מה לומדים בתואר ראשון במזרח אסיה?

תואר ראשון במזרח אסיה

חולמים ללמוד סינית או יפנית? התרבויות במזרח הרחוק מרתקות אתכם? מכורים למנגה ולקיי פופ?

תואר ראשון בלימודי מזרח אסיה נשמע כמו הבחירה המושלמת בשבילכם! מדובר במסלול מרתק וייחודי, אשר יפתח בפניכם דלתות למגוון רחב של תחומים ואפשרויות תעסוקה.

ריכזנו עבורכם את כל הפרטים, כדי שתדעו מה לומדים ואיפה, מהם תנאי הקבלה ואילו עוד מסלולים ניתן לשלב במסגרת התואר. בהצלחה!

 

היכן אפשר ללמוד ומהם תנאי הקבלה?

עד לפני שנים ספורות, לימודי מזרח אסיה היו דבר דיי נדיר בישראל ורק מוסדות ספורים הפעילו את המסלול, וביניהם מכללת תל חי. בשנים האחרונות מתגברת ההבנה כי המזרח הרחוק הופך להיות מוקד כוח חדש – הן מבחינה כלכלית והן מבחינה פוליטית, והיום כבר אפשר לראות יותר ויותר מוסדות אקדמיים אשר מציעים את מסלול הלימודים הנ"ל.

לכל אחד מהמוסדות האקדמיים יש את תנאי הקבלה שלו, אך באופן עקרוני הדרישות נעות סביב ציון פסיכומטרי של 500 וממוצע בגרויות של 90 או 100. בחלק מהמוסדות ניתן להתקבל רק על סמך ציוני בגרות או פסיכומטרי, במידה והם גבוהים מספיק.

וכמו בכל המוסדות האקדמיים בארץ תצטרכו לגשת גם לקורסים באנגלית, או לקבל פטור על סמך ציוני הפסיכומטרי או מבחן אמיר"ם.

אין לכם את ממוצע הציונים הדרוש? אל תתייאשו! ברוב המוסדות האקדמיים ניתן להגיש בקשה לוועדת חריגים. לוועדה יש סמכות לקבל גם סטודנטים עם ממוצע מעט נמוך יותר. בדרך כלל הקבלה תיעשה על סמך הריאיון האישי וההתרשמות מכם, וככל הנראה שתידרשו לעמוד בממוצע ציונים מסוים במהלך הסמסטרים הראשונים ללימודים.

 

על מסלול הלימודים

כאמור, מסלול הלימודים בתואר הראשון ללימודי מזרח אסיה הוא מסלול מאוד ייחודי ומרתק. ברוב המוסדות מדובר במסלול דו חוגי, כלומר שילוב בין שני חוגים – אך על כך נרחיב בהמשך. קודם כל נתמקד בלימודי מזרח אסיה עצמם.

למעשה כאשר אנחנו מדברים על מזרח אסיה או על "המזרח הרחוק" כפי שנהוג לקרוא לאזור הגיאוגרפי הזה בשפת היומיום, חשוב לזכור כי אנחנו מדברים על אזור גיאוגרפי ענק שכולל בתוכו כמה וכמה עמים ומדינות שונים לחלוטין האחד מהשני. רוב הישראלים לא רואים שום הבדל בין השפה היפנית לבין הסינית או הקוריאנית, וכך גם לגבי המנהגים והתרבויות. אך בפועל מדובר במדינות עם היסטוריה עשירה מאוד ושונה מאוד האחת מהשנייה.

הבסיס של לימודי מזרח אסיה הוא התמקדות בכמה מהמדינות המובילות באזור זה: סין, יפן, קוריאה, הודו וכו'. בעבור כל אחת מהמדינות הללו תלמדו את ההיסטוריה העשירה, התרבות, המנהגים, הגיאוגרפיה, הפוליטיקה והכלכלה.

כמובן שמדובר כאן בנושאים רחבים מאוד, ובהתאם הלימודים נעשים באופן הדרגתי לאורך שלוש שנות התואר.

בנוסף, הלימודים במכללת תל חי כוללים גם לימודי שפה – כאשר תוכלו לבחור בין סינית ליפנית. ללימוד השפה יש חשיבות גדולה מאוד בהבנת התרבויות, וביכולת להשתלב בשוק העבודה בסיום הלימודים.

 

מסלול דו חוגי

כאמור, המסלול ללימודי מזרח אסיה הוא מסלול דו חוגי. המשמעות היא שהלימודים נעשים גם בפקולטה ללימודי מזרח אסיה, וגם בפקולטה נוספת – לבחירתכם. כל מוסד אקדמי מציע מספר אפשרויות שניתן לשלב במסגרת המסלול, כאשר האפשרויות הנפוצות ביותר כוללות את השילוב בין תואר ראשון במזרח אסיה לבין תואר ראשון במדעי החברה או שירותי אנוש, לבין תואר ראשון בכלכלה, תואר ראשון בחינוך או תואר ראשון כללי.

 

שילוב עם תואר ראשון בכלכלה

אין ספק כי סין ויפן צומחות להיות מעצמות חזקות לא פחות מרוסיה וארה"ב, ויש שיטענו שבקרוב אפילו יהיו חזקות הרבה יותר ממדינות המערב. השילוב עם לימודי הכלכלה יאפשר לכם להבין טוב יותר הן את האלמנטים הגיאו-פוליטיים, והן את האלמנטים הכלכליים. לימודי הכלכלה עצמם נעשים במסגרת הפקולטה לכלכלה ואינם נוגעים ישירות למזרח אסיה, אך החיבור בין שני המסלולים הוא זה שיעניק לכם את הכלים להבין לעומק את התהליכים הכלכליים והפוליטיים המניעים את מזרח אסיה – ומשפיעים על העולם כולו.

לימודי מזרח אסיה יסייעו לכם להבין לא רק מהו המצב הכלכלי והגיאו-פוליטי העכשווי, אלא גם להבין את התהליכים המעמיקים שהובילו כל אחת מהמדינות הללו להווה, וגם יספקו אפשרות להבין ולהעריך מה צפוי בעתיד.

 

שילוב עם תואר ראשון במדעי החברה

בדומה ללימודי כלכלה, גם השילוב עם תואר ראשון במדעי החברה נעשה במקביל – לימודי מזרח אסיה לצד לימודי מדעי החברה. 

הפקולטה למדעי החברה מתמקדת בתחומי הפסיכולוגיה והסוציולוגיה, כאשר הדגש הוא על הבנה מעמיקה יותר שלנו כבני אדם – הן כאינדיווידואלים, והן כחברה. השילוב בין שני המסלולים הנ"ל יעניק לכם הבנה טובה יותר דווקא של התהליכים החברתיים והתרבותיים.

אם תבחרו להתמקד בפסיכולוגיה תעסקו יותר באופי ובתהליכים שעוברים על בני האדם כאינדיווידואלים, ואילו התמקדות בסוציולוגיה או באנתרופולוגיה תעניק לכם נקודת מבט מעמיקה על הבנת הדתות והפילוסופיה, היווצרות התרבויות וההשתנות שלהן מהעבר ועד להווה.

 

שילוב עם תואר ראשון בחינוך

לחינוך יש מקום של כבוד בתרבויות מזרח אסיה, ובמיוחד בסין וביפן. הבחירה בשילוב בין המסלולים תקנה לכם גם כלים מעשיים לעבודה בתחום החינוך – בין אם מדובר בעבודה בישראל ובין אם במציאת עבודה בחו"ל.

לימודי החינוך יסייעו לכם להבין תהליכים של למידה והקניית ידע, ויעניקו לכם כלים מעשיים לעמוד מול כיתה, לנהל אותה, לבנות מערכי שיעור ולהעביר הלאה את הידע.

בסיום התואר תוכלו להשתלב בתחומי ההוראה כאן בישראל, בהקניית הידע על מזרח אסיה. או בחו"ל – בתור גשר המחבר בין תרבויות המערב לבין תרבויות מזרח אסיה.

 

לסיכום, התואר הראשון בלימודי מזרח אסיה הוא תואר מגוון, עשיר ומרתק. מלבד ההתמקדות במדינות מזרח אסיה, בהיסטוריה, התרבויות, השפה והכלכלה, תשלבו את הלימודים עם מסלול נוסף לבחירתכם – תואר ראשון במדעי החברה, בכלכלה, בחינוך וכדומה.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5249908
14jyGcmi05AIvmrywOslXcgiJ91n8qD70yBLYKF2p4A
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-bwha6xpUcWrfxRYILKrNefjGsOEhpUnwIZLylawpO5o
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form