סיבות למה כדאי לכם ללמוד תעודת הוראה

סיבות למה כדאי לכם ללמוד תעודת הוראה

אם אתם רוצים להיות מורים מן המניין ולעסוק בהוראה בצורה רשמית, חשוב מאוד שתדעו שתואר בחינוך בלבד לא יספיק לכם. בכדי לעסוק בהוראה חייבים ללמוד תעודת הוראה ולקבל אותה בתום סיום הלימודים. חשוב שתדעו שלא משנה איזה תחום למדתם, אם אתם רוצים לעסוק דווקא בהוראה, תמיד תוכלו ללמוד לימודי תעודת הוראה על מנת להוציא את התעודה המדוברת. יש לא מעט יתרונות בלימודי תעודת הוראה וכדאי מאוד שתכירו אותם.

אז למה כדאי להוציא תעודת הוראה?

תעודה הוראה מאפשרת לכל אדם להיות מורה. כאמור, אם תלמדו לתואר בחינוך, תקבלו לא מעט ידע אקדמאי ותאורטי שבהחלט יכול לסייע לכם אם תעסקו בהוראה, אך בכדי לעסוק בהוראה באופן פרקטי, עליכם לקבל את התעודה המדוברת. כיצד מקבלים תעודת הוראה? לאחר לימודי תעודת הוראה.

תעודת הוראה מאפשרת כאמור לאדם לעסוק בהוראה ולקבל את שכרו החודשי ממשרד החינוך. את התעודה ניתן לקבל לאחר שעוברים הכשרה קצרה באופן יחסי. התהליך כולל בחירה של תחום שבו מעוניינים להתמחות. לא מעט אקדמאים בוחרים ללמוד הוראה גם במסגרת הרצון לעשות הסבה מקצועית שאז מדובר בעצם על מסלול הסבה ייעודי.  המסלולים המדוברים יכללו קורסים שהמטרה שלהם היא השלמה בלבד שכן, הם מגיעים למסלול המדובר עם תואר אקדמאי שבמהלכו צברו לא מעט ידע.

בתעודת ההוראה ניתן להשתמש על מנת להגיש מועמדות בבתי הספר היסודיים, בתיכוניים או בחטיבות הביניים. אם תבחרו לעשות תואר ראשון בחינוך בלבד, אמנם תוכלו לעסוק בחינוך אך זה יהיה בעיקר בעבודות בלתי פורמליות בתחום החינוך כגון: פרויקטים חינוכיים ועוד. אם בוער לכם להיות מורים, לקחת חלק במערכת החינוך, לעמוד בכיתה מול תלמידים, להנחיל להם את כל הערכים החשובים ולהרגיש שאתם תורמים בצורה יוצאת דופן, הגיע הזמן שלכם ללמוד לימודי תעודת הוראה.

מלבד זאת, תעודת הוראה מאפשרת יישום בכל תחום. גם אם למדתם בכלל משפטים, ביולוגיה או כל תחום אחר, העובדה שעשיתם בנוסף לתואר גם תעודת הוראה, תאפשר לכם לפרוש בכל שלב שאתם רוצים מהעבודה שאתם עוסקים בה ולהחליט שאתם עוברים להוראה. תעודת הוראה מהווה מעין תעודת ביטוח. גם אם לא תהיה לכם עבודה בתחום, גם אם לא תרצו לעסוק בו יותר, תמיד תהיה לכם אלטרנטיבה אחרת.

כיום לאחר הרפורמות השונות כגון: אופק חדש ותוכניות ייחודיות להוראה, אין ספק כי מעמד המורה הרבה יותר טוב מכפי שהיה בעבר וגם אם השכר ההתחלתי לא מאוד גבוה, במהלך השנים צוברים ותק ובהתאם לכך השכר גם עולה.

כדאי לזכור שתנאי ההעסקה של מורים בעלי תעודת הוראה הם תנאים מצוינים ומערכת החינוך מאפשרת כיום להתפתח בכיוונים שונים ומגוונים ובהתאם לכך להיכנס לתפקידים מגוונים. קשה מאוד למצוא מקצועות חופשיים כיום שניתן להתפתח בהם כפי שהוראה מאפשרת.

אם החלטתם ללכת על לימודי תעודת הוראה במסגרת לימודי תואר שני, לימודי הסבה או לימודים במקביל לתואר ראשון, חשוב שתבחרו את המקום הטוב ביותר ללמוד בו.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5231455
DqUfVkVrIWZWhcAcpRrBTJ30lra6Vu_WPF6cInct9bQ
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-nG6GvEH_jZLqpbnsJ8i5gWCjeroTuOFMAsPbR8JgiDk
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form