מה ההבדל בין תואר במדעי ההתנהגות לתואר בפסיכולוגיה

להמשך הכתבה על ההבדל בין תואר במדעי ההתנהגות לתואר בפסיכולוגיה

אחת ההתלבטויות העומדת על הפרק בקרב לא מעט אנשים שמעוניינים ללמוד תואר אקדמאי כלשהי היא: האם כדאי להם ללמוד תואר במדעי ההתנהגות או שמא כדאי להם ללמוד תואר בפסיכולוגיה. מדובר על תארים שבהם תוכניות הלימודים דומות, אך יחד עם זאת, יש הבדלים ביניהן ועל כן, חשוב להכיר את תוכניות הלימוד, להבין מה הולכים ללמוד במסגרת כל תואר ומהו ההבדל בין התארים ורק לאחר מכן להכריע מה כדאי ללמוד.

למה מדובר על תארים שמבלבלים ביניהם?

בחירת תוכנית לימודים מחייבת כל אדם להכיר היטב את מה שמאפיין את התוכנית. אם התחלתם לברר אודות תואר במדעי ההתנהגות ותואר בפסיכולוגיה, אתם בוודאי מבינים כי מדובר על נושאים די דומים. ניתן להתקדם משני התארים המדוברים לתואר שני בפסיכולוגיה ולעבוד לאחר סיום התואר השני בתחום הטיפול הקליני. יחד עם זאת, יש להבין כי לא מדובר בתארים זהים וכי ניתן למצוא ביניהם לא מעט הבדלים הן מבחינת פרק הזמן שבו לומדים במסגרת כל תואר, הן מבחינת תנאי הקבלה לכל תואר והן מבחינת התכנים שלומדים בכל תוכנית לימודים.

מה שונה בין תואר בפסיכולוגיה לתואר במדעי ההתנהגות?

תואר במדעי ההתנהגות כולל בו בין היתר חלק מלימודים שנלמדים במסגרת תואר בפסיכולוגיה. תואר במדעי ההתנהגות בניגוד לתואר בפסיכולוגיה, יכלול בו את תחומי הסוציולוגיה והאנתרופולוגיה. מדובר על תואר שמתאים מאוד עבור כל אדם שמעוניין להשתלב בעבודה בארגונים שונים, במשאבי אנוש ועוד. תואר בפסיכולוגיה לעומת זאת רלוונטי בעיקר עבור אנשים שמעוניינים לעסוק בתחום הטיפול באנשים בין אם במסגרת בית חולים כלשהו ובין אם באופן פרטי.

גם לימודי פסיכולוגיה וגם לימודים לתואר במדעי ההתנהגות נמשכים 3 שנים. בכדי לעסוק בתחום הפסיכולוגיה יש צורך להמשיך ללמוד לימודי תואר שני שלרוב יסתכמו בשנתיים. תנאי הקבלה לתואר בפסיכולוגיה לרוב יהיו תובעניים יותר הן מבחינת ממוצע הבגרות והן מבחינת ציון הפסיכומטרי מתנאי הקבלה לתואר במדעי ההתנהגות. בוגרי תואר ראשון בתחום מדעי ההתנהגות יכולים להשתלב בתום הלימודים בתחומי עבודה שונים כגון: גיוס, משאבי אנוש, כוח אדם ועוד. השכר ההתחלתי של פסיכולוגים יהיה גבוה יותר מהשכר של עובדים בתחומים שניתן לעסוק בהם לאחר שלומדים משאבי אנוש.

מה לומדים בכל תואר?

כאמור, בתואר במדעי ההתנהגות יגעו לא מעט בתחומים שונים מהפסיכולוגיה, אך יחד עם זאת, ישלבו לימודי סוציולוגיה ואנתרופולוגיה. בתואר בפסיכולוגיה לומדים בעיקר על גישות שונות לצורך טיפול ואבחון התנהגויות שונות. במהלך הלימודים משלבים גם עבודה מעשית בתחום הטיפולי.

תואר במדעי ההתנהגות רלוונטי מאוד עבור אנשים שמעוניינים לצבור ידע כללי שיאפשר להם להשתלב במקומות עבודה שונים ומגוונים ואילו לימודי תואר בפסיכולוגיה הם לימודים מכוונים לתחום עיסוק אחד ספציפי.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5251923
LoCrUUnWPVZ8pyhgf2eb2A1fMxowqYu1hJ-xppmnmM0
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-PwoS4AdK0jpDsJFGkq5SS4yivLvMUyPuw6vIAUVnfWs
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form