו"ר המל"ג, פרופ אדו פרלמן אמר כי אחת מהשלכות הקורונה תהיה אימוץ הלמידה ההיברידית" אני מתנגד לקיום קורסים שנלמדים בו זמנית באופן פרונטאלי ובאופן מקוון. עלינו לאמץ מודל של קמפוס היברידי שבו חלק מהקורסים מתבצעים בצורה פרונטאלית מלאה וחלק בלמידה מרחוק. כל מוסד ימצא את הורסים המתאימים לכך".