סיבות למה כדאי לכם ללמוד מדעי ההתנהגות בתל-חי

סיבות למה כדאי לכם ללמוד מדעי ההתנהגות בתל-חי

מה הוא המסלול למדעי ההתנהגות בתל-חי?

המסלול ללימודי מדעי ההתנהגות בתל-חי נותן לסטודנטים את האפשרות לשלב שלושה נושאים במדעי הרוח, תוך העמקה מרבית בכל אחד מהנושאים. החוג כולל לימודי פסיכולוגיה, שמאפשרים לסטודנט גישה לידע הבסיסי עליו מושתתת התפיסה המערבית בכל הקשור לאדם והתנהגותו מבחינה פסיכולוגית ושכלית. לימודי מגדר אשר מאפשרים לסטודנט לקבל נקודת מבט חדישה על תחום המגדר והמינים ולהוות כלי בשטח להעמקת השוויון והאיזון של שני המגדרים מתוך זווית פסיכולוגית וסוציולוגית. לימודי הסוציולוגיה-אנתרופולוגיה מעניקים לסטודנט את היכולות וההבנה העמוקה על מגוון תרבויות החברה ומקור התנהגויות תוך-חברתיות ותרבותיות.

שילוב של שלושת תחומים אלה מאפשר לסטודנט להבין לעומק, תוך התנסויות מרובות ולימוד מעמיק של הידע, את אופן התנהגות האדם בחברה ובפרט, ומאפשר המשך עיסוק בתחומים רבים ומגוונים במסגרות הפסיכולוגיות והסוציולוגיות, המחקר והלימוד.

למה דווקא מדעי ההתנהגות, ולא מסלול לימודים ספציפי?

אנו בתל-חי פיתחנו את המסלול למדעי ההתנהגות תוך הבנה שבעולם של ימינו, בו הכל מתערבב ומתמזג, כבר לא מספיק להעמיק ידע בתחום מסוים אחד, וההעמקה הנרחבת במספר תחומים מגוונים אך קשורים עמוקות זה בזה היא כלי נדרש. הבוגרים והבוגרות של המסלול הם א/נשים בעלי ובעלות ידע רב אשר ביכולתם להסיק ולפתור בעיות בתחום מסוים מתוך תחומים אחרים, ואינם מוגבלים בתאוריות ספציפיות לעולם אחד. הדבר מקנה להם את הזכות ללמוד, ללמד ולחקור את החיים מתוך נקודות מבט שונות ומגוונות ולהוות דמות מפתח בנקודת החפיפה בין תחומי הרוח- זו שביכולתה לשלב ולתת תשובות ממקורות נרחבים.

החוג למדעי ההתנהגות בתל-חי כולל מגוון רחב של קורסים שונים ומגוונים, אותם מעבירים מרצים מלאי תשוקה לתחומם, מה שהופך את הלימודים לחווייתיים ועשירים, אשר חולשים על כל תחומי הרוח והחיים ויוצרים חווית לימוד מגוונת ומעניינת במיוחד.

בנוסף, על הסטודנטים לבחור מספר גדול של קורסי בחירה, אשר תורמים גם הם לידע הרחב ונכנסים לארגז הכלים הרב גוני והמשוכלל שכבר קיים בחיקם. הקורסים כוללים מספר רחב של נושאים כגון- כלכלה, שירותי אנוש, חינוך, ניהול, לימודי מזרח אסיה, מדעי המחשב ועוד. מה שמאפשר לסטודנטים לטעום מעולמות מחקר נוספים אשר מעניינים אותם וכך להעשיר את הידע ואת מקורות הפקת המחקר בשטח.

הלימודים מקנים לסטודנט ראייה רחבה ומקיפה של נושאים הקשורים זה בזה ודרך שילובם ניתן להבין לעומק את אופיו והתנהגותו של אדם בתוך חברה, משפחה, מדינה ותרבות. כך, מקבלים הסטודנטים גישה לעולמות חקר רחבים שאינם יוכלו לקבל במסלול חד חוגי, שכן החוג לפסיכולוגיה מעמיק באדם כיחיד, סוציולוגיה אנתרופולוגיה בחקר התרבות כמכלול, ומגדר במרחב שבין המינים. שילוב שלושת התחומים האלה הוא התשובה לסטודנטים המעוניינים לחקור את האדם והאנושות כמכלול.

המרצים במסלול נבחרו בקפידה ומהווים את אחת הסיבות הברורות להעדפת המסלול- רוב רובם המכריע הינם דוקטורים ופסיכולוגים חוקרים המבצעים עבודה שוטפת של מחקר ומעמיקים את הידע שלהם עוד ועוד בכל יום. רובם אנשים שטח שמבצעים חקירת שטח ונמצאים בחזית המחקר והעשייה, כל אחד בתחומו. על כן ניתן לראות את ההתלהבות והתשוקה לתחום על פניהם בכל יום מחדש.

 

אז מה נותן לכם תואר במדעי ההתנהגות?

בשונה מתואר בפסיכולוגיה, למחזיק בתואר ראשון במדעי ההתנהגות קיימות אופציות תעסוקה רבות בשוק גם ללא תואר שני-  בין תפקידים אלה נוכל למצוא: ניהול משאבי אנוש, מראיינים, יועצים ארגוניים, עובדי חברות השמה וכוח אדם ועוד. זאת אומרת, בוגרי לימודי מדעי ההתנהגות יוכלו לפתח קריירה תוססת הקשורה באנשים- אפיון וניתוח בני אדם והתנהגותם.

בנוסף, בוגרי תואר ראשון במדעי ההתנהגות יוכלו להמשיך לתואר שני בנושאים רבים, כגון תואר שני בפסיכולוגיה, תואר שני בסוציולוגיה, באנתרופולוגיה, בייעוץ חינוכי ובמשאבי אנוש. זהו ללא ספק תואר ראשון בעל פוטנציאל ענק להמשך תעסוקה ולהמשך לימודים, בעיקר אם הסטודנט עוד לא לגמרי בטוח מה כיוונו בעת ההרשמה ללימודים, ומעוניין לטעום מנושאים רבים לפני התואר השני.

החיים הסטודנטיאליים

ללמוד בתל-חי זה לחיות וללמוד קרוב לטבע, קרוב לשמורות הטבע והנחלים הגדולים והעוצמתיים ביותר של ארץ ישראל (דן, חרמון ושניר), ולחיות בקהילות סטודנטיאליות תומכות בקיבוצים ומושבים, חיי כפר.

ירדן, סטודנטית בתל-חי: "לא הייתי בוחרת מכללה אחרת לעשות בה את התואר. הקירבה לטבע פשוט עושה את החיים פה למדהימים, ככה שגם יש פה המון סטודנטים וקל לעשות חברים וגם הטבע העוצמתי פה שמאפשר ללכת לשבת על שפת הבניאס וללמוד למבחן. זו מתנה גדולה."

שרית, סטודנטים למדעי ההתנהגות: "המסלול מהמם- גם מעניין מאוד ומאפשר לך להתעמק בנושאים הרלוונטיים באמת לתקופה הזאת, גם המורים מדהימים ורואים עליהם שהם נהנים ממה שהם עושים, וגם החיים בצפון- ממש לא מה שציפיתי. אם לא הייתי נרשמת ללימודים פה בחיים לא הייתי חושבת לעבור לגור כאן, זה כמו חופשה לאורך כל השנה. אני מאוד נהנית"

בנוסף לכל זה מכללת תל-חי רואה בסטודנטים שלה את האנשים שהם ואת צרכיהם המיוחדים ומציעה, לזקוקים לכך, מגוון מלגות לימוד מעניינות הניתנות בקלות תוך התחשבות רבה במעמד התלמיד ומקורותיו.
מוצעות בנוסף מלגות העוסקות באיכות הסביבה ותרומה לקהילה, שכן אנו מאמינים שסטודנטים שנותנים מעצמם לזולתם ולסביבתם מגיע להם החזר, וכן אנו מעודדים סטודנטים לפעול כך, ובזאת אנו תורמים לפיתוח הסביבה והקהילה.

אנו מזמינים אתכם להתעניין, לקרוא, לדבר עם סטודנטים הלומדים אצלנו וגם איתנו- אנו זמינים לכם בכל עת במרכז הייעוץ וההכוונה שלנו בטלפון
04-8181855 וכמובן במייל ובאתר.

בברכת שנת לימודים פורייה ומוצלחת, סגל המסלול למדעי ההתנהגות, מכללת תל-חי.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5252858
89PQBfz_NP3Ne_JMxSeEyGGs53P4gs0ximclPy-Ei4E
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-K6rEZWhzK0GM0VgtxyPDI-WKW8RCY3OQTaHeHH8WeAY
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form