מידע לסגל המנהלי | המכללה האקדמית תל חי

מידע לסגל המנהלי

מידע לסגל המנהלי

סגל מנהלי יקר,

המציאות החדשה שנכפתה עלינו בעקבות מגיפת הקורונה, מחייבת את כולנו להסתגלות מהירה למצב חדש, שמעולם לא הורגלנו אליו. לשמחתנו הסמסטר השני של שנת הלימודים תש"ף מתקיים היום כמעט במלואו באמצעות למידה מרחוק, וזאת בזכות ההירתמות של כולנו למאמץ הגדול.

למרות ההתמודדות עם האתגרים המורכבים, גילינו כאן במכללה, מחויבות אמיתית איש איש לעמיתיו ולמשימותיו, ערבות הדדית ואכפתיות רבה. 

אנו נמצאים כאן, קשובים לכל צורך שיעלה מכם ונעשה את כל הנדרש על מנת לתת מענה. אתם מוזמנים לפנות אלינו ולהתייעץ איתנו בכל נושא ועניין.

כולנו תקווה כי תקופה זו תסתיים במהרה ונוכל לשוב לשגרת חיים ועבודה רגילה וברוכה.

 בדף זה תוכלו למצוא עדכונים המיועדים אליכם. מוזמנים ללחוץ על הקישורים הנמצאים מטה בעמוד זה.

בברכת בריאות טובה לכם ולמשפחותיכם,

אגף משאבי אנוש.

מצורפות הנחיות המכללה להתנהלות בזמן משבר הקורונה:

1.5.20 - היערכות לחזרה לעבודה בהתאם להנחיות "התו הסגול"

1 במאי 2020
היערכות לחזרה לעבודה בהתאם להנחיות "התו הסגול".
בהמשך להתפשטות נגיף הקורונה שחייב בשבועות האחרונים את העברת המכללה לעבודה במתכונת חירום, על פי התקנות שאישרה הממשלה, קיבלו המוסדות להשכלה גבוהה אישור עקרוני להחלת הוראות
התו הסגול, וככל שלא יהיה שינוי מהותי, הפעלתו תחל ביום ראשון 3/5/2020 .
מתכונת העבודה תחת הוראות התו הסגול, ככל שנקפיד עליהן בצורה מיטבית ולאורך זמן , תאפשר החזרת רובם המוחלט של סגל עובדי המכללה לעבודה תחת מגבלות שיפורטו להלן לצורך שמירה על הבריאות של
כולנו. אנו מבינים כי המגבלות מורכבות והן יבחנו לאורך התקופה מעת לעת, אך עלינו להבין כי ללא מגבלות אלו, לפחות כשלב ראשון, לא נוכל להחזיר לשגרה מותאמת, את עיקר העבודה והפעילות של המכללה.
בשגרת הקורונה החדשה, אנו נדרש לאחריות האישית של כל אחת ואחד מכם, בלעדיכם לא נוכל להצליח בכך, ולכן נבקש הקפדה יתרה על ההנחיות לצורך שמירה על בריאותו של כל אחד מכם ובריאות הסובבים
אותו . נדגיש כי עובד שאינו חש בטוב חובה עליו להישאר בביתו ולדווח למנהל על כך .

הפרת הכללים ו / או הדבקה שחלילה תקרה בין שני עובדים במקום העבודה, מעבר לפגיעה באפשרות לחזרה מבורכת לפעילות ולעבודה לה ציפינו, ולשמירה על בריאותכם בד בבד, תביא לצערנו לפי תקנות שעת החירום שאושרו גם לסגירה מידית ומלאה של היחידה ו / או הבניין בו המקרה קרה. לכן, גם מטעם זה נבקש כי תשמרו על עצמכם ועל סביבתכם ותעזרו לכולנו להפעיל את המכללה כסביבת עבודה בטוחה ובריאה בתקופה מאתגרת זו . מנהל האגף / המחלקה ינחה את העובדים ביחידתו לגבי חזרה לעבודה בהתאם למגבלות המפורטות מטה .

להלן הנחיות המכללה להערכות ועבודה תחת הוראות התו הסגול :

1 . קב " ט המכללה, ליאור בז מונה כאחראי על שמירת הכללים המפורטים להלן .

2 . המכללה תיידע את כל העובדים לגבי הכללים המפורטים להלן לרבות באמצעות הצבת שילוט במקום בולט לעין .

3 . הצהרת בריאות:
בטרם כניסה למכללה, נדרש כל עובד (אקדמי או מנהלי) או סטודנט או ספק/אורח למלא הצהרת בריאות יומית דיגיטלית. במידה ולאדם שנכנס אין אפשרות לרישום דיגיטלי, ימלא טופס ידני הנמצא אצל עובדי מחלקת הביטחון בשער המכללה. יודגש כי חובה להציג את ההצהרה לשומר בשער כתנאי לכניסה. ההצהרה תשמש גם כרישום הנכנסים לקמפוס בכל יום. מילוי ההצהרה יעשה על ידי חבר הסגל / הסטודנט טרם ההגעה לקמפוס בקישור שיופץ לטלפונים הניידים.

ההצהרה תכלול מענה על השאלות הבאות:
א. האם הינך סובל מתסמינים הקשורים לנגיף הקורונה ?
ב. האם חום גופך מעל 38 מעלות צלזיוס ומעלה או האם היה לך חום כאמור בשבוע האחרון ?
ג . האם היית במגע קרוב עם חולה קורונה בשבועיים האחרונים ?
לא תותר כניסה למכללה למי שלא השיב בשלילה על כל השאלות .

4 . המכללה תבצע מדידת חום לכלל הנכנסים לקמפוס . לא תותר כניסת אדם עם חום גוף של 38 מעלות צלזיוס ומעלה .

5 . על כלל העובדים במקום העבודה לעטות מסכה כל הזמן , למעט מי ששוהה לבד בחדר, במבנה או ברכב, או שני עובדים באותו חדר שעובדים בקביעות יחד .

6 . ניהול והפחתת צפיפות בקמפוס:
א. יש לשמור מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם .
ב. במקום שבו לא ניתן לשמור על מרחק כאמור, באחריות מנהל היחידה, באמצעות מחלקת התפעול, לדאוג להתקנת מחיצת פרספקס.

7 . בעבודה משרדית יש להקפיד על האמור:
א. בחדר שגודלו עד 20 מ"ר - יוכלו לשהות שני עובדים או מספר גדול יותר של עובדים אם בין עובד לעובד ישנה מחיצה שנועדה למנוע העברת רסס מאדם לאדם .
ב. בחדר שגודלו עולה על 20 מ"ר - יוכלו לשהות עד חמישה עובדים או מספר גדול יותר של עובדים אם בין עובד לעובד ישנה מחיצה שנועדה למנוע העברת רסס מאדם לאדם .
ג. קיום פגישות ודיוני עבודה יתאפשר עד 8 עובדים בחדר שגודלו עולה על 20 מ"ר, תוך שמירה שני מטרים מרחק בין אחד לשני .

8 . הוראה:
א. ככלל ההוראה תמשך באופן מקוון .
ב. פעילויות הוראה, המחייבות נוכחות פיזית כגון: מעבדות הוראה, סדנאות, לימודי שדה, פרקטיקום וכן בחינות צפויות להתאפשר בימים הקרובים בכפוף למגבלות כמות משתתפים, גודל החלל , ומגבלות ריחוק חברתי, היגיינה ועטיית מסכות, כפי שיפורט בנהלים לנושאים ספציפיים אלו (יופצו בנפרד לאחר שיאושרו ע"י משרד הבריאות והממשלה במסגרת צו בריאות העם).
ג. במעבדות מחקר ניתן לעבוד עד חמישה אנשים בחלל, בכפוף למגבלות ריחוק חברתי, היגיינה ומסכות. לחבר הסגל האקדמי שהינו החוק/ המנחה הראשי אחריות אישית לקיום הכללים .
ד. ספריות - כניסה לספריות תהיה ע"ב רישום מוקדם והגדרה של מקום ישיבה. הנחיות מלאות בעניין יופצו בנפרד. בשלב זה ניתן להזמין ספרים ולקחת אותם בתאום מראש מקמפוס מערב.

9 . כללי עבודה:
א. אכילה או שתיה תתבצע, ככל הניתן, בעמדת העבודה הקבועה. בכל מקרה אין להתקהל בפינות הקפה ובמטבחונים .
ב. מנהל מחלקה רשאי לאפשר עבודה מרחוק בהתאם לצורך, ליכולת הטכנית ולמהות העבודה, עד יום בשבוע ועד התקן היומי למשרתו של העובד. מעבר ליום אחד בשבוע באישור סמנכ " ל משאבי אנוש .
ג. לטובת הקטנת העומס במקום העבודה, לא תתאפשרנה בשלב זה שעות נוספות מעבר לתקן היומי. לאישור מיוחד יש לפנות לסמנכ " ל משאבי אנוש .
ד. להקטנת העומס בשעות הבוקר, ומניעת התקהלות בכניסה למבנים , תתאפשר גמישות בשעת תחילת עבודה מאוחרת ע " פ שיקול דעת המנהל .
ה. יש לשקול בחיוב עבודה במשמרות ולשבץ, ככל הניתן, את אותה קבוצת עובדים יחד באותה המשמרת .

10 . שמירה על כללי היגיינה :
א. לכל עובד יוקצה ציוד אישי קבוע, ככל הניתן, ובכלל זה מקלדת , עכבר וטלפון קווי .
ב. ציוד בשימוש של יותר מאדם אחד, אם מתחייב, רק לאחר חיטוי קפדני לפני כל העברה מאדם לאדם .
ג. יש להקפיד על ניקיון וחיטוי המרחב האישי כל פרקי זמן קבועים לרבות רחיצת ידיים מספר פעמים ביום וניקוי השולחן האישי בתחילת וסיום יום העבודה .

11 . קבלת קהל :
א. ככלל קבלת קהל תתבצע ככל הניתן באמצעים אלקטרונים (מייל, טלפון, וואטסאפ וכיו " ב).
ב. במקומות אשר מתחייבת קבלת קהל פיזית יש להתקין מחיצת הפרדה בין נותן השירות לקהל, לשמור מרחק בין נותן השירות לקהל ועד שני מקבלי שירות על כל נותן שירות בכל רגע נתון .

12 . רישום כניסה לקמפוס:
המכללה תנהל רישום של הנכנסים לקמפוס , על מנת להקל על הסגל והסטודנטים ולחסוך כפילויות, הרישום יהיה ע " ב הצהרת הבריאות היומית בה מחויב כל עובד או סטודנט הנכנס לקמפוס .

13 . איסור כניסה - גיל פרישת חובה לא תתאפשר כניסה של עובד למקום העבודה ושהייה של עובד במקום עבודה , שגילו מעל גיל פרישת חובה , ע " פ חוק גיל פרישה התשס " ד - 2004 , אם לא שהה במקום העבודה בתקופה שבין
22/3/2020 ועד ל- 1/5/2020 כולה או חלקה . למען הסר ספק הכלל חל על כל סוגי הסגלים במכללה: אקדמי ומנהלי .

14 . לעבודה מול ספקים ולקוחות ימונו עובדים קבועים .
בכבוד רב,
אלי כהן
מ נ כ " ל

הנחיות עבודה לסגל המנהלי

כנסים, ישיבות ונסיעות

אין לקיים נסיעות עבודה לחו"ל וחל איסור על השתתפות בכנסים בינלאומיים או בכנסים חיצוניים בארץ.
על-פי החלטת הארגון, לא יתקיימו כנסים או אירועים במכללה עד סוף חודש אפריל.
אין לקיים ישיבות פיזיות של למעלה מ-10 אנשים בחדר ישיבות.
גם בישיבות עם מעט משתתפים, יש לנסות לצמצם את מספר המשתתפים ולבצע ישיבות וירטואליות עד כמה שאפשר.
יש להימנע מהגעה לאתרים אחרים בחברה, אלא אם הדבר הוא חיוני.

הסעות

יש לדאוג לפתוח חלונות בעת נסיעה משותפת!
במיניבוס - יש להשאיר שורה ריקה מאחרי הנהג ובכל ספסל ישב רק אדם אחד.
בשורה של 3 אנשים, ישבו 2 אנשים בלבד כל אחד בקצה אחר ליד חלון פתוח.
במונית - אדם אחד ישב על יד הנהג ומאחור לכל היותר שני נוסעים, כאשר כל אחד מהם ליד חלון פתוח.
חשוב לחטא ידיים לאחר שיורדים מההסעה ולא לגעת בפנים עד לחיטוי הידיים.

​שאלות ותשובות לזמן קורונה - משרד האוצר 24.3.20

אורחים במכללה

יש לצמצם למינימום כניסה של אנשים שאינם עובדי המכללה לקמפוסים.
יש לבצע פגישות עם אורחים חיצוניים ככל האפשר בשיחת וידאו/טלפון ולהימנע מפגישות של פנים אל פנים.
הזמנת אורח לפגישה חיונית במכללה? באחריותך להקפיד כי גם האורח פועל לפי כל ההנחיות.
במקרים בהם נוכחות האורח הינה חיונית, הוא יידרש לחתום בכניסה לאתר אצל השומר על הצהרה בנושא הקורונה.