תלמידי הגליל העליון מדברים סינית

להמשך הכתבה - תלמידי הגליל העליון מדברים סינית
תמונה
סטודנטים מהחוג ללימודי מזרח אסיה
סטודנטים מהחוג ללימודי מזרח אסיה

סטודנטים מהחוג ללימודי מזרח אסיה במכללה האקדמית תל-חי מלמדים סינית בבתי הספר.

האם שמעתם כבר תלמידי בתי ספר יסודיים, "הנדיב" במטולה ו-"המגינים" בקריית שנונה, מדברים סינית? מי שכבר נחשף לשיחה בין הילדים שדנו, בהתלהבות, באופן ההגייה הנכון של ברכות סיניות, התרגש מאוד!

הדבר מתאפשר הודות לפרויקט ייחודי המתנהל במכללה האקדמית תל-חי. במסגרת קורס משלב עשייה חברתית "סינית למתקדמים" מלמדים הסטודנטים מהחוג ללימודי מזרח אסיה את תלמידי כיתות א' עד ו' את השפה הסינית. הפרויקט מתקיים בשיתוף פעולה עם המדור לקשרי אקדמיה וקהילה במכללה בתיאום מלא עם מנהלי בתי הספר. הפרויקט מאפשר לתלמידי בתי הספר להיחשף לתרבות עתיקת הימים של סין, להכיר את יסודות השפה הסינית, ללמוד את הכתב הסיני המיוחד, לפתח סקרנות ללמידה ורגישות תרבותית.

לדברי גב' ורה וודבוד, המרכזת את הפרוייקט, "במהלך השיעורים התלמידים לומדים להגיד מילים ומשפטים בסינית מודרנית, להציג את עצמם, לספור ולשיר בסינית, הכול בצורה של משחק מהנה." עבור הסטודנטים והסטודנטיות בחוג זו חוויה משמעותית מאוד: הסטודנטים ירדן מוסטקי ואורי מויאל משתפים, שהופתעו מרמת ההצלחה של הפרויקט ומהסקרנות הרבה של הילדים והרגישו שזו זכות גדולה להעביר את הידע שצברו במהלך הלימודים במכללה לדור הצעיר. משמעותית  לא פחות, היא העובדה שהפרויקט אפשר לסטודנטים ולסטודנטיות להתנסות בהוראה וללמוד על עצמם ועל היכולות שלהם בהדרכה.

"החזון שלנו" אומרת ד''ר סופיה כץ המובילה את הקורס משלב העשייה "הוא להעמיק את שיתוף הפעולה עם הקהילה המקומית ולהרחיב את הפרויקט לבתי ספר נוספים באזור. כיום מאפשר משרד החינוך להיבחן בבחינת בגרות בשפה הסינית. אנחנו מקווים שיותר ויותר תלמידי בתי ספר ילמדו סינית. אין לי ספק שזה יעשיר את החוויה הלימודית שלהם ויכין אותם טוב יותר לחיים בעולם הגלובלי של ימינו." 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5232595
BotH8dcxbo8fJ-OPbsiZXKu4hyeVdMSeJyOEQjhwrCg
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-E6ETmzxK6oibd-EkgQA1ClbyE-HbsYIALPa1MNKvrqQ
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form