חוקרים מתל-חי זכו במענק יוקרתי

להמשך הכתבה - חוקרים מתל-חי זכו במענק יוקרתי
תמונה
שלושת החוקרים מתל-חי שזכו במענק

שבעה חוקרים מהמכללה האקדמית תל-חי זכו במענק מחקר יוקרתי מטעם הקרן הלאומית למדע:

התרגשות רבה במכללה האקדמית תל-חי: שבעה אנשי סגל אקדמי של המכללה זכו בימים אלה במענקי מחקר מטעם הקרן הלאומית למדע ISF)).  

בין חברי הסגל שזכו במענק היוקרתי שלושה מרצים מהחוג למדעי החי:  ד"ר יוני  וורטמן,  שמחקרו מתמקד ב"היפותזת החישה המגנטית הסימביוטית: האם חיידקים מגנטוטקטיים שיתופיים משמשים כחיישן המגנטי בבעלי חיים?", ד"ר איתי אופטובסקי, שמחקרו עוסק ב"כח העל של פטריות – לחשוף את השפעתם המטבולית על חרקים בסביבת רקב" וד"ר רואי גוטמן, שמחקרו בוחן  האם השמנה הנגרמת ממזון עתיר שומן קשורה בפער בין קצב השעון היממתי הפנימי לקצב מחזור התאורה הסביבתי?"

חוקרים נוספים, שזכו במענק הם ד"ר איתי שרון, מהחוג למדעי המחשב, שמחקרו מתמקד ב"פיתוח שיטות חישוביות לאפיון אוכלוסיות וחיבור גנומים מבסיסי נתונים מטהגנומים עתירי מידע של קרקע". ד"ר יעל קדר, מהחוג ללימודים רב-תחומיים שמחקרה עוסק ב "ודאות ללא ספק ואמת ללא טעות": האפיסטמולוגיה המתמטית של רוג'ר ביקון". ההיסטוריון פרופ' מוסטפא עבאסי מהתוכנית לתואר שני בלימודי גליל, שמחקרו ההיסטורי מתמקד ב"התיישבות הכפרית בגולן בתקופה הממלוכית וראשית התקופה העות'מאנית: תקופת שגשוג או משבר?" ופרופ' שרון שניר מהתוכנית לתואר שני  בתרפיה באומנות, שמחקרה בוחן את "היחסים המשולשים בטיפול באמנות".

"אנו גאים בהישג מרשים ומכובד זה של המרצים שלנו, המשקף את רמת המחקר הגבוהה של חוקרי המכללה האקדמית תל-חי" אומר נשיא המכללה, פרופ' יוסי מקורי "לתפיסתנו מרצה טוב באקדמיה חייב לעסוק במחקר לצד ההוראה, ולכן אנו משקיעים רבות בפיתוח תחום המחקר בקרב המרצים בשלושת הפקולטות של המכללה. במסגרת זו, הקמנו רשות מחקר אשר פועלת לתמיכה ועידוד, הסגל האקדמי במכללה, לביצוע מחקרים ופרסומם בכתי עת מובילים. ובנוסף אנו עוסקים גם בפיתוח התשתיות הפיזיות, הכוללות מעבדות חדישות וציוד מתקדם, המאפשרים קיום מחקר ברמה גבוהה ואיכותית. משמח ומרגש לראות שהמאמץ נושא פירות".  

הקרן הלאומית למדע (ISF - Israel Science Foundation) היא הגוף המרכזי  התומך כיום במחקר הבסיסי במדינת ישראל. מענקי המחקר של הקרן ניתנים על בסיס תחרותי, על פי מדדי מצוינות מדעית. הקרן מפעילה מערך שיפוט והערכה בינלאומיים הייחודיים לה, המאפשרים לה לבחון את הבקשות ולדרגן בסופו של דבר. פעילות הקרן מקיפה את כל התחומים: מדעים מדויקים וטכנולוגיה, מדעי החיים והרפואה, מדעי הרוח והחברה. מקבלי המענקים הם חוקרים ישראלים באוניברסיטאות, במכללות, במכוני המחקר ובבתי החולים. כ-1,500 מדענים ישראלים נהנים מדי שנה מתמיכת הקרן. תמיכה זו מהווה כשני-שלישים מסך מענקי הקרנות למחקר בסיסי העומדים לרשות החוקרים בישראל.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5231565
osKAmVVrJdlFdEPecq6d_a1Q90HYfMptZfm8eKFzgCE
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-jVLl7bHQrC84PZa6cfTFJnou849EAsQXSQ2oRN-A5LI
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form