סיום תואר אקדמי עם לקות למידה

להמשך הכתבה - סיום תואר אקדמי עם לקות למידה
תמונה
מרכז תמיכה במכללה האקדמית תל-חי
מרכז תמיכה במכללה האקדמית תל-חי

גם עם לקות למידה או הפרעת קשב אפשר לסיים תואר אקדמי בהצלחה רבה

מרכז חממ"ה, באקדמית תל-חי, פותח את שעריו באמצעות מכינות קיץ ייחודיות לסטודנטים עם ליקויי למידה.

המכללה האקדמית תל-חי, הניצבת היום בצמרת המכללות הציבוריות בישראל, מציעה מגוון רחב של חוגים אקדמיים ותוכניות לימוד בתחומי מדעי החברה והרוח ובתחומי מדעי החיים. המכללה, ששוכנת בליבו של הגליל המזרחי מוקפת נוף ירוק ומרהיב, מצליחה לסחוף אליה אלפי סטודנטים מכל רחבי הארץ.

מרכז חממ"ה לתמיכה בסטודנטים לקויי למידה באקדמית תל-חי, הוא המרכז הוותיק והמנוסה ביותר בארץ, הפועל בהצלחה רבה כבר למעלה מ- 20 שנה. המרכז הצליח, לאורך השנים, לסייע לאלפי סטודנטים לקויי למידה ו/או עם הפרעות קשב, להתגבר על הקשיים ולהשתלב בצורה מוצלחת בלימודים אקדמיים. מרבית הסטודנטים המגיעים למרכז חממ"ה, חוו במהלך לימודיהם בבתי הספר היסודי והתיכון תסכולים רבים וקשיים לא מעטים. מרכז חממ"ה פותח בפניהם אופק חדש ומלהיב, ולעיתים לראשונה בחייהם הם חווים הצלחה גדולה בלימודים.

בימים אלה ההרשמה למכינות הקיץ של מרכז חממ"ה, המיועדות  למועמדים עם ליקויי למידה והפרעת קשב, שלרוב הם מועמדים עם תנאי קבלה חסרים, בעיצומה.

 מכינת הקיץ נמשכת כחודשיים, במסגרתה ילמדו הסטודנטים כיצד לשפר את דרכי הלמידה שלהם, ירכשו כלים להתנהלות אקדמית נכונה ולניהול זמן, יקבלו חונכות אישית ותגבורים קבוצתיים במקצועות נבחרים, תמיכה רגשית, לימוד בחדרי מחשבים מאובזרים בטכנולוגיות מסייעות ועוד. לבוגרי המכינה עדיפות בקבלה לחוגי האקדמיה, והם אף יוכלו להמשיך ולקבל תמיכה רחבה וליווי אישי מצוות חממ"ה לאורך כל לימודיהם באקדמיה. כמו כן יוכלו לפרוס את לימודיהם בהתאם לפקולטה בה ילמדו.

מיכל כהן, בוגרת החוג למדעי המזון מספרת: "הרבה אנשים לא יודעים אבל אני קודם כל סטודנטית של מרכז חממ"ה. כן, אני לקוית למידה! ולמה אני כל כך גאה להגיד את זה? כי בשבילי מרכז חממ"ה הוא לא רק הדרך בזכותה בכלל נכנסתי לעולם האקדמיה, אלא גם הבית השני שלי. הצוות המדהים של המרכז קיבל אותי בזרועות פתוחות, נתן לי הרגשה טובה, האמין בי מהרגע הראשון ובעיקר גרם לי להאמין בעצמי. היום זה נשמע מוזר להגיד שבגרות בקושי עשיתי כי מאז שהתחלתי את התואר אני במקום אחר לגמרי. סיימתי את לימודי בהצטיינות והיום אני אומרת בפה מלא כי זה בזכות המסגרת התומכת שקיבלתי ממרכז חממ"ה. קיבלתי כלים ואסטרטגיות להתמודדות עם קשיי הלמידה, עם הפרעת הקשב ואפילו תמיכה רגשית. חשוב לי להעביר את המסר לכל מי שמעוניין ללמוד באקדמיה וחושש לעשות זאת בגלל לקות הלמידה, לא לוותר! כל אחד יכול להצליח, במרכז חממ"ה תקבלו את כל התמיכה והכלים הדרושים כדי להצליח בגדול. מבטיחה לכם שזה אפשרי ותשמחו לגלות שחממ"ה הופכת להיות הבית השני גם שלכם".

ליאור דרומי, בוגרת החוג לעבודה סוציאלית: "הניסיון בקבלה לאקדמיה יכול להיות פשוט אם רק תקבל את הציון הנכון, הטוב ביותר, זה שיוכיח כי אתה הוא זה שמתאים להיות המועמד הראוי ביותר! האמנם? ברצוני לשתף בחוויית הקבלה שלי לאקדמיה ואולי לנסות לשנות את קו המחשבה הראשוני שהצגתי כי הרי, אנחנו הרבה יותר ממספר. כשניסיתי להתקבל ללימודים התקשרתי למוסדות אקדמיים רבים וכל פעם מחדש שמעתי את המילה "לא". ולמה? כי הציונים שלי בבגרות ובפסיכומטרי היו נמוכים ולא עמדו בתנאי הקבלה. כשכבר כמעט עמדתי להרים ידיים ולקבל החלטה, כי האקדמיה היא אינה בשבילי שמעתי על מרכז "חממ"ה" לסטודנטים לקויי למידה, שנמצא באקדמית תל-חי. זה מרכז שמאפשר לסטודנטים עם הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה, להתקבל לאקדמיה לאחר שהם עוברים מכינה. על מנת למקסם את ההצלחה המרכז ממליץ על פריסת התואר על פני ארבע שנים. חששתי רבות מהמיונים ולאחר הודעת המכללה כי התקבלתי לתוכנית הייתי מוכנה לעשות את הכול כדי להוכיח לכל אלו שאמרו לי "לא" שאני באמת יכולה. במהלך המכינה למדתי רבות אודות הפרעת הקשב שלי, אודות היכולות שלי, רכשתי אסטרטגיות למידה והתמודדות עם מצבים לימודיים בכלל. בנוסף, במהלך כל הלימודים היה לי חונך אישי שעזר וסייע לי, בנוסף לשירותים נוספים אותם מעניק המרכז. היום, כשסיימתי את לימודי, ולאחר שקיבלתי ציונים מאוד גבוהים במהלך התואר, הבנתי שזה הרבה בזכות מרכז חממ"ה!"

ביום חמישי 4.3.21 יתקיים יום חשיפה למרכז חממ"ה לתמיכה בסטודנטים לקויי למידה, לפרטים נוספים ולהרשמה פנו אלינו בטלפון 04-8181420/1

לשיחת וואטסאפ עם יועצי המרכז.

ליצירת קשר עם מרכז חממ"ה.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5252414
ZL2l39iD7qrzNHvFOmDfVVH_RnjC5tetvTDozcHD_Cg
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-dn7A1yIAsl6OyJ9bt_TzuEsfn0EqqQa8AnCbZL8qCO4
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form