מה ניתן ללמוד מבעלי חיים לטובת האנושות?

מה ניתן ללמוד מבעלי חיים לטובת האנושות?

מערכות היחסים שאנו מפתחים עם בעלי החיים הביתיים שלנו מלמדים אותנו לא מעט על החיים שלנו כבני אדם, ועל הערך שאנחנו יכולים להעביר הלאה. אנשים לומדים שיעורים חשובים בנושאים כמו חמלה, אחריות, אהבה ללא תנאים ופינוקים. האנושות יכולה ללמוד לא מעט מבעלי חיים בבית ובטבע, וזהו קונספט שאנו צריכים לדעת ללמוד ולאמץ. הרבה אנשים לא מתייחסים או לא אוהבים בעלי חיים, אך לרוב, אפשר להבין במהרה שאלו קשרים שנותנים הרבה לבעלי החיים, אך המון לבעלים שלהם. הנה כמה דברים שניתן ללמוד מבעלי החיים לטובת האנושות.

חמלה והבנה

הדבר הראשון שאפשר ללמוד מבעלי חיים זה חמלה. בעלי החיים לרוב נתונים לידי חסדם של אנשים, והעובדה שאנשים מגדלים גם בעלי חיים מסוכנים, מלמדת אותנו שיש משהו מעבר. אנשים מפתחים חברויות עם בעלי חיים ונקשרים אליהם כמו בן משפחה. קל מאוד להרגיש חמלה עבור יצור קטן שצריך לשמור עליו מכל משמר, ולדאוג לו לאוכל, לבריאות ולשמחת החיים שלו. הרבה יותר קל לשמח בעל חיים תבוני מאשר ילד או ילדה, ולכן, קל מאוד להתחבר, להרגיש דאגה, ולעשות מאמצים לטובת בעל החיים.

ידע המתבטא במגוון תחומים

מבעלי החיים אנו צוברים גם הרבה מאוד ידע. זהו נושא שעובד לטוב ולרע, כאשר מצד אחד, קל יותר לנתח ולבדוק בעלי חיים מאשר אנשים, ומצד שני, יש הרבה מה ללמוד גם מבחינת החומר התיאורטי שנצבר עם השנים. מקצועות כמו ביוטכנולוגיה או וטרינריה עוזרים לנו להבין המון על עצמנו ועל גופנו, וגם מייצרים עבורנו פתרונות בתחום המדע והרפואה כאחד. המדע ממשיך להתקדם בזכות בעלי החיים, ולמרות שיש דוגמאות בעייתיות כמו שליחת קופים לחלל או ניסיונות בבעלי חיים, זהו צעד מתבקש שיסייע גם לנו וגם לבעלי החיים בעתיד.

סבלנות ולחיות את הרגע

בעלי חיים מלמדים אותנו המון סבלנות. מרבית בעלי החיים הביתיים, והרבה מאוד בעלי חיים החיים במקומות כמו הספארי וגני החיות האחרים, עוברים סדרות של אילוף כדי להתאים את עצמם לסיטואציה בה הם נמצאים. בעלי חיים לא לומדים לאחר ניסיון אחד או שניים, ויש צורך בהרבה מאוד סבלנות ואורח רוח. יש לחזור על הפעולות כמה פעמים, לקחת בחשבון טעויות כאלו ואחרות, ובסופו של דבר, להגיע למטרה הרצויה. מבעלי חיים אפשר גם ללמוד איך לחיות את הרגע, בלי השלכות עתידיות, בדיוק כפי שהם חיים. הם לא חושבים קדימה, ופשוט נהנים, וזהו גם לקח נהדר.

כבוד למבוגרים ממך

אנשים יכולים ללמוד שהם אינם שונים מדי מבעלי חיים. גם אנשים רוצים לישון, לאכול, להשתולל וליהנות, וגם הם נתונים לחסדי אנשים אחרים (בוסים, תאגידים וכו'). כולנו בסופו של דבר רוצים להרגיש טוב עם עצמנו והיתרון בבעלי חיים הוא שהם גורמים לנו להרגיש טוב. עוד דבר הוא הכבוד למבוגרים מאתנו, וזה משהו שנוגע בעיקר לבעלי החיים האינטליגנטיים יותר. מרבית בעלי החיים קשורים להורים שלהם עד לרגע בו הם משתחררים, ודווקא הפילים הם אלו שנותנים כבוד גדול למבוגרים מהם, כולל סוג של טקסי הלוויה שנערכים. זה נכון להרבה מאוד סוגים של בעלי חיים שהם יותר חכמים מאחרים.

אחריות, תשומת לב והקשבה

אחד האלמנטים הכי חשובים שאפשר ללמוד מבעלי חיים זה אחריות. בעל חיים זה לא רק כיף, ויש לטפל בו, וזה משהו שגוזל זמן, כסף ואנרגיה. יש להוציא את בעל החיים לסיבובים, לשחק איתו, לקנות לו ביטוח בריאות ואוכל, וזה משהו לא פשוט. צריך גם להתמודד עם שינויים בלו"ז כדי להוציא את בעל החיים ולהאכיל אותו. אחריות היא חשובה במיוחד עבור אנשים שחושבים להיות הורים, או ילדים שצריכים לקבל שיעור חשוב לחיים. אלמנט חשוב נוסף הוא תשומת לב והקשבה, כי כאשר מזהים שמשהו לא בסדר אצל בעל החיים, יש לטפל בו. יש להקשיב לסימנים, לסמוך על האינסטינקטים ולייצר טיפול אפקטיבי.

לחיות בתוך מסגרת

שיעור מעניין לחיים יכול להגיע דווקא מבעלי החיים הפראיים יותר, אלו שלא חיים בבית. מרבית בעלי החיים נשארים בחבורה שלהם. מעטים הם בעלי החיים שמעדיפים לחיות לבד, ואם אצל החיות זהו אלמנט הישרדותי, אצל בני האדם זה משהו מעט שונה, אך חשוב לא פחות – שפיות וחיי חברה. העדיפות היא תמיד להישאר יחד, בין אם מדובר על משפחה שצריכה להיות מאוחדת, יחידה בצבא, חברים בתיכון או קולגות, כך שתמיד עדיף להישאר ביחד לטובתכם ולטובת הצוות כולו. זה משהו שמשותף לכל הטבע, אך בא לידי ביטוי בצורה טובה יותר אצל בעלי חיים מאשר אצל אנשים, שחלקם מעדיפים לחיות לבד.

חלק בלתי נפרד מהחיים

בעלי החיים הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. גם אנשים ללא בעלי חיים בבית, מבינים את הנוכחות העזה של חתולי רחוב, כלבים ביתיים ושאר זוחלים והולכים על 4. הספארי הוא מקום מופלא בו אפשר ללמוד הרבה על התנהגות ועל תועלת לבני האדם, במקביל להתפעלות ממה שהטבע יכול לייצר. האנושות יכולה ללמוד המון מהתבוננות פאסיבית ומהתערבות אקטיבית בעולמם של בעלי החיים, והם נתנו הרבה יותר ערך מאשר נזק לבני החיים מאז תחילת האנושות.

יש עוד הרבה מה ללמוד

היכולת האנושית ללמוד מבעלי החיים היא חשובה. יש להניח כי יש עוד הרבה דברים כי אפשר להסיק ולפתח, וזה רק מצפייה. האבולוציה היא המפתח שלנו להבנת הגוף האנושי, והתוכן הזה מסייע לנו במגוון רחב של תחומי החיים, כולל מדעי הרוח, ביוטכנולוגיה וגם רפואה. חשוב לאמץ את הלך הרוח הזה, לשדרג אותו, ולהבין כיצד אפשר להפיק את המירב מבעלי החיים הרבים החיים בינינו, בגני החיות וגם בטבע הפתוח.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5229348
5CfdRbphs8Ojs9Gl0N9yiOcfjzilmlbIqIIls0SZb1k
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-ZiH-lV6Tbc1MzosfPdcug2mKKOvlBLMCKc8vL5vkbbw
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form