מהי אנרגיה ירוקה?

מהי אנרגיה ירוקה?

ככל שאנחנו מודעים יותר ויותר להשפעות האנושות על הסביבה, כך החשיבות הטמונה במעבר ממקורות האנרגיה המסורתיים למקורות מתחדשים הולכת ונעשית מקובלת על יותר ויותר צרכנים. במסגרת לימודי מדעי הסביבה לומדים גם על פתרונות אנרגיה ירוקה, המהווה פתרון קיימות ראשון במעלה. אך במה מדובר? אילו סוגי אנרגיה ירוקה יש? וכיצד השימוש באנרגיה כזו תורם לסביבה? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא.

אנרגיה ירוקה על קצה המזלג

אנרגיה ירוקה, הנקראת גם "כוח ירוק", מספקת את התועלת הסביבתית הגדולה ביותר וכוללת יצירת חשמל המופק ממקורות סולאריים, באמצעות הרוח, ביו-גז, הידרואלקטריקה ומקורות נוספים. המשמעות בפועל היא שכשאתם משתמשים באנרגיה ירוקה, אתם לא מקבלים חשמל ממקורות האנרגיה המסורתיים כמו חברת החשמל, אלא ממקורות חלופיים ששומרים טוב על הסביבה.

סוגים עיקריים של אנרגיה ירוקה

ישנם לא מעט סוגים של אנרגיה ירוקה המגיעים ממגוון מקורות. חלקם מתאימים לאזורים מסוימים, ולכן יש כל כך הרבה אנרגיה מתחדשת העושה את  דרכה לרשת האנרגיה המסורתית. הנה סוגי האנרגיה הירוקה העיקריים:

אנרגיה סולארית

השמש היא מקור אנרגיה נקי וטבעי. הכוכבים, חשוב לדעת, מייצרים כמות עצומה של אנרגיה באמצעות היתוך גרעיני, ואת האנרגיה הזו אוספת השמש ומתרגמת אותה לקרינה  - את הכוח העצום הזה הופכים לאנרגיה ירוקה. פאנלים סולריים הוא אולי הצורה הפופולרית ביותר לקבלת אנרגיה ירוקה- האור השמש מייצר זרם חשמלי.

אנרגיית רוח

אנרגיית רוח היא מקור אנרגיה נוסף המופעל על ידי השמש- וכך זה עובד: רוחות נגרמות כתוצאה מחימום לא אחיד של האטמוספירה. חוסר האחידות הזה מושפע בין השאר מסיבוב כדור הארץ ובאופן שבו הוא מקיף את השמש. שלא כמו אנרגיית סולארית, כאן העיקרון שבו נהפכת הרוח לאנרגיה ירוקה הוא פשוט למדי. הרוח מסובבת להבי טורבינה, המסובבים בתורם מנוע פנימי, שמסובב גנרטור – ויוצר חשמל נקי. על אף שזה נראה כמו פתרון פשוט, חשוב לדעת שנדרשות חוות טחנות רוח עצומות כדי לייצר חשמל שבאמת יוכל להשפיע על הסביבה.

אנרגיה הידרואלקטרית

אנרגיה הידרואלקטרית מופקת באמצעות לכידת האנרגיה הנמצאת במים זורמים. לרוב העיקרון הזה מושג באמצעות אחסון מים במאגר או בסכר מים, וזהו אחד האמצעים היעילים והפופולריים ביותר להפקת אנרגיה ירוקה. בשנת 2107 בלבד, כך מעריכים מומחים, 4 טונות של גזי חממה לא שוחררו לאטמוספרה כיוון שהופקו באופן חלופי באמצעות כוח המים!

ביו-גז

היופי שיש בטכנולוגיית הביו-גז הוא שלא מדובר רק במקור אנרגיה ירוק להפליא, אלא גם כזה שעושה שימוש בפסולת שלנו. איך זה עובד? כשחומר אורגני מתפרק, הוא מאוחסן במיכלים ללא חמצן וכך תוסס ומפיק פחמן דו חמצני, מתאן וגזים נוספים את המתאן שהופק בתהליך ניתן לרתום לטובת שימוש לחימום בתים, ייצור כלי רכב ודלק, והפסולת הכוללת שנאספה הופכת לדשן עשיר בחומרים מזינים, המושלם לשימוש ביתי ואפילו לצרכים תעשייתיים.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5233026
OjxJ7D2LnHP7SqcMDUirWoZw0h65yOXBvrtaAKPLjvc
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-FvFl5LM_lMvtOLv7eG9bJUgaCe_LmyjHbiWatNGoKlk
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form