פרויקט "פריפריה אהובתי"

להמשך הכתבה - פרויקט "פריפריה אהובתי"
תמונה
ד"ר יהל קורלנדר
ד"ר יהל קורלנדר

המכללה האקדמית תל-חי בפרויקט משותף עם רדיו גליל עליון, המתנ"ס וקבוצת פטיפון

ביום רביעי האחרון התרחש אירוע נדיר באזורינו: צעירים מקרית שמונה, מהקיבוצים, מהמושבים וסטודנטים מהמכללה האקדמית תל- חי התחברו ופעלו יחדיו לכדי אירוע ססגוני ומגוון - "פריפריה אהובתי" שמו. האירוע התחיל בחמש אחר הצהרים ונגמר מאוחר בלילה כשבמרחב התחלפו עשרות אנשים, צעירים ומבוגרים מכל האזור. המפגש שילב את אירוע סיום השנה של קורס סמינריון משלב עשייה, בחוג הרב- תחומי בתל-חי ואת אירוע החשיפה למרחב החדש: הפטיפון גלרי.

קורסים משלבי עשייה הם יוזמה של הועדה לתכנון ותקצוב, של המועצה להשכלה הגבוהה בישראל ונועדו  לקדם פעילויות אקדמיות בקהילה. "פרויקט מיוחד זה החל בקורס אחד, במקבץ סוציולוגיה הנלמד במסגרת החוג ללימודים רב-תחומיים" אומרת ד"ר יהל קורלנדר, בת הגליל, המרצה בקורס "זה היה החלום שלי, לעשות קורס שיצור חיבורים בין אנשים פה במרחב הזה, קורס שיגרום לסטודנטים ולי לחשוב על הגליל ולחשוב על האנשים שחיים בו ואיך לחבר אותם כך שאירוע תרבות אזורי היה רק דבר מתבקש אבל אני עדיין המומה מגודל ההצלחה."

״פטיפון מוזיקה מקורית״ הוא מיזם שנוצר מתוך הקהילה, שמטרתו לקדם תרבות מוזיקה מקומית בקריית שמונה ובגליל העליון. הוקם על ידי צעירים מהצפון וסטודנטים בהווה ובעבר מתל-חי שרואים את עתידם בגליל. במסגרת המיזם מתקיימים ג׳אמים קבועים כל שלישי בבית החאן, הופעות ואירועי אומנות ותוכן. המיזם נתמך על ידי מתנ"ס קרית שמונה.

עם הרעיון לאירוע ועם מימון מטעם דקאנט הסטודנטים במכללה אקדמית תל-חי פנתה ד"ר קורלנדר לרדיו קול הגליל העליון והזמינה אותם להצטרף. ביחד הם פנו למתנ"ס קרית שמונה ולקבוצת פטיפון שפועלת בקרית שמונה יחד עם המתנ"ס. שיתוף הפעולה בין כל הגופים היה מידי, כולם נרתמו בשמחה והתלהבות לפרויקט והאירוע התחיל לקרום אור וגידים. אחד הרעיונות היה לתת במה, במסגרת ה אירוע, לסטודנטים של הקורס ולאפשר להם להציג את תוצרת העבודה שלהם במהלך הסמסטר. אחד מהם – יואב גולדשטיין כתב את עבודת הסמינריון שלו בנושא נגישות לטיפול, בקרב אנשים עם צרכים מיוחדים. בין היתר כתב יואב על המוטיבציה שלו לעסוק בתחום מחקר זה: "לפני הגעתי לצפון, התגוררתי במרכז הארץ וליוויתי מספר רב של ילדים ומבוגרים עם צרכים מיוחדים. עבודה בתחום זה גרמה להיות ער לאתגרים שונים בעבודה עם אוכלוסייה זו, החל מסדק במדרכה אשר מונע מעבר של כיסא גלגלים, מדרגות בכניסה למקומות ציבוריים וכלה בנסיעה בהולה לבית חולים במצב קיצוני. כל אלו מצביעים על הקשיים היום יומיים איתם מתמודדים אנשים עם מוגבלויות".

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5239600
SWEi5PpXjDlM1kHzUDadgnTnHnc2hlbcWXSbJmoKm_o
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-YOk-T2aJrzrN-J2AzglOB-n3lbcwZ-0UZMRCVjozomM
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form