-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
Button to open the popup Form
אני רוצה להשאיר פרטים
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
אירועים ללימודי תואר ראשון בחינוך והוראת לשון
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
סגל החוג לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת לשון
ד"ר ליאת בן חורין
מורה בכירה
Ph.D.: Bábes Bolyai University 2015
תחומי מחקר :
השפעות תרבותיות על לימוד שפה
ד"ר יואב דביר
מרצה בכיר
Ph.D.: מכון ויצמן למדע 1993
תחומי מחקר :
הסתברות-אומדים המבוססים על סטטיסטי הסדר
ד"ר סנדי חביב
ראש התכנית להוראת אנגלית
מרצה בכיר
Ph.D.: אוניברסיטת ניו-אינגלנד (אוסטרליה) 2011
תחומי מחקר :
בלשנות
ד"ר אדווה חמם זילברשטיין
מרצה
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2007
תחומי מחקר :
משפחות לילדים עם צרכים שונים ומיוחדים
ד"ר יוסי יפה
ראש החוג לחינוך מיוחד
מרצה בכיר
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2011
תחומי מחקר :
סגנונות הורות ויחסי הורים-ילדים
ד"ר יוסי ממן
מרצה בכיר
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2001
תחומי מחקר :
הערכה חינוכית, מחקר איכותני, רב תרבותיות
ד"ר עדני נייפלד
ראשת היחידה להתנסות מעשית בהוראה
מרצה
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2014
תחומי מחקר :
התפתחות מקצועית של מורים וגננות.
ד"ר יונית ניסים
ראש החוג לחינוך והוראה
מרצה בכירה
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2007
תחומי מחקר :
חינוך, חדשנות, מנהיגות והכשרת מורים
פרופ׳ ענת קדרון
ראש האקדמי של הספרייה
פרופ' חבר
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2007
תחומי מחקר :
היסטוריה של החינוך בא"י
ד"ר מיטל שבת-סימון
ראש התוכנית להוראת המדעים והביולוגיה, ראש התוכנית לתואר שני בעיצוב ופיתוח למידה והוראה
מרצה בכירה
Ph.D.: אוניברסיטת תל אביב 2009
תחומי מחקר :
קבלת החלטות במצבים פיזיולוגיים שונים
ד"ר שוש שקד
ראש התוכנית ללימודי לשון להוראה
מרצה
Ph.D.: אוניברסיטת חיפה 2006
תחומי מחקר :
חקר השיח, רטוריקה, לשון עברית.
ד"ר גלעד ששון
ראש תוכנית הוראת יהדות
מרצה בכיר
Ph.D.: אוניברסיטת בר אילן 2005
תחומי מחקר :
ספרות חז"ל, מדרש אגדה
סגל נוסף:
ד"ר אולמן אריה, ד"ר קזל תאיר, ד"ר קליר דוד חיים, ד"ר ברק אורבך
תמונה

לימודי תואר ראשון בחינוך והוראת לשון
-
כל תכניות הלימוד
- הפקולטה למדעים וטכנולוגיה
-
הפקולטה לחינוך והוראה
- דבר דיקנית הפקולטה לחינוך והוראה
- החוג לחינוך
- החוג להוראת החינוך הגופני
- החוג לחינוך גופני
- החוג לחינוך והוראה
- החוג לניהול וארגון מערכות חינוך
- החוג לעיצוב ופיתוח למידה והוראה
- היחידה לכניסה להוראה ופיתוח מקצועי
- הסבת אקדמאים להוראה
- M.Teach תואר שני מוסמך בהוראה בשילוב תעודה להוראת העל-יסודי
- חינוך מיוחד
- הפקולטה למדעי החברה והרוח
- מכינות
תוכנית הלימודים לחינוך ולהוראת לשון עברית באקדמית תל־חי תכשיר אתכם לרמה של מצוינות, בקיאות ומקצועיות מתוך הבנה ששליטה בלשון היא הבסיס לשינוי תרבותי, אישי ומקצועי.
אנו מכשירים מורים ומחנכים מתוך אמונה ותפיסה שבוגרי החוג ללשון משמשים הן כסוכני תרבות לשונית והן כמורים ללשון עברית מהמובילים בתחומי המחקר של השיח. בין הנושאים שתלמדו יהיו בלשנות מודרנית, שיח ציבורי ובין אישי ושיח הנאום מיוון ועד אובמה.
התוכנית לחינוך ולהוראת לשון עברית במכללה האקדמית תל־חי מכשירה אתכם להוראת הלשון ולעידוד טיפוח השפה העברית בבית־הספר העל יסודי בכיתות ז'-י'. התוכנית נלמדת במתכונת דו־חוג בשילוב עם לימודי הוראה בתחום דעת נוסף.
בתוכנית תמצאו כל אשר חפצה נפשכם לדעת אודות השפה העברית מראשיתה. אך בעיקר תתוודעו לממשק המרתק של השיח עם תחומי החיים השונים.
אנו מאמינים שהלשון אינה מתקיימת בחלל ריק, והיחסים שלה עם העולם הם אלה שקובעים את השימוש בה בכל תקופה. מתקופת המקרא, דרך לשון חכמים, ימי הביניים, העברית החדשה ועד לימים אלה - בווטסאפ, באימיילים וברשתות החברתיות.
Accordion Title למה ללמוד חינוך והוראת לשון בתל-חי
למה ללמוד חינוך והוראת לשון בתל-חי
התוכנית לחינוך ולהוראת לשון עברית משלבת הכשרת מורים מעולים עם עשייה מחקרית של מרצים וסטודנטים יחדיו.
כמורים ללשון עברית יש לכם הזדמנות להרחיב את מיומנויות השפה, את התקשורת ואת יכולת השכנוע באופן כללי.
כבוגרי התוכנית לחינוך ולהוראת לשון עברית תהיו זכאים לתואר ראשון בחינוך (B.Ed.) ולתעודת הוראה בלשון עברית למסלול יסודי.
בוגרי התוכנית לחינוך ולהוראת לשון עברית של המכללה האקדמית תל־חי מובילים בבתי־ספר פרטיים וציבוריים.
90% מבוגרי התכנית זוכים להיות בהשמה במגוון רחב של תפקידים במערכות החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי.
בוגרינו ממלאים תפקידים רבים בעמותות, בבתי־ספר דמוקרטיים או אנתרופוסופיים, בפנימיות, במתנ"סים ובחוגים, כמו גם תפקידי ניהול מובילים של רכזים חברתיים ועוד.
Accordion Title מטרות הלימודים בתכנית
מטרות הלימודים בתכנית
- להכשיר מורים מעולים ללשון שיתנו מענה לצורך במורים איכותיים ללשון בפריפריה הצפונית של מדינת ישראל ובכלל.
- לפתח יכולות חשיבה דקדוקיות מחקריות.
- להבין תהליכים בלשון ולפתח שליטה מלאה בדרכי הוראתם.
- ליישם את הזיקה ההדוקה בין השימוש המסוים במבנים דקדוקיים לקסיקאליים לבין תחומי החיים אותם הם משרתים.
חשיפה לימודית דידקטית מובנית ומושכלת לתיאוריות של חקר השיח והרטוריקה ולכלים שהיא נותנת תוך התבוננות במנגנונים הסמנטיים, הסמיוטיים והפרגמטיים תורמת להבנה של הפעילות החברתית-שיחית בתחומי החיים השונים, כמו גם להבנה ולמודעות של מורכבות האינטראקציה האנושית.
Accordion Title יעדים חברתיים-תרבותיים
יעדים חברתיים-תרבותיים
- הבנת חשיבותה של השפה בשמירה על הזהות הלאומית והזיקה לתרבות ולמורשת היהודית.
- צמצום תופעת ההידלדלות של השפה ועמידה מודגשת על השימוש בעושרה.
- תרומה מרכזית של בוגרי החוג לשיח הציבורי במדינת ישראל דרך לימודיהם בתורת השיח והרטוריקה.
Accordion Title איך זה עובד
איך זה עובד
לימוד הלשון העברית לרבדיה והדגשת תיאוריות מודרניות בבלשנות הם אתגר לשוני-שיחי-תרבותי שהתכנית ללשון שוקדת עליה לאורך ארבע שנות הלימוד בה (שנה רביעית היא שנת סטאז').
התוכנית להוראת לשון עברית נלמדת לאורך ארבע שנים בהיקף של 28 ש"ש, במתכונת דו-חוגית - במסלול על יסודי או במסלול יסודי. במסלול יסודי ניתן לשלב את הלימודים עם תוכנית יהדות או חינוך מיוחד, ובמסלול על־יסודי ניתן לשלב עם תוכנית חינוך מיוחד, לימודי ארץ ישראל ויהדות.
לימודי חינוך הוראה ויסוד:
הלימודים כוללים קורסי פסיכולוגיה, קורסים בחינוך מיוחד, קורס בחירה בחינוך, אוריינות אקדמית, מבוא לסטטיסטיקה, שיטות מחקר כמותי/איכותני, אנגלית, לשון, מיומנות אקדמית ממוחשבת, ימי עיון חוגיים, תרבות ומורשת, מנהיגות בחינוך/חינוך לדמוקרטיה, זהירות בדרכים, חשיבה מחשובית, עזרה ראשונה ועוד.
לימודי דיסציפלינה:
הקורסים המוצעים במסגרת התוכנית מורכבים מקורסים תיאורטיים המעניקים תשתית ידע רחבה במגוון נושאים מכל תחומי הדעת של הבלשנות.
תחומים אלה כוללים סוגי עיון ולימוד בעברית לתקופותיה: לשון המקרא, לשון חז"ל, לשון ימי הביניים והעברית החדשה, ואלה יילמדו במסגרת ענפי המחקר השונים: הגה וצורות, תחביר, סמנטיקה וחקר השיח תוך שימת דגש במיוחד על לימודי השיח והרטוריקה כמחקר אינטרדיסציפלינרי, הנושק לתחומים רבים ומגוונים ובעיקר עומד על הזיקה ההדדית בין השימוש בלשון ובין התנאים והנסיבות המייצרים אותו. בחוג ללשון אנו מקיימים 9 קורסים העוסקים בחקר השיח, ברטוריקה ובפרגמטיקה ובכך ייחודו של החוג.
הלימודים בנויים במבנה הדרגתי שמתחיל בקורסי חובה במקצועות הבסיס, כמו: יסודות התחביר, תורת הניקוד ומבוא לרטוריקה בשנה א', ובהמשך קורסי חובה ובחירה על פני שנה ב' ושנה ג' ללימודים.
לימודי החינוך וההוראה משולבים בתוכנית וכוללים גם דידקטיקה של הוראת הלשון והתנסות בבתי הספר תוך התאם מלא לתוכנית הלשון של משרד החינוך.
כבוגרי התוכנית להוראת לשון עברית תהיו זכאים לשתי תעודות:
- תואר ראשון בחינוך (B.Ed)
- תעודת הוראה ללשון עברית
רוצים לשמוע על אפשרויות קבלה נוספות? המכללה מציעה מגוון מכינות ואפשרויות לקבלה לאקדמיה.
נשמח למסור לך פרטים נוספים בטלפון: 04-8181855 שלוחה 1 או *9827
Accordion Title מידע נוסף
מידע נוסף
- כבוגרי התוכנית לחינוך ולהוראת לשון עברית תהיו זכאים לתואר ראשון בחינוך (B.Ed.) ולתעודת הוראה בלשון עברית למסלול יסודי.
- בוגרי התוכנית לחינוך ולהוראת לשון עברית של המכללה האקדמית תל־חי מובילים בבתי־ספר פרטיים וציבוריים
- בוגרינו זוכים ל-90% השמה של בוגרינו במגוון רחב של תפקידים במערכות החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי.
- בוגרינו ממלאים תפקידים רבים בעמותות, בבתי־ספר דמוקרטיים או אנתרופוסופיים, בפנימיות, במתנ"סים ובחוגים, כמו גם תפקידי ניהול מובילים של רכזים חברתיים ועוד.
כבוגרי התכנית להוראת לשון עברית של האקדמית תל-חי, תוכלו להשתלב בבתי ספר פרטיים וציבוריים או לעבוד באופן עצמאי ולהכין תלמידים לקראת מבחנים ובגרויות. תוכלו גם להמשיך לקראת תואר שני בחינוך לשוני בחברה רב-תרבותית באוניברסיטאות ובמכללות המוכרות בארץ.
בוגרי התכנית שלנו מבוקשים מאוד במגזר הציבורי, הקהילתי והפרטי, זאת בזכות הכשרה מקצועית וייחודית, הכוללת בתוכה 30% התנסות מעשית - יותר מכל מוסד לימודים אחר להכשרת מורים. קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה מתהדר ב 90% השמה של בוגריה במגוון רחב של תפקידים במערכות החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי.
לימודי חינוך והוראה מכשירים אתכם לא רק לבתי הספר והגנים, אלא האפשרויות רחבות בהרבה. תואר בחינוך ותעודת הוראה מעניקים לכם כלים להוביל תפקידים רבים גם במסגרת חינוך בלתי פורמאלי ובתוך הקהילה, בין אם בעמותות, בתי ספר דמוקרטיים, אנתרופוסופיים, פנימיות, מתנ"סים וחוגים, תפקידי ניהול מובילים של רכזים חברתיים ועוד. כמו כן זה יכול להיות גם הצעד הראשון שלכם להשתלב במקצועות הטיפול. הרבה מן הבוגרים במקצועות החינוך שמקבלים כלים והכשרה לעבודה עם אנשים, בין אם בקבוצה או בין אם אחד על אחד, ממשיכים למקצועות טיפוליים נוספים. מקצועות כגון טיפול בעזרת בע"ח, תרפיה באמנויות, תרפיה בתנועה ובמוזיקה ועוד.
התנסות מעשית - חינוך והוראת לשון
התנסות מעשית - חינוך והוראת לשון
Accordion Title אודות ההתנסות
אודות ההתנסות
ההתנסות בהוראה במסגרת הלימודים בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, נעשית בדגם התנסות קלינית, המאפשרת לסטודנט ליישם תיאוריות שלמד, תוך התנסות בשדה החינוך, קבלת מודל ממורה מנוסה והדרכה ספציפית ממדריך פדגוגי מטעם הקמפוס.
ההתנסות בהוראה מבקשת לחשוף בפני הסטודנט את עבודת המורה, תוך פעילות יזומה והשתלבות בחיי בית הספר, לטפח בו את תחושת הייעוד והשליחות למקצוע, לשכלל את יכולות ההוראה שלו בסביבה תומכת ומעצימה ולשפר את הביטחון העצמי שלו במקצוע ההוראה.
סגל התכנית בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, מלווה את ההתנסות של הסטודנט בשטח בקורס דידקטיקה, המביא מודלים ותיאוריות חינוכיות מוכרות וחדישות, המבוססות על ביבליוגרפיה עדכנית. סגל התכנית מלווה את התנסותם של הסטודנטים במחקרים הבאים לחדש ולשפר את ההכשרה.
ייחודיותו של קמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה, כקמפוס פורץ דרך בתחום הפדגוגיה החדשה, שילוב הטכנולוגיה בהוראה ומרחבי למידה דינאמיים, בא לידי ביטוי בעבודת הסטודנט בשדה החינוכי, המביא עימו לבתי הספר המכשירים, דרכי הוראה חדישות ושימוש בטכנולוגיה. הקמפוס מלווה את הסטודנט ביישום דרכי ההוראה החדשות במהלך התנסותו.
Accordion Title שלבי ההכשרה
שלבי ההכשרה
סטודנטים לתואר ראשון (B.Ed) בחינוך ובהוראת לשון עברית.
בשנה השנייה ללימודיהם, מתנסים הסטודנטים בהוראה כוללת בבתי ספר, ובמקביל לומדים קורס דידקטיקה כוללת בקמפוס ורוכשים כלים לעבודת המורה.
בשנה השלישית, מתנסים הסטודנטים במסגרת תכנית "אקדמיה כיתה", בהוראה בבית הספר בתחום לימודי הלשון והשפה, בצמוד למורה מכשיר במקביל להתנסות בתחום דעת נוסף. במקביל, נלמדות בקמפוס תיאוריות חינוכיות ספציפיות למקצוע.
בשנה רביעית מתקיים הסטאז' בהוראה בבתי ספר בפיקוח משרד החינוך ובליווי סדנת סטאז'.
Accordion Title סטודנטים לתעודת הוראה / הסבת אקדמאיים
סטודנטים לתעודת הוראה / הסבת אקדמאיים
בשנה הראשונה ללימודיהם, מתנסים הסטודנטים בקורס "התנסות חדשנית" המכיל פדגוגיה והוראת עמיתים.
בשנה השנייה מתנסים הסטודנטים במסגרת תכנית "אקדמיה כיתה", בהוראה בבית הספר בתחום לימודי הלשון והשפה, בצמוד למורה מכשיר. במקביל, לומדים בקמפוס תיאוריות חינוכיות ספציפיות למקצוע.
בשנה השלישית מתקיים הסטאז' בהוראה בבתי ספר על –יסודיים בפיקוח משרד החינוך ובליווי סדנת סטאז'.
Accordion Title סטודנטים לתואר שני מוסמך הוראה - M.Teach
סטודנטים לתואר שני מוסמך הוראה - M.Teach
סטודנטים לתואר שני מוסמך הוראה (M.Teach) מתנסים בשנה הראשונה ללימודיהם במסגרת תכנית "אקדמיה כיתה", בהוראה בבית הספר בתחום לימודי הלשון והשפה, בצמוד למורה מכשיר. במקביל, לומדים בקמפוס תיאוריות חינוכיות ספציפיות למקצוע.
בשנה השנייה ללימודיהם יכולים הסטודנטים להתחיל סטאז' בהוראה בפיקוח משרד החינוך ובליווי סדנת סטאז'.
Accordion Title הדרכה פדגוגית
הדרכה פדגוגית
הקורסים וליווי ההתנסות הינם באחריות המדריכים הפדגוגיים של סגל התכנית. במסגרת ההדרכה יצפה המד"פ בסטודנט בביקוריו בבתי הספר ויעריך את הוראתו.
בתוכנית "אקדמיה כיתה" מלווים הסטודנטים, בנוסף למדריך הפדגוגי הדיסציפלינרי, במנחה אקדמי של התוכנית, אשר נוכח בבתי הספר אחת לשבועיים, תומך בסטודנטים ברמת ההשתלבות בבית הספר והקשר עם המורה המכשיר ויועץ בשילוב פדגוגיה חדשה בהוראה.
דבר ראשת המסלול

ד"ר שוש שקד
ראש התכנית להוראת לשון עברית
ד"ר שוש שקד
ראש התכנית להוראת לשון עברית
"סלסל את המחשבה והיא תרומם את הלשון" (אחד העם).
התכנית להוראת לשון בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה הוא המענה לכל שוחרי התרבות של השפה העברית ולכל הדורשים בידיעתה.
בתכנית שלנו תמצאו את כל אשר חפצה נפשכם לדעת על אודות השפה העברית מראשיתה. אך בעיקר תתוודעו לממשק המרתק של השיח עם תחומי החיים השונים. תכירו את התיאוריות של הבלשנות המודרנית, תבינו חשיבותו של שיח, תשכילו בהיגיון הרטורי ותבינו חשיבותה של הוראה רב תחומית.
בקיאות ושליטה ברזי המחקר של השיח ובחכמת הרטוריקה הינם כלי מהותי ליצירת דיאלוג ולהשפעה על השיח הציבורי.
התכנית להוראת לשון עברית בקמפוס תל-חי לחדשנות בחינוך ובהוראה משלבת הכשרת מורים מעולים עם עשייה מחקרית של מרצים וסטודנטים יחדיו, ובכך גם מהווה גורם מלכד המייצר גאוות יחידה.
סגל החוג
ד"ר שוש שקד
ראש התוכנית ללימודי לשון להוראה
מרצה
Ph.D.:
אוניברסיטת חיפה
2006
תחומי מחקר :
חקר השיח, רטוריקה, לשון עברית.
גב' רולא סראיאלדין - רכזת החוג לחינוך והוראה
גב' קוטי זיידבאום - רכזת החוג לחינוך והוראה
לא עומדים בתנאי הקבלה?
המכללה מציעה מגוון מכינות ואפשרויות לקבלה לאקדמיה,
טלפון נוסף: 9827* שלוחה 3
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם