מסלולים ומוקדים בחינוך | המכללה האקדמית תל חי

מסלולים ומוקדים בחינוך

מסלולים ומוקדים בחינוך

 

המסלול לאוכלוסיות ייחודיות וחינוך מיוחד

במסלול לאוכלוסיות ייחודיות וחינוך מיוחד הסטודנט נחשף למגוון האוכלוסיות - ילדים ובוגרים עם הלקויות השונות. לומד על הבסיס הפיזיולוגי, הפסיכולוגי, החינוכי, והחברתי של אוכלוסיות המשתייכות הן למסגרות החינוך המיוחד והן למסגרות הרגילות. הסטודנטים לומדים את המודלים התיאורטיים והיישומיים של אבחון ודרכי התערבות במערכות החינוך, המגורים, התעסוקתיים ומסגרות לשעות פנאי.

 

המסלול לסיוע ושיקום באמצעות האמנויות בחינוך

לסטודנטים השוקלים להמשיך לתואר שני בטיפול באמנות או לתואר שני בטיפול בדרמה, מומלץ לבחור במסלול לסיוע ולשיקום. מסלול זה כולל בתוכו את כל הקורסים בפסיכולוגיה הנדרשים לקבלה לתואר שני בטיפול באמצעות אומנויות. בנוסף, הסטודנטים מקבלים קורסי אמנות או דרמה (בהתאם לתחום אותו הם מתעתדים ללמוד), בהיקף המתקרב לכדי מרבית שעות האמנות הנדרשות לצורך קבלה לתואר השני. קורסים נוספים במסלול מאפשרים מפגש ראשוני עם תחום הטיפול באמצעות אמנויות, היכרות עם אוכלוסיות מיוחדות, והתנסות בשדה.

 

המוקד לעיצוב מרחבים חינוכיים

התכנית הינה חדשנית מסוגה בארץ. מפתחת בקרב הלומדים תפיסה עיצובית חדשנית בנוגע למרחבים חינוכיים מגוונים. במוקד הסטודנט ייחשף לתפיסות חינוכיות רלוונטיות המבטאות גמישות, יצירתיות והתאמה לשונות בין הלומדים. על פי תפיסה זו המרחבים החינוכיים משתנים, רעיונית, מבנית וטכנולוגית. התכנית נותנת מענה רלוונטי לתהליכי השינוי שמערכות חינוך עוברות בחיפוש אחר מודל למידה אפקטיבי המתאים לאתגרי המאה ה- 21. תכנית זו באה למלא ואקום הקיים היום במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית ופותחת אופק מקצועי חדש.

 

המוקד לשילוב אמנויות בחינוך

"העיסוק באמנות מזכיר לנו שמחנך נעשה למשמעותי עבור תלמידיו, רק אם הוא פונה אל חירותם ומאתגר את חשיבתם ודמיונם ... כאשר הוא מצליח, כאשר תלמידיו נכונים לקפוץ אל נהר האמנויות ולשחות בין זרמיו צפוי להם בכיתה מסע רוחני מרגש ומרתק" (מקסין גרין, מתוך: כל שצריך להיות אדם, אנתולוגיה בעריכת נמרוד אלוני, עמ' 486).

המוקד לשילוב אמנויות בחינוך מעניק לסטודנטים ידע וכלים מגוונים לשימוש באמנות בהקשרים חינוכיים שונים, מתוך ההכרה בכוחן של האמנויות לפתח את הלומדים במישור הרגשי, הקוגניטיבי והחברתי. במהלך הלימודים נחשפים הסטודנטים לסוגי אמנות שונים, וביניהם תאטרון, קולנוע, אמנות פלסטית, צילום, ריקוד, כתיבה ספרותית ומוסיקה, תוך דיון בהם בהקשרים תיאורטיים מגוונים מתחומי החינוך, לימודי התרבות, הפסיכולוגיה, ועוד. במהלך לימודיהם הם אף מתנסים בעבודה במסגרות חינוכיות פורמליות ובלתי פורמליות כמו בתי ספר, מוסדות שיקומיים, בתי כלא ומוסדות פסיכיאטרים. ההעמקה הרב-ממדית בתחומי אמנות שונים מספקת לסטודנטים כלים ותובנות שיסייעו להם להיות לאנשי חינוך יצירתיים ורב-תחומיים, מעמיקים ורחבי אופקים.

 

המוקד לחינוך חברתי ומנהיגות

אם אתם רואים בחינוך דבר משמעותי, אם אתם רוצים לשנות את המציאות באמצעות חינוך, אם אתם חולמים שאפשר לתקן, לשפר, לעשות, המוקד לחינוך חברתי ומנהיגות הוא המוקד שלכם. במוקד הזה נבחן את המציאות החברתית לעומק ונבין איך באמצעות עשייה חינוכית אפשר להפוך את העולם לטוב יותר.

המוקד מתבסס על ארבעה תחומי ידע עיקריים: תרבות וחינוך, היבטים ארגוניים – מוסדיים של החינוך, ריבוד חברתי וחינוך, שסעים חברתיים וחינוך.

המוקד מציג מודלים, דרכי חשיבה וכלים המציעים אלטרנטיבות למערכת החינוך המסורתית. התוכנית מעודדת מנהיגות, חדשנות ואקטיביזם חברתי במסגרת מערכת החינוך.