מה לומדים בתואר במדעי החיים?

מה לומדים בתואר במדעי החיים?

הגיע הזמן והגיעה השעה: אתם צריכים להחליט מה אתם לומדים בשנה הקרובה, והיכן. כשמגיע הזמן להחליט מה לומדים באוניברסיטה, העולם מתחלק לשלושה חלקים: אלה שיודעים בדיוק באיזה מסלול קריירה לבחור, אלה שלא ממש יודעים מה הם רוצים לעשות אלא רק רוצים להמשיך וללמוד את המקצוע האהוב עליהם מימי בית הספר ועל הקבוצה השלישית, שהיא גם הרוב, מבינה שיש מקצוע או תחום שהם היו רוצים להתמקצע בו, אך לרוב לא מבינה מה המשמעות שלו, מה באמת לומדים וגם מה אפשרויות הקריירה בתחום. לא מעט סטודנטים לעתיד שמתלבטים האם לפנות לתואר מדעי החיים חושבים בדיוק כך – זה נשמע מעניין, בטח יש בזה לא מעט אפשרויות תעסוקה, אבל מה זה בדיוק? מה לומדים בתואר? למי הוא מתאים? ומדוע כדאי "ללכת עליו"? הנה כל מה שצריך לדעת לפני שבוחרים בתואר בתחום מדעי החיים.

מסתרי המדעים של החיים

מדעי החיים הם קבוצת המקצועות המדעיים שהמשותף להן הוא אחד: חקר האורגניזמים החיים. לכן, אם נהניתם ללמוד ביולוגיה בבית הספר, סביר להניח שתתעניינו במגוון התוכניות למדעי החיים. אם העולם מעניין אתכם, אם אתם רוצים לגלות מה קורה במעטפת הכי דקה ובסיסית של החיים ואם תמיד הסתקרנתם לדעת איך המערכות הכי מרתקות של כל היצורים החיים עובדות, החל מבעלי החיים, הצומח וכמובן גם המין האנושי – זה בדיוק התואר בשבילכם!

מה נכלל תחת תואר מדעי החיים?

מדעי החיים הם שם כולל המאגד תחתיו מגוון תחומי ידע ומחקר מדעיים, שלכולם יש מכנה משותף מרכזי: חקר היצורים החיים על פני כדור הארץ, החל מבני האנוש וכלה במולקולות הקטנות ביותר. בין השאר, כולל התואר קורסים הנלקחים מתארים שונים – מדעי הרפואה, ביוטכנולוגיה, ביולוגיה, כימיה, מדעי המזון וכדומה. אך למרות שמדובר בתואר המשלב מגוון רחב של עולמות, כולם עוסקים במחקר הסביבתי, המחקר הביולוגי והמחקר הגנטי הקיים על פני הגלובוס. בתום התואר, ואם תחליטו להיות חוקרים או להתמקצע כמדענים בתחום, תזכו לקחת חלק באחת התופעות המרתקות ביותר שיש בעולם: עולמם של היצורים החיים באשר הם, והקשר בינם לבין כדור הארץ והסביבה.

תחום אחד – אימפקט רחב. מאוד.

ההשפעה שיש לתחום מדעי החיים רבה ואדירה, וקשה לתחום אותה לעולם אחד. לא רק שעולם הרפואה תלוי בגילויים מתחום מדעי החיים, אלא שמדעי החיים במידה רבה משפיעים כמעט על כל היבט בחיים שלנו, החל מעולם הכלכלה, דרך עולמות החקלאות ועד לתחום השבחת המזון.

התוספת שתופסת

תחום מדעי החיים כולל הרבה יותר מאשר רק לנתח צפרדעים בשיעור או לדעת לדקלם את כל החלקים בגוף האדם. במהלך התואר תשלבו בין מספר תחומים מרתקים – מדעים ביולוגיים, ביוכימיה ומדעים ביו-רפואיים. בעוד שהראשון דומה יותר לשיעורי הביולוגיה בבית הספר (רק הרבה יותר מקיף ומעמיק, כמובן), השניים האחרים מציעים דרכי לימוד נוספות וייחודיות שיכולים לא רק להעשיר את הידע שלכם בצורה מדהימה, אלא גם לפתוח לכם את הדלת למגוון תחומי תעסוקה וקריירות בתחום.

כמה זה אחד ועוד אחד?

לא מצליחים להחליט בין לימודי ביולוגיה או כימיה, למשל? אוהבים מגוון תחומים מדעיים וביולוגיים אך חוששים שהשילוב ביניהם כמעט בלתי אפשרי? לא אם אתם בוחרים בתואר במדעי החיים. החל מכימיה אורגנית, ביולוגיה סינתטית או אימונולוגיה (חקר מערכת החיסון) ועד חקר האורגניזמים הרב תאיים, אתם תוכלו לקבל הזדמנות פז להתמחות במגוון ענפי ביולוגיה מרתקים.

מגוון הנושאים הרחב הנכלל תחת תואר במדעי החיים פשוט מעולה לכל מי שמתעניין ברפואה, אך לא רוצה להשלים קריירה מסורתית כרופא מוסמך. במקום "להצטמצם" לקריירה אחת בלבד, תואר במדעי החיים מבטיח שהאפשרויות שלכם יהיו פתוחות כל הזמן – וכך נותן לכם הזדמנות ליהנות מאפשרויות בחירה רבות ומגוונות לקריירה שלכם.

טעימה מנושאי הלימוד

סקרנים לדעת מה מחכה לכם במהלך התואר? בואו נפזר מעט את הערפל ונצלול אל תחומי הלימוד. במהלך התואר הראשון, תזכו להיחשף לתחומי ידע מגוונים בתחום מדעי החיים: מדעי הצמח, בוטניקה, אקולוגיה, גנטיקה, ביוכימיה, חקר חלבונים, אוקיאנוגרפיה, זואולוגיה, אבולוציה, ביולוגיה תאית, הנדסה גנטית, פיזיולוגיה, מדעי המוח, מדעי ההתנהגות וכן כימיה, סטטיסטיקה, מתמטיקה ופיזיקה, המהווים בסיס ללימודי המדעים.

ניסיון מעשי – עוד לפני הלימודים!

אז הבנתם שתואר במדעי החיים יאפשר לכם לשלב תחומי עניין מגוונים בעולמות הביולוגיה והאקדמיה בכלל, אך בואו נודה על האמת: לא לכולנו יש את המותרות של לבחור במקצוע מסוים רק כי אנחנו מוצאים שהוא מעניין. נכון, לא נפנה גם לתחום מסוים רק כי הוא מבטיח קריירה וחשוב למצוא גם עניין וזיקה לתחום, אך השילוב בין העובדה שחייבים למצוא פרנסה בתום הלימודים לעובדה שאנו חייבים לממן איכשהו את הלימודים, עלולה לגרום לנו פעמים רבות לבחור בדרך ה"קלה" יותר ואולי לזנוח את החלומות שלנו. אם אתם מזדהים עם מה שכתוב כאן, אנחנו כאן כדי להרגיע: תואר במדעי החיים מאפשר לכם לשלב, בקלות ובהצלחה רבה, בין לימודים לבין תחילת הקריירה שלכם. לא רק שזה אפשרי, זה אפילו כדאי. באופן זה תוכלו לקחת את כל מה שלמדתם בחדר ההרצאות ובמעבדות השונות ולגלות כיצד החזון התיאורטי מתגשם ובא לידי ביטוי בעולם הגדול.

אפשרויות הקריירה לאחר התואר

לאחר השלמת תואר במדעי החיים, תוכלו להמשיך לתארים מתקדמים יותר (שני ושלישי) לטובת התמקצעות בשדה המחקרי-ביולוגי. לחילופין, תוכלו כבר ליישם את שלמדתם ולבנות קריירה מעשית במגוון תחומים, החל מהשתלבות בתחומים הדורשים ניסיון לימודי במדעי המוח, ביולוגיה תאית, ביולוגיה חישובית, חקלאות, אקולוגיה, אבולוציה ואפילו הוראת מדעי החיים במגוון תעשיות – הייטק, הוראה, מחקר אקדמי, מרכזי מחקר ופיתוח תעשייתיים ועוד.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5229557
NeAekvXz1iN7kgad8mEX-6F_jGR6QCbnY7P0hyyc8bw
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-xQuBF91sFulxYKv8ztbcLwRSgDHNtyQWqwKRRr-s-c4
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form